أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۸۲۲۴۹
زمان انتشار: ۱۶:۱۲     ۰۵ تير ۱۳۹۵
شهرستاني گفت: بازار جهاني فولاد و افزايش ركود موجب شده تا كارخانه‌هايي مانند كارخانه سبزوار كه تازه راه اندازي مي‌شوند نتوانند روي پاي خود بايستند. قسمت ذوب اين كارخانه فعلا متوقف شده است.
به گزارش پایگاه 598، رضا شهرستاني، عضو انجمن فولاد در گفتگو با نسيم، در رابطه با اخباري كه مبني بر تعطيل شدن كارخانه فولاد سبزوار منتشر شده است، بيان داشت: كارخانه فولاد سبزوار يكي از كارخانه‌هاي هفت‌گانه آهن اسفنجي است كه هنوز در حال ساخت بوده و به توليد نرسيده بود كه فعلاً قسمتي از پروژه متوقف شده است.

وي ادامه داد: در حقيقت اين توقف مربوط به بخش ذوب است كه قرار بود در پروژه اجرا شود اما اين قسمت متوقف شده و فعلاً قرار است تنها قسمت آهن اسفنجي را راه‌اندازي كنند. عضو انجمن فولاد گغت: در كل وضعيت بازار فولاد چندان مناسب نيست و به نظر مي‌رسد كه تا پايان سال 2017 وضعيت بين المللي بازار فولاد به همين منوال باقي بماند.

وي تأكيد كرد: در دو سه هفته اخير بار ديگر بازار جهاني افت داشته و مجدداً تقاضا پايين آمده است به همين ديل شركت‌هايي كه هنوز راه‌اندازي نشده و احتياج به سرمايه‌گذاري دارند مانند كارخانه سبزوار اولين شركت‌هايي خواهند بود كه مهر توقف بر روي آنان زده خواهد شد.

وي افزود: البته اين وضعيت بازار فولا تنها به دلايل بين المللي نيست بلكه وضعيت بازار داخلي نيز مزيد بر علت شده تا كارخانه‌ها و شركت‌هاي اين حوزه با مشكل مواجه شوند.
عضو انجمن فولاد تصريح كرد: متأسفانه بر خلاف انتظار تأثيرات برجام نه تنها بر روي بازار فولاد مثبت نبود بلكه به دليل برآورده نشدن توقعات فعالان اين حوزه اثرات منفي نيز به جاي گذاشت چرا كه همه انتظار داشتند پس از برجام اقتصاد بيش از پيش راه بيفتد و سرمايه گذاران خارجي جذب شوند اما هيچ اتفاقي صورت نگرفت و همين موضوع دلسردي فعالان اين بازار را در پي داشت.

شهرستاني اظهار داشت: ما در قسمت نبرد 30 ميليون تن و در ذوب 24 ميليون تن ظرفيت داريم اما متأسفانه مشكلاتي از جمله كمبود تقاضا در بازار و مشكلاتي مربوط به مواد اوليه موجب شده تا توليد به ميزاني كه بايد نباشد اما در كل در سه ماهه اول امسال چيزي حدود 13 درصد نسبت به سه ماهه ابتدايي سال گذشته افزايش توليد داشتيم.

وي ادامه داد: دليل اين افزايش توليد نيز به خاطر عطشي بود كه در بازار به دليل سال نو ايجاد شد.البته قيمت جهاني هم از ابتداي سال افزايش پيدا كرد و حدود 100 دلار فولاد گران‌تر شد. شهرستاني گفت: البته اين عطش بازار واقعي نيست زيرا همه انتظار داشتند كه با موضوع برجام پروژه‌ها راه‌اندازي شده و توليد افزايش يابد اما متأسفانه نه تنها اين اتفاق نيفتاد بلكه بار ديگر بازار در ركود بيشتري فرو رفت، در كل چون سال 94 سال بدي بوده و فعالان اين حوزه پرداخت بدهي‌هاي خود را به سال جديد موكول كرده‌اند و از طرفي بدهي‌هاي آنها روي انباشته شده به نظر مي‌رسد بازار فولاد امسال به مراتب بسيار بدتر از 94 باشد و شرايط خوبي را پيش روي نداشته باشيم.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها