کد خبر: ۳۸۲۲۵۵
زمان انتشار: ۱۶:۱۶     ۰۵ تير ۱۳۹۵
مقداد همتي گفت: بعد از ركود كامل در حوزه مسكن و تعطيلي مسكن مهر و قصور آشكار وزارت راه و شهرسازي در حوزه حمل و نقل جاده اي، وزير راه و شهرسازي ديگر چه كاري باقيمانده كه انجام دهد تا بركنار شود؟

به گزارش پایگاه 598، مقداد همتي مشاور سابق وزير راه و شهرسازي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي «نسيم آنلاين» با انتقاد از عملكرد وزارت راه و شهرسازي در حوزه حمل و نقل جاده و ريلي اظهار كرد: طبق آمارهاي حمل و نقلي موجود، حدود 90 درصد مسافرتها در بخش جاده‌اي انجام مي‌شود و 10% باقيمانده بين شيوه‌هاي مختلف حمل و نقلي (ريلي، دريايي و هوايي) تقسيم مي‌شود. سهم حمل و نقل هوايي نيز از كل مسافرتهاي سالانه كمتر از 3 درصد است. با اين حال بزرگترين قرارداد پسابرجام در حوزه هوايي و خريد هواپيما انجام گرفت و تفاهمنامه ها با ايرباس و بوئينگ براي خريد بيش از 200 فروند از انواع هواپيماها بسته شده است. موضوعي كه اولويت داشتن آن مورد سوال و  انتقاد رهبري نيز قرار گرفت.

وي افزود: حادثه دلخراش كشته شدن 19 سرباز در جاده ي كرمان با سه دليل اصلي قصور راننده ،فرسودگي اتوبوس و  فرسودگي زيرساختهاي جاده اي صورت گرفته كه مقصران اصلي آن وزارت راه و شهرسازي و پليس راهور ناجا هستند. اما با اين حال بايد پرسيد وقت آقاي وزير راه و شهرسازي  بايد براي رسيدگي به زيرساختهاي جاده اي و نوسازي ناوگان حمل و نقل جاده اي با مخاطب 90 درصد صرف شود يا خريد 200 فروند هواپيما براي 3% مسافرتها؟

مشاور وزير سابق راه و شهرسازي خاطرنشان كرد: وقت آقاي وزير بايد براي آزادراه تهران شمال وقت گذاشته شود يا شيوه تامين مالي اينهمه بزرگراه و آزادراه مهم و ترانزيت روي زمين مانده؟ آقاي وزير 830 كيلومتر زيرساخت آماده ريل گذاري را بعد از سه سال چه كرده است؟

همتي تصريح كرد: بعد از ركود كامل در حوزه مسكن و تعطيلي مسكن مهر و قصور آشكار وزارت راه و شهرسازي در حوزه حمل و نقل جاده اي، آقاي آخوندي ديگر چه كاري باقيمانده ديگري بايد انجام دهد تا بركنار شود؟


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
عباس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۱۸ - ۰۶ تير ۱۳۹۵
۰
۰
با سلام می خواهم بگویم وزیری با پشتیبانش ریئس مجلس باشد و همیشه به جای باز خواست و جواب از ایشان طرفداری کنند این آقا به خود این اجازه را میدهد که حق همان 90 در صد مردم را برای جلب رضایت و یا منفعت خود زیر پا بگذارد این همه مردم برای مسکن مهر متضرر شدند و کسی پیگر آن نیست .
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها