يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۸۲۴۳۸
زمان انتشار: ۱۳:۰۱     ۰۶ تير ۱۳۹۵
پژوهشگران ایرانی این مقاله یک نفر از دانشگاه شهرکرد و دو نفر از دانشگاه آزاد اسلامی بودند که در بخش Acknowledgment مقاله که معمولا در انتها می آید و مربوط به تشکّر و قدردانی نویسندگان مقاله از افرادی است که آن ها را در ارائه و مسیر پژوهش یاری و راهنمایی کرده اند، مطالبی به نظر می رسد که بیشتر جنبه مُطایبه و شوخی دارد .
به گزارش گروه اجتماعی پایگاه 598، یک مقاله  فیزیکی تحت عنوان:

Theoretical study of the effect of Casimir force, elastic boundary conditions and size
dependency on the pull-in instability of beam-type NEMS

در سال 2011 میلادی در مجلّه بین المللی – تخصصی  Physica E رشته فیزیک نانو ساختارها و سیستم هایی با ابعاد پایین( در کشور هلند) به چاپ رسید که توسّط سه پژوهشگر ایرانی ارائه شده بود .

از عنوان این مقاله می توان فهمید که این پژوهش مربوط به اثر" کازیمیر" در ابعاد نانو است. نیروی کازیمیر، نیرویی است با ماهیت کوانتومی که به هنگام نزدیک شدن دو جسم در خلاء پدید می آید. این نیرو اولین بار توسّط دانشمندی هلندی  به نام« کازیمیر» مشاهده شد.



پژوهشگران ایرانی این مقاله یک نفر از دانشگاه شهرکرد و دو نفر از  دانشگاه آزاد اسلامی  بودند که در بخش Acknowledgment مقاله که معمولا در انتها می آید و مربوط به تشکّر و قدردانی نویسندگان مقاله از افرادی است که آن ها را در ارائه و مسیر پژوهش یاری و راهنمایی کرده اند، مطالبی به نظر می رسد که بیشتر جنبه مُطایبه و شوخی دارد . آنجا نوشته شده است:



Authors are thankful to Majid Kachal-Sigari Ghablan, Majid kachal-bisigar Felan, Saeid Sabunat Aboo-Hamoom Bar O Bach and Mohseni Marangoonii for their support of the investigations.

" نویسندگان سپاس فراوان از « مجید کچل – سیگاری قبلا» ، مجید بی سیگار فعلا ،سعید صابونات ابوحموم بر و بچ  و «محسن مارانگونی» به جهت حمایتشان در این پژوهش دارند. "
آدرس علمی مقاله:

Tadi Beni Y., Koochi A. and Abadyan M. (2011) "Theoretical study of the effect of Casimir force, elastic boundary conditions and size dependency on the pull-in instability of beam-type NEMS”, Physica E, 43, 979-988.

و آدرس مقاله در تارنمای معتبر ساینس دایرکت:

http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1386947710006648

در پایان شایان ذکر است در ظاهر امر این مقاله معتبر  است و الا از روی تارنمای ژورنال علمی مزبور قطعا حذف می شد.

*سیّد مرتضی میرسراجی

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۲
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
احمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۳ - ۱۱ مرداد ۱۴۰۱
۱
۰
نباید شک داشت که این به اصطلاح مقاله، در راستای جهاد مقاله‌سازی و گرفتن امتیاز باد آورده است. پی‌آمد شیطنت نامیدن و نادیده گرفتن برنامه‌ریزی شده چنین رفتارهای ضد علمی و غیر مسئولانه، بی‌اعتباری نام ایران و ایرانی است.
قطعا گزارش مفصلی به سر دبیر مجله خواهم نوشت.
پاسخ
وحیدحاتمی
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۵۱ - ۲۷ آبان ۱۴۰۱
۰
۰
جدیدترین اخبار پربازدید ها