يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۸۲۶۶۸
زمان انتشار: ۱۲:۱۵     ۰۸ تير ۱۳۹۵
چهره شاخص اصولگرایان گفت: اقدام برخی بانک ها در کاهش نرخ سود سپرده مردم و بالا نگه داشتن سود تسهیلات بانکی عقلانی نیست و خلاف است.
به گزارش پایگاه 598، احمد توکلی نماینده سابق تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس در گفتگو با خبرنگار افکار نیوز در پاسخ به سوالی درباره اقدام بانک ها در کاهش نرخ سود سپرده مردم ولی عدم کاهش سود تسهیلات بانکی گفت: هدف از پایین آوردن نرخ سود سپرده مردم، کاهش نرخ سود تسهیلات بانک ها برای کاهش هزینه تولید است . به عبارت دیگر بازدهی سرمایه چون بالا نیست نرخ سود سپرده را پائین می آورند. اما در عوض نباید نرخ تسهیلات بالا باشد.

وی افزود: کاهش سود سپرده مردم باید برای کم کردن سود تسهیلات باشد تا هزینه تولید با تسهیلات داده شده کم شود.

رئیس اسبق مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی گفت: اگر بانک ها نرخ سود سپرده مردم را کاهش داده باشند ولی نرخ سود تسهیلات را کاهش ندهند، هم کار غیر عقلانی است و هم خلاف.

توکلی تاکید کرد: بانک مرکزی باید در این زمینه دخالت و کنترل کند.

اخیرا تعدادی از بانک ها نرخ سود سپرده مردم را  15 درصد تعیین کرده ولی نرخ سود تسهیلات بالای 20 درصد است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها