يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۸۳۱۷۲
زمان انتشار: ۱۰:۵۰     ۱۲ تير ۱۳۹۵
ابراهیم شیبانی مجموعه تلویزیونی«بازگشت» را با محوریت موضوع «طمع» کارگردانی می کند.
به گزارش پایگاه 598، محسن شایانفر تهیه کننده سریال «بازگشت» درباره روند تولید این اثر گفت: فیلمنامه کامل نوشته و بازنویسی شده است. علی حدادی سرپرست نویسندگان و ابراهیم شیبانی به عنوان کارگردان این مجموعه حضور دارند.

وی با اشاره به زمان تولید این سریال گفت: پیش تولید شروع شده اما هنوز هیج یک از عوامل قطعی نشده اند. تلاش می کنیم تا یک ماه دیگر مجموعه بازگشت را کلید بزنیم. همه لوکیشن های این سریال تهران است.

علی حدادی هم درباره شکل گیری ایده اولیه «بازگشت» اظهار کرد: می خواستیم با نگاه متفاوتی به موضوع «طمع» سریالی طراحی کنیم. به رمان های کلاسیک متعددی که در قرن ۱۹ میلادی نوشته شده اند از جمله «آرزوهای بزرگ» دیکنز و چندین رمان از بالزاک مراجعه کردیم و در نهایت به طرح «بازگشت» رسیدیم که نگاه متمایزی از ادبیات مورد مطالعه ما داشت.

وی درباره داستان این سریال افزود: «بازگشت» داستان احمد و ناصر را روایت می کند که دوستی آن ها به سال‌های کودکی در محله‌ سرچشمه‌ تهران بازمی‌گردد و آنها بعداً به واسطه‌ ازدواج با دو خواهر با هم فامیل شده‌اند اما کم‌کم راه شان از هم جدا می شود. ناصر به دلیل میل سیری‌ناپذیرش به پیشرفت مالی اکنون مرد ثروتمندی است که هر جا لازم باشد قانون و اخلاق را زیر پا می گذارد. احمد اما برخلاف ناصر، زندگی معمولی و سالمی برای خود و خانواده‌اش ساخته است. هرچند از تفاوت سطح زندگی‌اش در مقایسه با رفاه زندگی ناصر در درون شرمنده است و احساس شکست می‌کند. این احساس باعث وسوسه‌ احمد می‌شود و احمد پا به راه جدیدی می‌گذارد که ...
این دومین تجربه کارگردانی بلند تلویزیونی شیبانی پس از مجموعه «پازل» است که مورد توجه مخاطبان قرار گرفت.
سریال «بازگشت» به سرپرستی علی حدادی با همکاری علی حیدری، ساناز اسدی و ثنا سمیعی در ۲۶ قسمت ۴۵ دقیقه ای در مرکز گسترش فیلمنامه نویسی رسانه ملی به نگارش درمی‌آید.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها