يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۸۲۱۷۰
زمان انتشار: ۱۰:۲۶     ۰۵ تير ۱۳۹۵
دبیرکل جنبش «أحرار» بحرین اقدام رژیم آل خلیفه در سلب تابعیت «عیسی قاسم» را تلاش این رژیم برای «تغییر بافت جمعیتی» این کشور دانست و گفت: این سیاست آل خلیفه با شکست مواجه می شود.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از مهر، «سعید الشهابی»، دبیرکل جنبش «أحرار» بحرین و از مخالفان رژیم آل خلیفه ضمن «ظالمانه» توصیف کردن سلب تابعیت «شیخ عیسی قاسم» توسط آل خلیفه، اظهار داشت: این تصمیم فاقد هرگونه معیارهای قانونی و اخلاقی است.

وی در ادامه تصریح کرد: دادگاه‌های بحرین تابع تصمیمات سیاسی مقامات رژیم آل خلیفه هستند و به طور کلی باید گفت که دستگاه قضایی در بحرین تعطیل بوده و همه چیز به دست خاندان آل خلیفه است.

این مخالف رژیم آل خلیفه با اشاره به مخالفت مردم برای مشارکت در روند سیاسی بحرین، اظهار داشت: مردم خواستار اجرایی شدن اصلاحات گسترده در بدنه قدرت در بحرین هستند.

الشهابی در ادامه افزود: خاندان آل خلیفه به دنبال اصلاح امور در کشور نیست، چراکه نمی‌تواند خود را اصلاح کند.

وی اظهار داشت: «شیخ عیسی قاسم» خود یکی از کسانی است که در گذشته در تدوین قانون اساسی بحرین نقش داشته است و به خوبی می داند که انحلال شورای ملی در این کشور تنها می‌تواند با تصمیم نخست‌وزیر اجرایی شود که متأسفانه این اقدام وقیحانه انجام شد.

این مخالف رژیم آل خلیفه با بیان اینکه «شیخ عیسی قاسم» همواره تسلیم شدن در برابر خاندان آل خلیفه را رد کرد، گفت: یک دیکتاتور هیچگاه تحمل شنیدن صدای اعتراض را ندارد و بر منطق فرعونی «أنا ربکم الأعلی» بهره می برد؛ شیخ عیسی نخواست که تسلیم این فرعون شود.

الشهابی در پاسخ به سؤالی پیرامون علت تشدید اقدامات سرکوبگرانه رژیم آل خلیفه علیه مردم طی هفته اخیر، تصریح کرد: خاندان آل خلیفه به مرحله ناامیدی رسیده‌اند. از سوی دیگر آنها هم اکنون تحت فشارهای بین الملی برای آزادی زندانیان سیاسی قرار دارند.

دبیرکل جنبش «أحرار» بحرین در همین ارتباط ادامه داد: پرده برداشتن از حقایق مربوط به خاندان آل خلیفه و رسوایی آن موجب شده تا این خاندان طاغوتی دست به تشدید اقدامات سرکوبگرانه علیه مردم بزنند.

وی افزود: خاندان آل خیلفه طی هفته اخیر شماری از علمای برجسته بحرینی را بازداشت کرده اند، فعالیت های جمعیت الوفاق را متوقف کرده اند و تمامی این اقدامات نشانگر شکست و ناامیدی آل خلیفه است.

این فعال بحرینی در ادامه اظهارات خود در خصوص واکنش‌های داخلی در بحرین به اقدامات سرکوبگرانه رژیم آل خلیفه نیز اظهار داشت: در بحرین چیزی تحت عنوان «آزادی بیان» وجود ندارد.

وی افزود: در بحرین هیچ کس نمی تواند حرف خود را آزادانه مطرح کند؛ حتی اگر این حرف، یک کلمه باشد. اگر شخصی دیدگاه مخالفی را مطرح کند، سرنوشتش زندان است.

الشهابی در همین ارتباط ادامه داد: واکنش مردم بحرین به اقدامات سرکوبگرانه رژیم آل خلیفه بسیار قوی بوده است. آنها طی دو روز گذشته در مقابل منزل «شیخ عیسی قاسم» روحانی برجسته شیعی تحصن کرده اند.

وی ادامه داد: ملت بحرین دیگر خواستار زندگی مسالمت آمیز در کنار یک رژیم مستبد و دیکتاتور نیستند. آنها همچون سال ۲۰۱۱ خواستار کناره گیری این رژیم طاغوتی هستند.

این فعال بحرینی با اشاره به تلاش های رژیم آل خلیفه برای تغییر بافت جمعیتی این کشور نیز تصریح کرد: رژیم آل خلیفه اقدام به اعطای تابعیت بحرینی به اتباع خارجی می کند و این بسیار خطرناک است.

الشهابی همچنین اظهار داشت: رژیم آل خلیفه بیهوده تلاش می کند تا ماهیت ملت بحرین را تغییر دهد؛ بافت جمعیتی کشور را تغییر دهد؛ اتباع خارجی را وارد کشور کند؛ اما تاریخ ثابت کرده که این سیاست ها به جایی نمی رسد.

وی افزود: رژیم آل خلیفه مردم بحرین را به بردگی می گیرد. این رژیم باید بداند که ماهیت ملت بحرین تغییر نخواهد کرد و استراتژی تغییر بافت جمعیتی با شکست مواجه خواهد شد.

دبیرکل جنبش «أحرار» بحرین همچنین در پاسخ به سؤالی پیرامون اتهام «شیخ عیسی قاسم» روحانی برجسته شیعی این کشور اظهار داشت: شکست سنگین رژیم آل خلیفه در برابر خیزش مردم بحرین موجب شد تا این رژیم اتهاماتی را نسبت به «شیخ عیسی قاسم» نسبت دهد.

وی افزود: آنچه که انقلابیون بحرینی و «شیخ عیسی قاسم» از این رژیم طاغوتی می خواهند، برقراری عدالت میان تمامی اقشار جامعه با هر قومیت و مذهبی که هستند، است.

الشهابی همچنین اظهار داشت: متهم کردن «شیخ عیسی قاسم» به اتهامات بیهوده تلاش رژیم آل خلیفه برای اقناع غربی هاست، چراکه اقدامات سرکوبگرانه آل خلیفه علیه شیعیان به مصلحت غرب است.

این فعال بحرینی در ادامه اظهارات خود در پاسخ به سؤالی پیرامون سیاست رژیم آل خلیفه در سلب تابعیت شهروندان بحرینی از سال ۲۰۱۲ تا به امروز نیز یادآور شد: این سیاست، انقلابیون بحرینی را از تحرکات خود بازخواهد داشت و آنها را نمی هراساند.

الشهابی همچنین ضمن ابراز امیدواری نسبت به پیروزی نهایی انقلاب مردم بحرین و باقی ماندن «شیخ عیسی قاسم» در این کشور، تبعید این روحانی برجسته شیعی به خارج از کشور را بعید دانست.

وی در پایان گفت: «شیخ عیسی قاسم» چندین بار به خارج از کشور تبعید شده است. بدون شک اراده مردم بحرین شکست ناپذیر است و این مردم در برابر متجاوزان مقاومت می کنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها