أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۸۲۱۹۲
زمان انتشار: ۱۱:۰۴     ۰۵ تير ۱۳۹۵
با دریافت نکردن وایلد کارت جهانی؛
با اهدای وایلد کارت فدراسیون جهانی به نروژ برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان رویای حضور دوباره ایران در این رقابتها رنگ باخت و حالا تعطیلی یکساله ای پیش روی تیم ملی هندبال قرار دارد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از مهر، تیم ملی هندبال بزرگسالان در حالی در مسابقات قهرمانی آسیا شرکت کرد که از سوی فدراسیون عنوان شد که کنفدراسیون هندبال آسیا اعلام کرده که در این رقابتها چهار سهمیه به آسیا برای حضور در مسابقات جهانی داده می شود. تیم ملی هندبال ایران در شرایطی که خود را برای حضور در مسابقات انتخابی المپیک آماده می کرد با یک امید برای جهانی شدن در این رقابتها پنجم شد! 

و اینجا بود که کسب عنوان پنجمی ایران و عدم دریافت سهمیه رقابتهای قهرمانی آسیا به دلیل اعلام جواز ورودی چهار تیم به رقابتهای جهانی و تغییر آن به سه تیم ( تیم قطر پیش از این سهمیه جهانی را دریافت کرده بود و قطر با سه تیم آسیایی جواز حضور در مسابقات جهانی را بدست می آوردند) به گردن اشتباه سایت کنفدراسیون آسیا افتاد! 

پس از آن عدم موفقیت تیم ملی در کسب سهمیه المپیک ریو در کنار نارضایتی اعضای تیم ملی از مربی خارجی و کنار گذاشتن برخی از بازیکنان ملی پوش باعث جدایی این مربی هم شد. 

اما ایرانی ها این بار رویایی دیگر را در سر پروراندند. رویای دریافت یک وایلد کارت از سوی فدراسیون جهانی. این وایلد کارت از سوی فدراسیون جهانی هندبال به کشوری داده می شود که نتوانسته سهمیه رقابتهای جهانی را کسب کند اما حضوری موفق و پیشرفتی قابل تحسین در میادین قاره ای و جهانی از خود به نمایش گذاشته باشد. 

تلاش برای تحقق این رویا منجر به ملاقات مهدوی رئیس فدراسیون هندبال ایران با حسن مصطفی رئیس مصری فدراسیون جهانی شد. بازتاب این نشست از امیدواری برای دریافت این سهمیه به ایران خبر می داد. 

به طوریکه فرامرز می آبادی دبیر فدراسیون و سخنگوی فدراسیون هندبال بارها در گفتگو با رسانه ها از امیدواری برای دریافت این سهمیه و اینکه فدراسیون جهانی به ایران روی خوش نشان داده و اعلام کرده که از هیچ تلاشی برای توسعه هندبال در ایران دریغ نمی ورزد خبر داد. 

اما در نهایت سه شنبه شب جلسه هیات رئیسه فدراسیون جهانی در حالی در پاریس محل برگزاری بیست و پنجمین دوره رقابتهای قهرمانی هندبال جهان مردان در سال ۲۰۱۷ برگزار شد که اعضا متفق القول به نروژ برای کسب این وایلد کارت رای دادند. 

اما چرا نروژ؟ 
تیم ملی هندبال مردان نروژ در رقابتهای قهرمانی اروپا در سال ۲۰۱۴ چهاردهم شد اما به فاصله دوسال مدتی پیش در همین رقابتها در سال ۲۰۱۶ با ده پله صعود در رده چهارم ایستاد . این تیم در این رقابتها در دور اول در صدر گروه خود ایستاد در حالیکه در گروهش با کرواسی صاحب نام هندبال هم گروه بود. در دور دوم در گروهی که فرانسه قهرمان جهان در سال ۲۰۱۵ در آن قرار داشت مسابقه داد و باز هم در صدر گروه ایستاد و جواز حضور در مرحله نیمه نهایی را کسب کرد. در مرحله نیمه نهایی تنها با اختلاف یک گل بازی را به آلمان قهرمان اروپا واگذار کرد تا در نهایت در بازی رده بندی با اختلاف باز هم یک گل در رده چهارم بایستد. 

تیم زنان نروژ در این سالها در همه میادین قاره ای جهانی و حتی المپیک یکه تازی می کند. این تیم در رقابتهای قهرمانی جهان سال گذشته قهرمان شد و دو دوره پیاپی در المپیک چین و لندن مدال طلا گرفت. 

با این حساب مطمئنا صحبت های مسئولین فدراسیون و تلاش آنها تنها رویایی بیش نبوده است چرا که ایران در مسابقات قهرمانی جهان در سال ۲۰۱۵ جایگاهی بهتر از بیست و یکمی نداشت. در رقابتهای قهرمانی قاره خود در رده پنجم ایستاد و در رقابتهای انتخابی المپیک هم تمامی بازیهای خود را واگذار کرد هر چند که نمایش خوبی را از خود برجای گذاشت اما به طور قطع این سنجش ملاکی برای امید داشتن به دریافت چنین سهمیه با ارزشی از سوی فدراسیون جهانی نبود. 

به طور قطع انتخاب تیم نروژ از سوی IHF برای دریافت این سهمیه درست بوده چرا که این تیم شانس حضور در چهارده دوره مسابقات قهرمانی جهان را پیش از این بدست آورده بود و بدترین عنوانش چهاردهمی بوده و در آخرین حضورش در مسابقات سال 2011 جهان نهم شد؛ اما ایران تنها یک بار راهی رقابتهای قهرمانی جهان شده است! 

با عدم دریافت این وایلد کارت تیم ملی هندبال ایران در رده سنی بزرگسالان وارد یک تعطیلی یک ساله شده است. تیمی که با هزاران امید مدتها برایش سرمایه گذاری شد تا بتواند در رقابتهای انتخابی المپیک شرکت کند تنها می تواند چند اردوی داخلی یا تورنمنت سطح پایین را در سطح کشورهای همسایه دنبال کند. 

به گفته طاهری سرمربی تیم ملی هندبال ایران این تیم تا پایان سال برنامه خاصی ندارد و در این مدت تنها چند اردو را سپری خواهد کرد و قرار است مرداد ماه در یک تورنمنت داخلی در قطر شرکت کرده و شاید در فصل پاییز در یک تورنمنت بین المللی حاضر شود !

این انتظار از فدراسیون هندبال می رود که پشت این سرمایه گذاری یک ساله را خالی نکند و این پتانسیل جمع شده را رها نکرده و با برنامه ریزی درست نگاه خود را به رقابتهای قهرمانی آسیا در سال آینده بیاندوزد به امید اینکه بتواند این بار با واقع بینی و تلاش؛ نه به امید واهی ؛ از سوی کنفدراسیون هندبال آسیا یا فدراسیون جهانی با ایستادن بر سکوهای اول تا سوم آسیا سهمیه رقابتهای قهرمانی  جهان سال ۲۰۱۹ در آلمان و دانمارک را بدست آورد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها