أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: فَـرَضَ اللّه‏ُ ... الصِّیـامَ اِبْتِلاءً لاِِخْلاصِ الْخَلْقِ؛ ... خداوند روزه را واجب کرد تا اخلاص خلق را بیازماید

      
کد خبر: ۳۸۳۱۴۵
زمان انتشار: ۲۲:۳۷     ۱۱ تير ۱۳۹۵
وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از مسدود شدن ربات تلگرامی که اقدام به انتشار اطلاعات مربوط به شماره‌های یکی از اپراتورهای تلفن همراه کرده بود، خبر داد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنیم، رباتی در تلگرام طی روزهای اخیر با دریافت شماره‌های ایرانسل، اقدام به افشای اطلاعات کاربران اپراتور دوم ارتباطی کرد.

کاربران تلگرام می‌توانستند با عضویت در این ربات به اطلاعات خصوصی مشترکان این اپراتور دسترسی یابند.
اگر کلمه help به مرکز فرمان این روبات ارسال می‌شد، این اطلاعات در صفحه تلگرام نمایان می‌گشت:
"توجه
این روبات متصل شده به دیتابیس ایرانسل است که از 3 سال پیش در اینترنت پخش شد.
پس ممکن است به‌دلیل قدیمی بودن برخی شماره‌ها یافت نشود یا اشتباه ارسال شود.
پس خواهشاً سؤال نپرسید.
شماره‌های پشتیبانی شده:
0935-0936-0937-0938-0939
برای دریافت مشخصات شماره را به‌صورت زیر ارسال کنید:
09351234567".

به گزارش تسنیم، بعد از فعالیت این روبات و استقبال کاربران تلگرام برای یافتن اطلاعات خصوصی مشترکان ایرانسل (اعم از آدرس، شماره منزل و...)، آدرس آن دست به دست در تلگرام چرخید و تقریباً فراگیر شد.
همین امر باعث شد تا وزارت ارتباطات پا پیش بگذارد و مانع افشای بیشتر اطلاعات شود به‌گونه‌ای که مدیر روابط عمومی این وزارتخانه امروز گفت: براساس دستور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و با هدف صیانت از اطلاعات کاربران، ربات فاش کننده اطلاعات کاربران یکی از اپراتورهای تلفن همراه با اقدامات انجام شده مسدود شد و کاربران نگران نباشند.

فرنقی زاد گفت: تلاش‌های صورت گرفته باعث شد این روبات شناسایی و مسدود شود و اطلاعات کاربران این اپراتور تلفن همراه کشور دیگر از سوی این روبات افشا نخواهد شد.

وی همچنین با تأکید بر پیگیری همه دستگاههای مسئول برای شناسایی عاملان این موضوع گفت: قطعاً اپراتور مذکور با همکاری پلیس فتای کشور و دستگاههای مسئول پیگیری‌های لازم را برای شناسایی فرد یا افراد متخلف انجام داده و اطلاعات آن متعاقباً در دسترس مردم قرار خواهد گرفت.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۰۸ - ۱۲ تير ۱۳۹۵
۰
۰
خسته نباشید
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها