أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۳۸۳۰۹۸
زمان انتشار: ۱۵:۵۴     ۱۱ تير ۱۳۹۵
جلسه هیئت‌امنای صندوق توسعه ملی فردا به ریاست رئیس‌جمهور برای بررسی و تصمیم‌گیری درباره اعضای هیئت عامل تشکیل می‌شود.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنیم، جلسه هیئت‌امنای صندوق توسعه ملی روز شنبه 12 تیرماه در دفتر رئیس‌جمهور و به ریاست‌ روحانی برای بررسی و تصمیم‌گیری درباره عزل یا بقای صفدر حسینی و اعضای هیئت عامل این صندوق تشکیل می‌شود.

در این جلسه طیب‌نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی، زنگنه وزیر نفت، ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سیف رئیس کل بانک مرکزی، حجت‌الاسلام منتظری دادستان کل کشور، جلال‌پور رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، عبدالهی رئیس اتاق تعاون و سراج رئیس هیئت نظارت بر صندوق توسعه ملی حضور خواهند داشت.

یکی از دستور‌ات جلسه فردای هیئت‌امنای صندوق توسعه ملی بررسی و تصمیم‌گیری درباره اعضای هیئت عامل این صندوق است.

صفدر حسینی مدیرعامل این صندوق ار جمله مدیران دولتی با حقوق‌های نجومی است که بحث عزل وی طی روزهای اخیر مطرح است.

اخباری نیز مبنی بر لابی و فشار از سوی برخی افراد و گروه‌ها به مسئولان اقتصادی کشور برای بقای صفدر حسینی در ریاست صندوق توسعه ملی منتشر شده است.

پیگیری‌های خبرنگار خبرگزاری تسنیم مشخص کرده که اخیراً یکی از اعضای ذی‌نفوذ کمیسیون‌های اقتصادی مجلس شورای اسلامی، علی طیب‌نیا وزیر اقتصاد را تهدید کرده چنانچه صفدر حسینی مدیرعامل صندوق توسعه ملی از سمتش عزل شود وزیر را در مجلس استیضاح خواهد کرد.(لینک خبر)

به گزارش تسنیم، صفدر حسینی رئیس صندوق توسعه ملی از جمله افرادی است که در ماجرای افشای فیش‌های حقوقی نجومی طبق اسناد و مدارک موجود مشخص شد از فروردین تا اسفند سال 94 به‌ طور میانگین 57 میلیون و 400 هزار تومان بابت حقوق آن هم فقط از این صندوق دریافت کرده، به‌عبارت دیگر حسینی در سال گذشته جمعاً حدود 686 میلیون تومان بابت حقوق از صندوق توسعه ملی گرفته است.

وی همچنین وام کلان 300 میلیونی با سود 4 درصد از محل بیت‌المال دریافت کرده بود.

صفدر حسینی از اعضای فعال حزب منحله مشارکت بود که در دولت حجت‌الاسلام روحانی ریاست صندوق توسعه ملی را به‌ عهده گرفته است.

وی پدر سیده فاطمه حسینی عضو لیست امید در تهران و نماینده فعلی مجلس شورای اسلامی است.

از نکات جالب افشای فیش حقوقی نجومی صفدر حسینی آنجاست که بخشی از مبلغ 57 میلیون و 400 هزار تومانی به‌ عنوان "حق اوقات فراغت فرزندان" به وی پرداخت می‌شده است.

طی چند هفته اخیر بارها خبرنگاران تلاش کرده‌اند با فاطمه حسینی دختر صفدر حسینی و نماینده اصلاح‌طلب فعلی مجلس گفت‌وگو کرده و درباره چگونگی هزینه‌ کرد این میزان حق اوقات فراغت که قاعدتاً باید برای وی هزینه می‌شده، سؤال کنند. با این حال فاطمه حسینی تا این لحظه از گفت‌وگو درباره این مسئله به‌ طور جد خودداری کرده است.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها