امـام صـادق (عليه السلام) فرمـودند: مانند ارباب به عيوب ديگران نگاه نکنید ، بـلكه چـون بنـده اى متـواضع، عيب هاى خود را وارسى كنيد. تحف العقول/ 295

      
کد خبر: ۳۸۲۷۳۸
زمان انتشار: ۱۶:۰۶     ۰۸ تير ۱۳۹۵
به گزارش پایگاه 598 به نقل از ایرنا، پایگاه خبری اینترنتی عاجل عربستان امروز (سه شنبه) نوشت: شمار دختران مجرد و زنان بیوه در عربستان ٬در پنج سال آینده از یک میلیون و نیم به چهار میلیون افزایش خواهد یافت.

این پایگاه خبری افزود :مکه مکرمه با 396 هزار دختر مجرد در رتبه اول ٬ریاض با 327 هزار و منطقه شرقی عربستان با 228 هزار دختر مجرد در رتبه های بعدی معضل ازدواج زنان قرار دارند.

عاجل در ادامه نوشت : در این راستا ٬ یک شهروند عربستانی با تاسیس دفتر ویژه ازدواج آسان و قسطی برای افراد خواهان ازدواج در این کشور ٬هزینه های سرسام آور برگزاری جشن ها و مراسم ازدواج و نیز افزایش شمار دختران مجرد را دلیل تشکیل دفتر ازدواج آسان و قسطی اعلام کرد.

براساس این گزارش،خانم 'عبیر حسن' ابتدا این دفتر را در شهر مدینه منوره و برای افراد بی بضاعت برای ازدواج تاسیس کرده بود اما پس از اینکه با استقبال مردمی روبه رو شد٬ آن را به دیگر نقاط عربستان نیز تعمیم داده است.

وی مهریه ها ی بالا و هزینه های سنگین مراسم ازدواج را مهم ترین مشکلات پیش روی ازدواج در جامعه عربستان به خصوص در شهر مدینه منوره دانست.

پرداخت هزینه های ازدواج به صورت اقساط شش ماهه و با پرداخت ماهانه 700 ریال سعودی به استثنای ماه های رمضان و ایام حج ٬از جمله تسهیلاتی است که این دفتر به مشتریان خود ارایه می دهد.
عربستان حدود 30میلیون نفر جمعیت دارد که حدود 10میلیون نفر آن را کارگران و کارکنان خارجی تشکیل می دهند .
بسیاری از جوانان عربستانی پس از سفر به دیگر کشورها ٬ همانجا ازدواج می کنند و این عامل نیز باعث شده است شمار بیشتری از دختران عربستانی بدون همسر باقی بمانند و ناچار شوند همسر دوم٬ سوم یا چهارم مردان عربستانی شوند .

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها