أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۸۲۶۸۰
زمان انتشار: ۱۳:۰۰     ۰۸ تير ۱۳۹۵
مجمع دانشجویان و دانش آموختگان بورسیه اعلام کرد:
دانشجویان بی پناه بورسیه بارها در این سه سال به شما و همکارانتان درباره محکمه عدل روز قیامت هشدار داده بودند و اعلام کرده بودند که عذرخواهی کنید تا زمان از دست نرفته است. اکنون اگر بتوانید رضایت پدر و مادر داغدار این جوان رشید از دست رفته را جلب کنید با نارضایتی روح آن مرحوم چه خواهید کرد؟
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، مجمع دانشجویان و دانش آموختگان بورسیه در نامه ای خطاب به وزیر علوم تحقیقات و فناوری با یادآوری ظلمی که در موضوع پرونده سیاسی بورسیه ها به نخبگان کشور شد به علل خودکشی ایوب آقایی پرداخت.

متن این نامه که نسخه ای از آن در اختیار پایگاه 598 قرار گرفته است در ادامه می آید.

جناب آقای دکتر فرهادی
وزیر محترم علوم تحقیقات و فناوری

با سلام

حتما از نتایج عملکرد خود در ماجرای بورسیه ها مطلعید و ماحصل تلاش های سه ساله شما و همکاران فعلی و قبلیتان مانند توفیقی، فرجی دانا، نجفی، صدیقی، غلامی و نصیری قیداری را در دانشگاه کاشان برای ظلم بی حد و بردن آبروی دانشجویان مظلوم بورسیه، در خودکشی جوانی دردکشیده و نخبه از دیار مظلوم اما قهرمان ایلام دیده اید.

همکاران شما در وزارت علوم و دانشگاه کاشان با پاک کردن صورت مسئله و نادیده گرفتن اصول عاطفی و انسانی با واکنشی سرد منکر تمام آلام و دردهای ایوب عزیز شدند اما با خود نیندیشیدند که مردم از مسئولان دولتی و شخص حضرتعالی خواهند پرسید چرا یک دانشجوی نخبه و محقق بین المللی در ماه های آخر منتهی به دفاع از رساله خود دست به خودکشی بزند در حالی که همه به او و دیگر نخبگان این کشور اسلامی در بهترین شرایط روحی و مادی و دلخوش به آینده ای درخشان مشغول زندگی خود باشند؟

آیا اطلاع دارید در همان موقعی که وزارت علوم تیغ تهمت و ظلم را به دست گرفته بود و مصاحبه سراسر تهمت مجتبی صدیقی را در خرداد 93 برگزار کرد چه زخمی هایی را بر دل ایوب آقایی و بیش از 3000 نخبه علمی مانند او نشاند؟ آیا ندیدید آماج تهمت هایی را که به استناد مصاحبه های سراسر کذب صدیقی و نجفی و اطلاعیه های سراسر تهمت، که چه فشاری بر روان و قلب های دانشجویان بورسیه وارد آورد؟

جناب آقای وزیر

تک تک مسئولان وزارت علوم که با اقدامات، اظهارات، مصاحبه ها یا حتی سکوت خود در ظلم به دانشجویان بورسیه نقش داشته اند در به بن بست رساندن ایوب آقایی و اجبار او به خودکشی مسئولند. ای کاش شما و مجتبی صدیقی آن قدر شجاعت داشتید که شخصا به دستبوس و پابوس مادر داغدیده و پدر دردکشیده این جوان روستایی می رفتید شاید خدا از سر تقصیرات شما و سایر مسئولان دخیل در ظلم به ایوب آقایی ها بگذرد.

دانشجویان بی پناه بورسیه بارها در این سه سال به شما و همکارانتان درباره محکمه عدل روز قیامت هشدار داده بودند و اعلام کرده بودند که عذرخواهی کنید تا زمان از دست نرفته است. اکنون اگر بتوانید رضایت پدر و مادر داغدار این جوان رشید از دست رفته را جلب کنید با نارضایتی روح آن مرحوم چه خواهید کرد؟ مطمئنا حساب شما با ایوب آقایی سر پل صراط خواهد بود.

مجمع دانشجویان و دانش آموختگان بورسیه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها