أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۸۲۲۱۲
زمان انتشار: ۱۲:۱۹     ۰۵ تير ۱۳۹۵
مجمع دانشجویان و دانش آموختگان بورسیه اعلام کرد:
در بخشی از این بیانیه آمده است: زمینه سازی وقوع این حادثه ناگوار لکه ننگی خواهد بود بر پیشانی مدعیان اخلاق و تدبیر که نشان دادند با گذشت یک سال از بیانات رهبری معظم انقلاب، هیچ کاری برای اجرایی کردن فرامین ایشان انجام نشده است و همچنان ظلم به بدنه نخبه و ارزشی وزارت علوم ساری و جاری است.
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، به دنبال خودکشی یکی از دانشجوی مقطع دکترای شیمی دانشگاه کاشان در غروب پنج‌شنبه ۳ تیرماه، مجمع دانشجویان و دانش آموختگان بورسیه در خصوص خودکشی  این دانشجویان مظلوم بورسیه بیانیه‌ای صادر کرده است که به شرح زیر می باشد:

همانگونه که قبلا به استحضار ملت شریف و جامعه دانشگاهی ایران اسلامی رسید، در روز پنجشنبه ۳ تیرماه ۱۳۹۵ یکی از دانشجویان دکترای نخبه اما مظلوم بورسیه، در خوابگاه دانشگاه کاشان در اثر فشارهای ظالمانه و شکنجه گرانه مسئولان دولت تدبیر و امید در وزارت علوم، اقدام به خودکشی کرده است. در پی وقوع این حادثه ناگوار که موجب تالمات شدید برای جامعه دانشگاهی شده است نکاتی را من باب اتمام حجت و شناسایی عاملان این وضعیت رقت بار، اعلام می داریم.

حدود سه سال از آغاز پروژه ناجوانمردانه قلع و قمع اساتید، دانشجویان و نیروهای نخبه و ارزشی وزارت علوم توسط عناصر کینه توز وابسته به فتنه گران می گذرد. هجمه اصلی با مصاحبه مجتبی صدیقی به عنوان عامل میدانی این جنایت علمی، در خرداد سال ۱۳۹۳ آغاز شد و رسانه های ماهواره ای بیگانه و رسانه های مغرض داخلی این خط تبلیغاتی ظالمانه را با قساوت تمام ادامه دادند. تک تک آقایان توفیقی، فرجی دانا، نجفی و اعضای کمیته غیرقانونی تعیین مصادیق بورسیه ها، که در برهه های مسئولیت اداره وزارت علوم را داشتند نیز، در این ظلم ها نقش داشته و اگر عدالتی برقرار است باید پاسخگوی این جنایت علمی و معنوی در محاکم صالحه باشند. علاوه بر مسئولان قبلی و فعلی وزارت علوم، مسئولانی که با کلام خود نقش مشوق را برای این اعمال خلاف اخلاق و قانون داشته اند نیز باید پاسخگو باشند و ان شاالله آن ها را وادار به پاسخگویی خواهیم نمود.

در آستانه سالروز بیانات رهبر عظیم الشان و حکیم انقلاب در دفاع از دانشجویان مظلوم بورسیه قرار داریم و خبر خودکشی جوان بورسیه نخبه ای از دیار محروم و مظلوم ایلام جامعه علمی و دانشگاهی را در بهت فرو برد. به راستی چرا مسئولان دولتی، اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی، قوه قضاییه، مجلس شورای اسلامی هر کس به طریقی کار را به جایی رسانده اند که یک جوان دانشمند سالم و برومند به چنان استیصالی برسد که راهی جز خودکشی نیابد؟ همه سکوت کنند ؟؟؟ آیا گمان نمی کنید که این جوان و هزاران جوان مانند ایوب آقایی همه درها را به روی خود بسته می بینند و به علت نقش برآب دیدن تمام امیدهای خود در تحصیل علم و پذیرش قانونی بورسیه، روی بازگشت به شهر و جمع خانواده و آشنایان خود را ندارند؟

زمینه سازی وقوع این حادثه ناگوار لکه ننگی خواهد بود بر پیشانی مدعیان اخلاق و تدبیر که نشان دادند با گذشت یک سال از بیانات رهبری معظم انقلاب، هیچ کاری برای اجرایی کردن فرامین ایشان انجام نشده است و همچنان ظلم به بدنه نخبه و ارزشی وزارت علوم ساری و جاری است. ابقای شخصی چون مجتبی صدیقی پس از بیانات سال گذشته مقام معظم رهبری ، در سمت معاونت وزارت علوم بزرگ ترین برهان بر بی اعتنایی آقای فرهادی به منویات معظم له بوده است.

جناب آقایان فرهادی، توفیقی، نجفی، فرجی دانا  و صدیقی در پیشگاه خداوند متعال برای این همه ظلم باید پاسخگو باشید. رفتارهای شما باعث شد مادری داغ فرزند جوان ببیند هنوز لباس دامادی برتن نکرده هنوز ارزوها داشت ایوب آقایی

اعضای محترم شورای انقلاب فرهنگی که احکام خود را از ولی فقیه زمان دریافت نموده اند، با سکوت سه ساله خود راه را بر این مظالم آشکار باز گذاشته اند وبا ان مصوبه های غیر قانونی ،غیر اسلامی ،غیر انسانی ۶۳۰-۷۶۳ حق تظلم خواهی را از دانشجویان بورسیه در محاکم قضایی گرفتید" افتخار کنید" جوان ایلامی خود کشی کرد و شما در صندلی های خود نشستید.

 نمایندگان مجلس نهم مخصوصا اعضای کمیسیون های آموزش و تحقیقات و اصل نود مجلس نهم که  تنها به بیانیه و موضع گیری های نمایشی دلخوش کرده بودید. جناب آقایان دکتر زاهدی و پورمختار  که در مجلس  نهم ریاست کمیسیون آموزش و تحقیقات وکمیسیون اصل ۹۰ را بر عهده داشته اید، کدام اقدام عاجل و ضرب الاجلی را برای حل مشکلات دانشجویان بورسیه انجام داده ا ید؟ به یقین اگر اقدامات درخوری صورت می گرفت اکنون ایوب آقایی در میان ما بود.

قوه قضاییه فقط سکوت کرد ومتاسفانه هیچ اقدامی تاکنون صورت نگرفته است.

در پایان اعلام می داریم که هزاران نخبه دانشگاهی مانند ایوب آقایی به خاطر سیاست های خلاف تدبیر و خلاف اخلاق دولت مدعی تدبیر و امید در آستانه فروپاشی قرار دارند و ممکن است اتفاقات ناگوار جدیدی برای دانشجویان مظلوم بورسیه اتفاق بیفتدو دیگر سکوت شکسته خواهد شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱۲
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۵ - ۰۵ تير ۱۳۹۵
۶
۱
میوه های کال برجام تباه شدن جوانان وطن است .
پاسخ
دره شهری
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۴ - ۰۵ تير ۱۳۹۵
۴
۱
امروز مورخ 5 تیرماه در مراسم خاکسپاری جوان نخبه دانشجوی دکتری از دانشگاه کاشان، خانواده این مرحوم شایعات در مورد خودکشی این مرحوم را رد کردن و از مردم خواستن این شایعات را باور نکنند- حال این سوال پیش می‌آید چه اتفاقی رخ داده و علت این حادثه تاسف بار چه بوده است ؟؟؟؟ مسئولین باید پاسخگو باشند- سوالات زیادی وجود داد که دولت تدبیر و امید باید پاسخگو باشد.
پاسخ
دانشجوی دانشگاه کاشان
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۶ - ۰۵ تير ۱۳۹۵
۳
۰
واقعا که جای تاسف دارد.مسولین از شرم بابت این ننگ باید بمیرند. تا کی در برابر ظلم سکوت. من که خودم.یک دانشجوی تجربی مقطع ارشد هستم کاملا درک میکنم مشکلات ایوب رو.ایوب هم دانشگاهی من بود.افسوس. نباید ساکت نشست.
پاسخ
ناشناس
Australia
۱۷:۱۶ - ۰۵ تير ۱۳۹۵
۱
۸
البته ربطی به دولت روحانی ندارد ولی خب شما می خواهید بچسبانیدش به ایشان!!!
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۱۵ - ۰۵ تير ۱۳۹۵
۱
۱
در هر جایی از این کره خاکی اگر این چنین اتفاقی بیفتد حداقل کاری که مسوولین مستقیم می کنند استئفا است ولی در ایران با عجب پوست کتفتهایی طرف هستیم حتی اگر همه دانشجو ها خودکشی کنند اینها ککشان هم نمی گزد تا چه رسد به کناره گیری مثلا اگر همین تعداداز سر بازان فرانسوی کشته می شدند حتما ریس جمهورشان ضمن اعلام عزای عمومی از ریاستش کناره گیری می کرد ولی در دولت فخیمه ما آب از آب تکان نمی خورد که هیچ بلکه جایشان هم محکمتر می شود
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۲۵ - ۰۷ تير ۱۳۹۵
۱
۰
متاسفانه در دانشگاه کاشان جو بدی حاکم شده است و هیئت رئیسه دانشگاه حتی بر اساتید نیز فشار سختی وارد می‌نماید. مواردی مانند تمدید نشدن حکم، سخت گیری قوانین ارتقا و ایجاد تنش و ... از جمله این موارد است. همیشه می گویند پول نداریم ولی جمعی از خودشان تازه از سفر اتریش و ایتالیا برگشته اند. احتمالا از پول بیت المال رفته اند نه از پول خودشان
پاسخ
همراه ایوب
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۸ - ۰۷ تير ۱۳۹۵
۱
۰
دوست عزیز ما در دانشگاه کاشان بسیار مظلومانه رفت جایی که حتی یک عکس هم از او انتشار نیافت و مسئولین دانشگاه کاشان فقط و فقط به انتشار یک بیانیه که البته برای تسلیت نبود و فقط برای اعلام بی ارتباط بودن این جریان به آنها اکتفا کردند. روزگار ایوب روزگار بیاسری از دانشجویان و فارغ التحصیلان این دیار در رشته های مختلف علوم پایه است زیرا که بعد از سالها تلاش در پدانشگاه ها و حرکت دادن کشور در لبه های علم به روزی می رسند که باید به جهت فارغ التحصیلی دانشگاه را ترک نمایند و به شهر رو ددیار خود بازگردند اما توشه آنها به لحاظ مالی تهیست و در مراجعه با مراکز مختلف جهت کار با پاسخ نا امید کننده ای مواجه می شود که آقای یا خانم دکتر تخصص شما بسیار ارزشمند است ولی ما نیازی به این تخصص نداریم یا به دلیل مشکلات مالی قادر به جذب نیروی جدید نیستیم. آنچه من شاهد بودم ایوب به مراکز مختلفی مراجعه کرد اما طی این چهار سال هیچ کدام به نتیجه نرسید. فرقی بین بورسیه و غیره بورسیه نیست بیکاری در بین جوانان تحصیل کرده بیداد می کند امیدوارم مسئولین فارغ از گرایشات سیاسی خود فقط و فقط به خاطر خدا کمی هم به فکر این جوانان باشند.
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۴۵ - ۰۸ تير ۱۳۹۵
۲
۰
میگم شما جناب ناشناس ، خودت رو بچسبون به روحانی شاید فیش حقوق شما هم سربه آفتاب پسا برجام کشید .اینطوری دولت از خجالت پاچه خواری شما بر میاد. این بورسیه ای ها که چیزی از تدبیر روحانی ندیدند.
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۶ - ۰۹ تير ۱۳۹۵
۰
۰
سلام
يكي از مقصران اصلي خودكشي ايوب آقايي جناب آقاي ع... هستند كه در دفتر جذب دانشگاه كاشان كار مي كند.
ايشان نسبت به دانشجويان بورسيه خيلي بي ادبي مي كند. ونشان مي دهد كه خودش نتوانسته به دوره دكتري راه يابد. بنابر اين از اين حسرت دارد ميميرد و توهين هايش به دانشجويان بورسيه حاكي از عقده وي در اين زمينه است.
پاسخ
دکتراکاشان
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۴۱ - ۰۹ تير ۱۳۹۵
۱
۰
خداوند دادِ ما را از افرادی ک مسبب این مشکلات و تحریم ها بودند و کشور را به این وضع رقتبار کشانده اند بستاند،ما در این یک دهه خیلی زحمت کشیدیم و درس خواندیم ولی متاسفانه تصمیم گیرندگانِ کشوری با لجبازی و غرور کاذب مارا ب این وضع کشانده اند ،من و امثال من که با بدبختی ادامه تحصیل دادیم اکنون یا باید ب کشورهای بیگانه برویم و آنجا خدمت کنیم و یا در کشور بمانیم و اگر توانستیم ب زحمت کاری گیر بیاوریم اختلاص و دزدی کنیم تا چرخ زندگیمان بچرخد
پاسخ
دکتر بهرامی مقدم
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۹ - ۱۸ تير ۱۳۹۵
۰
۰
من از شنیدن خبر خودکشی چند روز در شوک م.بسیار متاسف م.من روستای ایوب را دیدم.طرح پزشک خانواده اونجا بودم خیلی محروم هست.کاش م نمی شناختمش و بهش کمک می کردم
پاسخ
ناشناس
-
۰۹:۱۱ - ۲۴ تير ۱۳۹۵
۰
۰
از شما می خواهیم پیگیر داستان بورسیه ها و نوشتن نامه ای دوباره به رهبری باشید و حتی برنامه بسازید برای تی وی
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها