يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۸۲۶۲۶
زمان انتشار: ۱۰:۵۴     ۰۸ تير ۱۳۹۵
مقام‌های آمریکایی و اردنی می‌گویند مقام‌های اطلاعاتی اردن میلیون‌ها دلار سلاح ارسال شده توسط عربستان سعودی و سازمان سیا آمریکا برای معارضان سوریه را سرقت کرده و به فروش رسانده‌اند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، نیویورک‌تایمز و الجزیره در گزارشی مدعی شده‌اند مقام‌‌های اطلاعاتی اردن، میلیون‌ها دلار اسلحه که سازمان سیا و عربستان سعودی برای معارضان سوری ارسال کرده بود را سرقت کرده و در بازار سیاه فروخته‌اند.

این تجهیزات نظامی، به عنوان بخشی از برنامه مخفیانه سازمان سیا برای آموزش و تجهیز شبه‌نظامیان در حال مبارزه با دولت بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه، برای آنها ارسال شده بود.

نیویورک‌تایمز و الجزیره با استناد به مقام‌های آمریکایی و اردنی که اشاره‌ای به نامشان نشده، گزارش داده‌اند که از برخی از این سلاح‌ها در جریان یک تیزاندازی در ماه نوامبر در یک مرکز آموزش پلیس در «امان»، پایتخت اردن استفاده شده است.

سلاح‌های به سرقت‌رفته،  کلاشنیکف، خمپاره و آرپی‌جی را شامل می‌شوند و مطابق گزارش‌ها بازار سیاه در حال حاضر مملو از سلاح است.

محققان از سرنوشت بخش زیادی از این سلاح‌های اظهار بی‌اطلاعی کرده‌اند، اما امکان دارد بعضی از آنها به دستان قبایل اردنی در روستاها افتاده باشند و یا به کشورهای دیگر فرستاده شده باشند. اف‌بی‌آی و سازمان سیا، از اظهارنظر در این باره خودداری کرده‌اند.

مقام‌های مورد استناد الجزیره و نیویورک‌تایمز گفته‌اند که سازمان سیا طی سه سال گذشته هزاران معارض سوری را آموزش داده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها