يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۸۲۱۸۷
زمان انتشار: ۱۰:۵۴     ۰۵ تير ۱۳۹۵
متهم به قتل معروف به مرد 2 ریالی با رگبار گلوله 18 زن و مرد را به خاک و خون کشیده است
به گزارش پایگاه 598 به نقل از روزنامه ایران، حکم اعدام مردی که هفت سال پیش با به رگبار بستن یک ساختمان، هولناک‌ترین کشتار چند سال اخیر را رقم زده بود از سوی قضات دیوان عالی کشور نقض شد تا بخاطر رفع ابهام‌هایی در پرونده بار دیگر در دادگاه کیفری تهران محاکمه شود.

 این مرد با تیراندازی‌های مرگبار 6 زن و مرد را کشته و 12 نفر دیگر را مجروح کرده بود. شامگاه یکم شهریور ماه سال 88 ساکنان کوی شابوداغیان در خیابان شهید عالمی «قلعه حسن خان» با شنیدن صدای رگبار گلوله‌ها به وحشت افتادند و از خانه‌ها بیرون ریختند.

مرد 67 ساله‌ای به نام محمد در ساختمان 5 طبقه‌اش درحالی که یک سلاح کلاشنیکف در دست داشت ابتدا یکی از همسران خود و دخترش را به رگبار گلوله بست و سپس به سمت خانواده مرد همسایه حمله برد و خواهر و برادری را آماج گلوله قرار داد، سپس به پشت‌بام خانه دوید و دیوانه‌وار به طرف همسایه‌ها و مردمی که در خیابان جمع شده بودند، شلیک کرد تا اینکه مأموران پلیس شهریار در جریان این کشتار هولناک و عجیب مرد خشن قرار گرفتند و تیم‌های عملیاتی به سرعت ساختمان 5 طبقه را محاصره کردند درحالی که مرد جنایتکار به سوی مردم تیراندازی می‌کرد و مشخص نبود چند نفر هدف گلوله قرار گرفته‌اند مأموران به این مرد مسلح دستور دادند خود را تسلیم کند اما وی هیچ اعتنایی به اخطارهای پلیس نکرد و سرانجام مأموران تک تیرانداز، مرد مسلح را نشانه رفتند و او را به دام انداختند.

با دستگیری مرد خشمگین کارآگاهان در تحقیقات میدانی پی بردند نخست زهرا 48 ساله – همسر دوم مرد تیرانداز – و دختر جوانش صدیقه در طبقه اول ساختمان کشته شده‌اند. همچنین همسر اول او و دختر خوانده‌اش نیز با اصابت گلوله زخمی شده بودند و بالاخره در طبقه دوم برادر و خواهری از همسایه‌ها به نام محمد و فاطمه به قتل رسیده بودند. در راه‌پله‌های ساختمان هم جسد مردی به نام پویا پیدا شد که برای هواخواهی از قربانیان وارد ساختمان شده و هدف گلوله قرار گرفته بود. دردناکترین قسمت این جنایت فجیع، قتل پسر 9 ساله‌ای به نام امیرحسین بود که سر کوچه هنگام تماشای حادثه با گلوله محمد «دو ریالی» از پا درآمده بود.

تحقیق از عامل این جنایت هولناک نشان داد که وی 2 همسر دائم داشته و هر دو هوو در ساختمان پنج طبقه زندگی می‌کردند. این مرد خشن با داشتن همسر و فرزند 10 سال پیش به خواستگاری زهرا که 20 سال از خودش کوچکتر بود رفته و با او ازدواج کرده بود.

مرد دو زنه که 6 زن و مرد از جمله همسر و دخترش را کشته، در بازجویی‌ها گفت: همسایه‌مان تازه ماهواره نصب کرده بود و همسر و دخترم برای تماشای فیلم به خانه آنها می‌رفتند و تا دیروقت آنجا می‌ماندند. من به رفتارشان اعتراض کردم، اما بی‌فایده بود. روز حادثه خیلی عصبانی شده بودم اسلحه کلاشنیکفی را که از قدیم در خانه داشتم، برداشتم و با خودم گفتم فقط مرگ است که رفتار این مادر و دختر را تغییر می‌دهد. با کلاش به سمت زهرا (همسر دوم) و دخترش صدیقه شلیک کردم و در یک لحظه کنترل خود را از دست دادم و جنون به سرم زد. به پشت‌بام خانه رفتم و بی‌هدف تیراندازی کردم بی‌آنکه بدانم این عده کشته و زخمی شده‌اند. می‌خواستم با شلیک گلوله به زندگی خودم هم پایان بدهم اما نشد و پلیس سررسید.

گفته می‌شود که این مرد خشمگین در کمتر از یک ساعت ده‌ها گلوله شلیک کرده ولی مأموران حاضر در صحنه 70 پوکه فشنگ پیدا کرده بودند.بدین‌ترتیب پرونده فجیع‌ترین کشتار سال با صدور کیفرخواست علیه این مرد روی میز شعبه 74 دادگاه کیفری استان تهران قرار گرفت.

عامل جنایت در شعبه 74 دادگاه کیفری استان تهران تحت محاکمه قرار گرفت و او قتل 6 مرد و زن را به گردن گرفت.

این مرد توانست رضایت خانواده چهار نفر از قربانیان را به دست آورد ولی به خاطر دو قتل دیگر به دو بار قصاص محکوم شد. همچنین به خاطر مجروح کردن 12 نفر دیگر به پرداختن دیه محکومش کردند. پرونده برای بررسی نهایی دوباره حکم دو بار قصاص به شعبه 20 دیوان عالی کشور ارجاع شد و قضات دیوان عالی با بررسی و مطالعه دقیق پرونده ایراداتی را وارد دانستند از جمله قاتل یک بار دیگر باید به کمیسیون تخصصی روانپزشکی معرفی شود تا پزشکان وضعیت روحی و روانی وی را روشن کنند. ضمناً مادر یکی از قربانیان به نام پویا گفته بود گذشت می‌کنم آیا تقاضای دیه دارد یا خیر این موضوع باید روشن شود.

 پویا همان مردی بود که برای حمایت از قربانیان وارد ساختمان شده و به قتل رسیده بود و بالاخره باید روشن شود اولیای دم صدیقه دختر متهم به قتل باید اظهارنظر کنند که خواسته‌شان چیست آیا دیه می‌خواهند یا خیر. با چنین ایرادهایی قضات دیوان عالی با نقص حکم اعدام، پرونده را برای رسیدگی دوباره به شعبه چهارم دادگاه کیفری یک استان تهران ارجاع کردند تا پس از رفع این ابهام‌ها، رأی دوباره قاتل صادر شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها