يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۸۲۲۸۱
زمان انتشار: ۱۶:۴۰     ۰۵ تير ۱۳۹۵
چرا رئيس فدراسيون به جاي صدا كردن و اخطار به مربي تحت قرارداد خود و ختم غائله، سعي در ساكت كردن همه اهالي فوتبال دارد به جز مربي تحت قرارداد خود؟

به گزارش پایگاه 598 به نقل از ايران ورزشي، تيم ملي فوتبال ايران نماد همبستگي فوتبال ايران است. سرمربي تيم ملي تجلي و نماد اين همبستگي است. آيا راهي كه كي‌روش مي‌رود در مسير اتحاد ملي است؟ انتشار گاه و بي گاه بيانيه و دعواهاي متعدد و مداوم با بخش زيادي از افراد سرشناس فوتبال، امر و نهي‌هاي پي درپي توام با زياده خواهي، استفاده از ابزار تيم ملي و تهديد بازيكنان براي حركت بر خلاف برنامه‌هاي باشگاه‌هاي صاحب قرارداد و يا داد و بيداد در مركز پزشكي فدراسيون فوتبال كه هر كدام به تنهايي نه تنها در كشورهاي صاحب فوتبال بلكه در كشورهايي نظير كشورهاي حاشيه خليج فارس براي اخراج يك مربي از شغلش اكتفا مي‌كند. اين مسائل ترديدهاي جدي درخصوص سرمربي تيم ملي ايجاد كرده است.

اما سواي اين اتفاقات، رفتارهاي حمايتگرانه فدراسيون فوتبال سايه‌هاي شك و ترديد در توانايي مديريتي فدراسيون فوتبال را نيز به شدت افزايش داده است. آيا همين رفتارها توسط ديگر مربيان به همين برخورد منجر مي‌شود يا كي‌روش از كاپيتولاسيوني نامرئي برخوردار است؟ چرا رييس فدراسيون به جاي صدا كردن و اخطار به مربي تحت قرارداد خود و ختم غائله، سعي در ساكت كردن همه اهالي فوتبال دارد به جز مربي تحت قرارداد خود؟

به نظر مي‌رسد رفتار اخير سرمربي تيم ملي نه تنها ترديدهاي اساسي را در صلاحيت رفتاري وي براي سرمربيگري تيم ملي ايجاد كرده بلكه اعتبار مديريت جديد فدراسيون را در هدايت فوتبال و چالش‌هاي آن زير سوال برده چرا كه فدراسيوني كه قادر به كنترل مربي تحت قرارداد خود نيست چگونه مي‌خواهد فوتبال كشور را اداره كند و با اين‌همه باشگاه، بازيكن، مربي و رسانه رو به رو شود؟

در روزهاي گذشته پس از جلسه‌اي كه در فدراسيون ميان تاج و كي‌روش برگزار شد و ديداري كه طاهري و برانكو  با رييس فدراسيون داشتند، تصور مي‌شد كه اين حاشيه‌ها به اتمام برسد اما ديروز كي‌روش بيانيه جديد ديگري صادر كرد كه نشان مي‌دهد اين جلسات تاثيري بر سرمربي تيم ملي نداشته است. از مهدي تاج انتظار مي‌رفت كه پس از تصدي فدراسيون فوتبال تغييراتي اساسي را در دستور كار خود قرار دهد و دست‌كم نسبت به دوره كفاشيان مديريت قاطعانه‌تري را در تيم ملي اعمال كند اما آنچه اين روزها درحوزه تيم ملي-كه مهم‌ترين بخش فدراسيون فوتبال است- مي‌بينيم، نشان از همان مماشات گذشته است و با اين رويه نمي‌توان به آينده اميدوار بود. حداقل انتظار از فدراسيون فوتبال اين است كه مديريت مقتدرانه‌اي در فوتبال به نمايش بگذارد و كي‌روش را مجاب نمايد كه مطابق مقررات و قراردادش رفتاركند. اگر تنها همين يك اتفاق رخ دهد مشكلات سرمربي تيم ملي اگر نگوييم كامل تمام مي‌شود اما بي‌شك به حداقل خواهد رسيد.



نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها