يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۸۳۰۰۵
زمان انتشار: ۱۳:۱۵     ۱۰ تير ۱۳۹۵

به گزارش پایگاه 598، در تمرین دیروز استقلال باز هم خبری از سجاد نشد! چند وقت پیش که تمرین‌های استقلال استارت خورد خبری از شهباززاده نبود. خیلی زود معلوم شد که این بازیکن از بابت نگرفتن حق و حقوقش ناراحت است و تا طلبش را از باشگاه نگیرد حاضر به شرکت در تمرین‌های استقلال نمی‌شود. دو بار با افشارزاده جلسه گذاشتند و بعد سرو کله سجاد در تمرین پیدا شد، همه چیز خوب پیش می‌رفت تا بعدازظهر سه شنبه که دوباره خبری از شهباززاده در تمرین استقلال نشد. سجاد از روی دست مهاجمان پرسپولیس تقلب کرده بود و یک پیشنهاد از باشگاه ترکیه‌ای پسر بی سر و صدای استقلال را هوایی کرد! سجاد هم از باشگاه‌های ترکیه‌ای پیشنهاد دارد و نمی‌خواهد در استقلال بماند. حالا همه نگاه‌ها به طرف سجاد رفته است. مهاجم بی‌حاشیه استقلال اما این روزها برای این تیم ایجاد حاشیه کرده و نمی‌خواهد سر تمرین برود. روایت‌های مختلفی درباره غیبت‌های شهباززاده روز گذشته شنیده شد. از اینکه او هم می‌تواند مثل رضاییان قراردادش را یکطرفه فسخ کند و با خیال آسوده به ترکیه برود تا اینکه این غیبت‌ها برای او جریمه به همراه خواهد داشت. بد نیست وضعیت سجاد را از نگاه‌های مختلفی بررسی کنیم.

سجاد می‌تواند یکطرفه فسخ کند
مهاجم استقلال طبق بندی که در قراردادش وجود دارد مثل رامین رضاییان می‌تواند قراردادش را یکطرفه فسخ کند. این نخستین تعبیری بود که از جدایی سجاد به گوش رسید ودلیل آن هم به نوع قرارداد بستن استقلالی‌ها با شهباززاده برمی‌گردد. طبق قانون شهباززاده با استقلال یک سال دیگر قرارداد دارد و باید از باشگاه رضایتنامه قرارداد بگیرد اما بندی در قرارداد این بازیکن وجود دارد که می‌تواند قراردادش را یکطرفه فسخ کند. در قراردادی که شهباززاده با استقلال امضا کرده است بندی گنجانده شده است که در آن آمده در صورتی که پیشنهاد خارجی دریافت کند، می‌تواند 30 درصد از قرارداد با تیم خارجی‌اش را به باشگاه استقلال بدهد و قرارداد خود را فسخ کند. با توجه به اینکه طلب شهباززاده از باشگاه استقلال بیشتر از 30 درصد پیشنهادش از تیم ترکیه‌ای است، این بازیکن از نظر قانونی می‌تواند قراردادش را در سازمان لیگ به صورت یکطرفه فسخ کند. البته شهباززاده قصد دارد با خاطره‌ای خوب از استقلال جدا شود و به همین دلیل با باشگاه مذاکره می‌کند تا به صورت توافقی رضایتنامه‌اش را دریافت کند. شهباززاده اصرار دارد که فوتبالش را در لیگ ترکیه ادامه بدهد و به همین دلیل جدایی این بازیکن از استقلال قطعی به نظر می‌رسد.

شهباززاده جریمه می‌شود؟
اما غیبت‌های سجاد در تمرین‌های استقلال را نیز از منظر دیگری هم می‌شد نگاه کنی. از نگاهی که سود و منفعتش به استقلالی‌ها می‌رسید. مهاجم استقلال با غیبت در تمرین‌های تیمش جریمه می‌شود. سجاد شهباززاده در 4 نوبت از تمرین‌های روزهای اخیر استقلال غیبت کرده است و همین مساله باعث شد که در آستانه جریمه‌ای سنگین قرار بگیرد. طبق قراری که مدیران استقلال با بازیکنان خود گذاشته‌اند هر روز غیبت غیرموجه در تمرین استقلال 5 میلیون برای بازیکنان آب می‌خورد و بنابراین غیبت‌های شهباززاده تا همین جا 20 میلیون تومان خرج روی دست او گذاشته است.

عبداللهی: غیبت‌های سجاد غیر موجه نیست
حضور چند مهاجم در استقلال و پرداخت نشدن حق و حقوق سجاد باعث شده تا این روزها استقلال و این بازیکن به بن بست برسند. اتفاقی که معلوم نیست در نهایت منجر به برد کدام طرف می‌شود اما مسوولان استقلال طبق معمول و عادت همیشگی خود همه چیز را طبیعی جلوه می‌دهند. در همین حین دستیار ویژه سرپرست باشگاه استقلال از موجه بودن غیبت‌های مهاجم این تیم خبر داد. نصرا... عبداللهی در رابطه با غیبت شهباززاده در تمرین‌های چند روز اخیر اینطور می‌گوید: «این بازیکن با منصوریان صحبت‌هایی داشته است و قرار است با یکدیگر بنشینند و مذاکره کنند. غیبت‌های او به هیچ عنوان غیرموجه نیست و با هماهنگی سرمربی تیم این اتفاق رخ داده است.»
عبداللهی درباره اینکه گفته شده شهباززاده به خاطر 4 جلسه غیبت 20 میلیون تومان جریمه شده، می‌گوید: «اولا تا جایی که من می‌دانم این بازیکن 3 جلسه غیبت کرده و 4 جلسه نیست. در ضمن همانطور که گفتم شهباززاده با منصوریان هماهنگ است و قرار نیست جریمه شود. ما سعی می‌کنیم زودتر سجاد را برای بازگشت به تمرین‌ها متقاعد کنیم. او مشکلاتی دارد که باید حل شود و فکر نمی‌کنم بحث جدایی در کار باشد.»

سازمان لیگ فسخ قرارداد را تایید نکرد
اما طرف دیگر ماجرای شهباززاده مسوولان سازمان لیگ هستند که باید فسخ قرارداد او با استقلال را تایید یا تکذیب کنند در این ارتباط رضا عابدینی می‌گوید: «تا لحظه‌ای که با شما صحبت می‌کنم قرارداد سجاد با استقلال فسخ نشده و سجاد بازیکن استقلال است. مساله سجاد هم با رامین رضاییان کاملا فرق دارد.»

مهاجم استقلال طلبش را می‌بخشد؟
این روزها تب و تاب فسخ قرارداد یکطرفه در بین فوتبالی‌ها داغ شده است و مخاطب فوتبال از اینکه حرف‌های باشگاه، بازیکن و سازمان لیگ با هم همخوانی ندارد سرگیجه گرفته است.

  بعد از ماجرای رضاییان و طارمی که باعث دلخوری هواداران پرسپولیس شد حالا غیبت‌های مهاجم استقلال و ماجرای مشابه او با پرسپولیسی‌ها باعث شد تا این روزها استقلالی‌ها نگاه ویژه‌ای به سجاد داشته باشند. شهباززاده هم به دلیل اینکه استقلال چند مهاجم جذب کرده و احتمال دارد نیمکت نشین شود ترجیح می‌دهد فصل فوتبالی خود را درلیگ ترکیه دنبال کند اما چون یک سال دیگر با استقلال قرارداد دارد برای جدایی از این تیم نیاز به شرایط ویژه دارد. این احتمال وجود دارد سجاد برای جدایی از استقلال طلب 800 میلیونی خود را بابت رضایتنامه ببخشد و برای فصل آینده به ترکیه برود. باید دید در روزهای آتی چه سرنوشتی در انتظار سجاد و استقلال خواهد بود و آیا منصوریان با این شیوه جدایی شهباززاده از استقلال موافقت می‌کند یا اینکه کار برای جدایی سجاد از استقلال گره می‌خورد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها