أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۸۲۲۵۳
زمان انتشار: ۱۶:۱۵     ۰۵ تير ۱۳۹۵
بعد از رأي مردم انگلستان به خروج از اتحاديه اروپا، جنبش ملي‌گراي «تگزاس» خواستار برگزاري همه‌پرسي براي خروج و استقلال تگزاس از ايالات متحده آمريكا شدند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، بعد از آنكه بريتانيا روز پنجشنبه هفته گذشته به خروج از اتحاديه اروپا رأي داد، گروهي از مردم تگزاس خواستار برگزاري همه‌پرسي استقلال تگزاس از ديگر ايالات آمريكا شدند.

پايگاه اطلاع‌رساني «نيويورك‌ديلي نيوز» گزارش كرد، جنبش ملي‌گراي تگزاس از مقامات ايالتي درخواست كرده‌اند تا يك همه‌پرسي به سبك بريتانيا در خصوص احتمال جدايي تگزاس از ديگر ايالات آمريكا برگزار كنند.

«دنيل ميلر» رئيس اين جنبش در بيانيه‌اي گفت: «هم‌اكنون مهم است كه تگزاس نيست به خروج بريتانيا از اتحاديه اروپا بعنوان يك الهام و سرچشمه و همچنين الگويي نگاه بياندازد تا مردم تگزاس بتوانند كنترل سرنوشت خود را در دست بگيرند».

وي ادامه داد: «هم‌اكنون زمان آن رسيده است كه مردم تگزاس به همراه ما قيام كنند و براي حقوق خود براي تبديل شدن به يك ملت خودمختار مبارزه كنند».

اين كمپين همچنين مدعي شده است كه يك طومار قوي با 260 هزار امضا دارد كه فرماندار ايالت تگزاس را ترغيب كند تا همه‌پرسي برگزار كنند.

اين جنبش رسمي تأكيد دارد كه هدف آن اين است كه اداره امور مردم تگزاس تنها به دست خود تگزاسي‌ها باشد.

در بيانيه جنبش ملي تگزاس كه در وب‌سايت آنها قرار گرفته است‌، آمده: «ما معتقديم كه مردم تگزاس از اينكه تحت سلطه بروكرات‌هاي واشنگتن باشند، خسته شده‌اند و ما سياست‌هاي اجباري آنها كه تمايلي به آنها نداريم را انتخاب نكرديم».

در يكي از پيام‌هاي توييتري هواداران استقلال تگزاس آمده است: «اگر ترامپ پيروز نشود، براي جدايي (از باقي آمريكا) آمادگي دارم».

طبق اين گزارش، به طور قطع، جنبش 2016 خروج تگزاس اولين باري نيست كه خواستار جدايي از ايالات متحده آمريكا شده است.

ايالت تگزاس، بعد از همه‌پرسي 1861 براي پيوستن به ايالات مؤتلفه در حين جنگ داخلي، از ايالات متحده آمريكا جدا شد اما بعد از پيروزي اتحاديه، مجدداً به ايالات متحده آمريكا پيوست.

 اين گزارش ادامه مي‌دهد، برخي از مردم تگزاس حتي بعد از پيوستن مجدد به ايالات متحده آمريكا، رويكردهاي مستقلانه خود را حفظ كردند و به تلاش براي جدايي مجدد از ايالات متحده آمريكا ادامه دادند.

ديگر ايالات نيز تلاش كرده‌اند تا خود را بازسازماندهي كنند. در سال 2014، مردم كاليفرنيا درخواست كردند تا به 6 ايالت جداگانه بازسازماندهي شوند و نمايندگان فلوريدا پيشنهاد تقسيم اين ايالت به دو بخش را مطرح كردند و خواستار آن شدند كه «فلوريدا جنوبي» بعنوان پنجاه و يكمين ايالت آمريكا شناخته شود كه هيچ يك از اين اقدامات تاكنون موفق نشده است.

در سال 1989، جزيره «استاتن» تلاش كرد تا از نيويورك سيتي جدا شود و با گذشت تقريباً سه دهه، اين شهر هنوز جزء پنج بخش نيويورك است.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها