کد خبر: ۳۸۳۱۷۸
زمان انتشار: ۱۰:۵۷     ۱۲ تير ۱۳۹۵
محبوبیت نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که از حدود دو ماه پیش به این سو همواره با اختلافی دو رقمی نسبت به رقیب جمهوریخواه برتری داشته، سیری نزولی به خود گرفته است.
به گزارش پایگاه 598، آخرین نظرسنجی انجام گرفته از سوی خبرگزاری «رویترز» و موسسه «ایپسوس» نشان می دهد که در عرض کمتر از یک هفته، برتری «هیلاری کلینتون» نامزد اصلی حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا نسبت به «دونالد ترامپ» رقیب جمهوریخواه با دو پله کاهش به ۹.۴ درصد رسیده است.

از ۲۰ ماه میلادی ژوئن به این سو، کلینتون همواره برتری دو رقمی خود را با ترامپ حفظ کرده بود و این نخستین بار است که نظرسنجی ها اختلاف وی با رقیب جمهوریخواه را با عددی تک رقمی به نمایش می گذارند. با این حال، از میان رای دهندگان احتمالی آمریکا، ۴۳.۹ درصد همچنان حامی کلینتون هستند حال آنکه این رقم برای ترامپ ۳۴.۵ درصد است و در این میان ۲۱.۷ درصد نیز همچنان بین انتخاب یکی از این دو نامزد رقابت ریاست جمهوری سرگردان هستند.

در مجموع، از ماه می میلادی که هر دو رقیب تقریبا به لحاظ محبوبیت شرایط یکسانی را تجربه می کردند، اقبال عمومی نسبت به کلینتون سیر صعودی به خود گرفته است.

از دلایل بداقبالی ترامپ در ماه های اخیر می توان به مخالفت وی با قانون تجارت آزاد «ترانس پاسیفیک» و مجموعه اظهارات نسنجیده در خصوص مسلمانان و مهاجران اسپانیایی تبار اشاره کرد.

از سوی دیگر، کلینتون نیز همچنان با اتهام بی احتیاطی در ارسال اسناد دولتی از طریق رایانامه شخصی خود و عدم حفاظت از جان دیپلمات های آمریکایی در حادثه حمله به سفارت این کشور در لیبی دست و پنجه نرم می کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها