يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۸۲۴۹۹
زمان انتشار: ۱۶:۱۱     ۰۶ تير ۱۳۹۵
به گزارش پایگاه 598 به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، 13دی سال گذشته از طریق مرکز فوریت های پلیسی 110 وقوع یک فقره درگیری در محدوده میدان فلسطین به کلانتری 107 فلسطین اعلام شد. 

با حضور مأمورین کلانتری در محل و انجام تحقیقات اولیه مشخص شد که درگیری میان دهها نفر از متقاضیان سفر زیارتی به کشور عراق با مدیرِ آژانس مسافرتی آل کوثر به نام "محمد . ر" انجام شده است .

با توجه به حساسیت ایجاد شده در محل تجمعِ ثبت نام کنندگان (شکات) و برای رسیدگی به شکایت آنان، مأموران کلانتری 107 فلسطین اقدام به انتقال مدیر آژانس مسافرتی آل کوثر به دادسرای ناحیه 6 خارک کرده با توجه به دلایل ارائه شده از سوی شکات ، متهم با قرار وثیقه یک میلیارد تومانی روانه زندان شد . 

با صدور قرار وثیقه یک میلیارد تومانی برای متهم پرونده و با تأمین قرار مذکور از سوی همدستان وی ، "محمد . ر" موقتا در قالب مرخصی از زندان آزاد شده اما پس از آن دیگر به زندان مراجعت نمی کند ؛ لذا به دستور بازپرس شعبه 13 دادسرای ناحیه 6 تهران ، پرونده با موضوع "کلاهبرداری" برای رسیدگی و دستگیری متهم اصلی پرونده و سایر همدستانش در اختیار اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت . 

کارآگاهان اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ در تحقیقات میدانی و همچنین تحقیق از شکات پرونده اطلاع پیدا کردند که آژانس مسافرتی آل کوثر واقع در محدوده چهارراه ولیعصر با ارائه وعده و عوام فریبی ، مالباختگان را متقاعد به پرداخت مبالغی بین 650 الی 850 هزار تومان کرده است.

در ادامه تحقیقات، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که متهم پس از تأمین قرار یک میلیارد تومانی و متواری شدن، مجددا با همان کیفیت شروع به فعالیت کرده و در حال کلاهبرداری در سه استان اصفهان ، مشهد و تهران است ؛ لذا با شناسایی دفاتری با نام آل کوثر در این سه استان ، کارآگاهان به تمامی این استان ها اعزام شده و در تحقیقات خود اطلاع پیدا کردند که متهم اصلی پرونده در هیچ یک از دفاتر مذکور حضور نداشته است . 

با توجه به حساست ایجاد شده در پرونده و افزایش تعداد مالباختگان و شکات پرونده ، تیم ویژه ای از کارآگاهان اداره چهاردهم تحقیقات شبانه روزی برای دستگیری متهم اصلی پرونده را در دستور کار خود قرار داده و سرانجام در 14 خرداد امسال موفق به شناسایی متهم "محمد . ر" در حین تردد در حوالی خیابان نیاوران تهران شدند که قصد خروج از تهران را داشت که در یک غافلگیرانه دستگیر و اینبار با قرار بازداشت موقت از سوی بازپرس پرونده روانه زندان شد .

در ادامه ، دو نفر دیگر از متهمین پرونده و از همدستان متهم اصلی پرونده به نام "علیرضا . خ" معروف به علی مجیدی و "مجید . ب" نیز در حوالی پیچ شمیران و خیابان هنگام شناسایی و در 23 خرداد امسال دستگیر و برای انجام تحقیقات تکمیلی به اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شدند. 

سرهنگ کارآگاه محمدرضا ذاکر استقامتی ، معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت : در ادامه رسیدگی به پرونده ، کارآگاهان اداره چهاردهم اطلاع پیدا کردند که آژانس آل کوثر فاقد هرگونه سابقه ثبت و مجوز رسمی از سازمان حج و زیارت است و متهم اصلی پرونده و همدستانش با سوء استفاده از این عنوان اقدام به کلاهبرداری از شکات و مالباختگان کرده است. 

سرهنگ محمد رضا ذاکر استقامتی با اشاره به ارزش چند میلیارد تومانی پرونده گفت: در ادامه رسیدگی به پرونده ، متهم اصلی پرونده و همدستش جهت انجام تحقیقات تکمیلی و شناسایی سایر جرایم ارتکابی در اختیار اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار داده شدند ؛ لذا از سایر شکات و مالباختگانی که بدین شکل مورد کلاهبرداری قرار گرفته و تاکنون اقدامی در خصوص طرح شکایت خود نداشتند دعوت می شود تا برای طرح شکایت خود به این اداره آگاهی در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.

پلیس هشدار داد : اسامی شرکت های زیارتی دارای مجوز رسمی در اختیار سازمان حج و زیارت و قابل دسترس از طریق سایت این سازمان است، لذا به همه شهروندان توصیه می شود قبل از هرگونه واریز پول به شرکت ها و آژانس های زیارتی از فعالیت قانونی آنها اطمینان حاصل کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها