يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۸۳۴۸۲
زمان انتشار: ۱۶:۲۹     ۱۳ تير ۱۳۹۵
سخنگوی قوه قضائیه اعلام کرد که طبق انجام کارشناسی‌های اولیه، راننده، شرکت مسافربری و وزارت راه در حادثه واژگونی اتوبوس سربازان مقصر هستند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنیم، حجةالاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای در ادامه نود و هشتمین نشست خبری خود با اشاره به واژگونی اتوبوس سربازان در هفته‌های گذشته که منجر به کشته شدن 13 تن از سربازان شد، اظهار داشت: کارشناسی اولیه در رابطه با این حادثه انجام شده و براساس این کارشناسی راننده اتوبوس 50 درصد، شرکت مسافربری 25 درصد و وزارت راه نیز 25 درصد در وقوع این حادثه مقصر هستند.

به گفته اژه‌ای نتیجه کارشناسی اولیه به وزارت کار و شرکت مسافربری ابلاغ شده و آنها یک هفته فرصت دارند تا نظر و یا اعتراض خود را به این گزارش اعلام کنند، ضمن اینکه راننده هم در کما به سر می‌برد و فعلا امکان هیچ تحقیقی از وی وجود ندارد.

سخنگوی قوه قضائیه همچنین از کشف یک هزار و 410 کیلوگرم انواع مواد مخدر در تیرماه جاری خبر داد و گفت: این مقدار مواد فقط در طول 10 الی 11 روز گذشته کشف شده است.

اژه‌ای همچنین به پرونده شرکت تعاونی ثامن‌الحجج گفت: براساس گزارش‌های دریافتی تنها 96 هزار نفر دیگر از سپرده‌گذاران این بانک باقی مانده‌اند که هنوز پول‌هایشان را دریافت نکرده‌اند.

به گفته وی از 20 تیر کسانی که تا سقف 100 میلیون تومان در این مؤسسه سپرده‌گذاری کرده بودند می‌توانند برای دریافت پول‌های خود مراجعه کنند.

سخنگوی قوه قضائیه یادآور شد: تاکنون 2 هزار و 250 میلیارد تومان برای تسویه با سپرده‌گذاران این موسسه پرداخت شده است که از این مبلغ حدود 900 میلیارد تومان از موجودی تعاونی اعتبار و مابقی از محل اعتبار اختصاص یافته از سوی بانک مرکزی به بانک عامل پرداخت شده است.

اژه‌ای همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص وثیقه بابک زنجانی گفت: متهم تاکنون بدهی خود را پرداخت نکرده است و اموالی که تا الان از او شناسایی شده در اختیار وزارت نفت قرار گرفته؛ البته اسناد این اموال هنوز منتقل نشده است زیرا یک اختلاف نظر جدی درباره کارشناسی‌ها وجود دارد.

وی افزود: من نگفته‌ام که برای بابک زنجانی قرار وثیقه صادر شده است بلکه عنوان کردم بابک زنجانی چنانچه قرار وثیقه‌ای صادر شود، وثیقه‌اش بیش از 10 هزار میلیارد تومان است و او هنوز نتوانسته مالی را به این میزان معرفی کند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها