أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۸۳۲۸۰
زمان انتشار: ۱۵:۱۹     ۱۲ تير ۱۳۹۵
به قلم محمدمهدی میرباقری؛
حجت الاسلام میرباقری در کتاب «اندیشه تمدن نوین اسلامی»، از منظرها و زوایای گوناگونی، شخصیت متفکر فرزانه علامه سید منیرالدین حسینی الهاشمی (ره) را کاوش کرده و سعی نموده تا تصویری روشن از دغدغه ها، رسالت ها و محصولات فکری اش و نسبت آن با انقلاب اسلامی، تمدن اسلامی، حوزه های علمیه و روشنفکری دینی ارائه کند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از پایگاه اطلاع رسانی فرهنگستان علوم اسلامی قم، کتاب اندیشه تمدن نوین اسلامی شامل گفتارهایی از حجت‌الاسلام والمسلمین میرباقری از سوی انتشارات تمدن نوین اسلامی در هشت فصل و یک ضمیمه، چاپ و روانه بازار شد.

این کتاب گامی برای معرفی و بازشناسی اجمالی رویکرد فکری علامه سید منیرالدین حسینی الهاشمی (ره) از زبان شاگرد وی حجت الاسلام والمسلمین میرباقری است.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی قم در این گفتارها، از منظرها و زوایای گوناگونی، شخصیت آن متفکر فرزانه را کاوش کرده و سعی نموده تا تصویری روشن از دغدغه ها، رسالت ها و محصولات فکری ایشان و نسبت آن با انقلاب اسلامی، تمدن اسلامی، حوزه های علمیه و روشنفکری دینی ارائه کند.

34567890--

در بخشی از این کتاب می خوانیم:

فلسفه شدنِ اسلامی یعنی شالوده هماهنگ‌سازی شیوه‌ تفکر در سطوح ذیل:

الف) هماهنگ‌سازی دینی تکاملِ منطق‌های «حجیت در فهم دین (حوزه)»، «اسلامیت در فهم کاربردی (دانشگاه)» و جریان اسلام در فهم اجرایی (دولت)؛

 

ب) هماهنگ‌سازی دینی تولید اطلاعات تخصصی «حوزوی، دانشگاهی و اجرایی» در جریان توسعه نیاز و ارضاء نیاز که ثمره‌ آن در «حوزه» دستیابی به «اخلاق حکومتی، حکمت حکومتی و فقه حکومتی» می‌باشد؛ در «دانشگاه» توان پیش‌گویی، کنترل و هدایتِ تغییرات بر مبنای معارف حقه را دارد؛ به گونه ای که کلیه‌ معادلات «علوم پایه، علوم تجربی و علوم انسانی» بر اساس رفع نیازمندی‌های نظام اسلامی تولید می‌گردد؛ در «نظام اجرایی» ارائه «مدل شناخت حل معضلات سیاسی، فرهنگی و اقتصادی» داخلی، حول محور درگیری کلمه‌ اسلام با کلمه‌ کفر در مقیاس جهانی است.

 

چاپ نخست کتاب با تیراژ ۱۱۰۰ نسخه و به قیمت ۷۵۰۰ تومان در ۱۷۰ صفحه عرضه شده است.

علاقه مندان می توانند این کتاب را از انتشارات تمدن نوین اسلامی به آدرس قم، خیابان دورشهر، انتهای کوچه۲۱، پلاک۱۴ و شماره تلفن ۰۹۱۰۴۶۴۶۲۱۲ تهیه نموده و یا برای خرید اینترنتی به سایت اینترنتی انتشارات، به آدرس http://nicbook.org مراجعه کنند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها