يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۸۳۶۵۱
زمان انتشار: ۱۶:۱۶     ۱۴ تير ۱۳۹۵
فعال سیاسی اصلاح‌طلب:
محمد کیانوش راد عنوان کرد:‌ سید صفدر حسینی، دزد و مفسد اقتصادی نیست، او نیز مثل هر فردی امکان خطا و اشتباه داشته است.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، محمد کیانوش راد، فعال سیاسی اصلاح‌طلب امروز دوشنبه 95/4/14 طی یادداشتی در روزنامه آرمان نوشت: اتهام زنی و شایعه پراکنی شیوه ناپسند در برخورد سیاسی درجامعه است حتی هنگامی که فردی به عنوان متهم بازداشت می‌شود قانونا، اخلاقا و همچنین شرعا نمی‌توان از عناوین مجرمانه استفاده کرد و این مساله درباره هر کسی صادق است، چه مخالف و چه موافق، چه دوست و چه حتی دشمن.

متاسفانه شاهد آن هستیم که به دلیل بروز برخی اشتباهات یا سوء تدبیرها نسبت به حیثیت و آبروی افراد بدون در نظر گرفتن هیچ مبنای حقوقی و اخلاقی قضاوت‌های فراتر از حد انتظار بیان می‌شود. در چنین مواردی بیش از هرکس نخبگان و جامعه مطبوعاتی باید نسبت به پاسداری از حد و مرزها کوشا باشند. باید توجه داشت که از هر روش و شیوه‌ای که برای مقابله با حریفان خود بهره می‌گیریم به صورت عملی اجازه استفاده از چنین شیوه‌هایی را به حریف و طرف مقابل خود را نیز خواهیم داد. نباید فراموش کرد در جامعه‌ای که از اسلام و ارزش دینی بسیار سخن گفته می‌شود، نباید به دلیل خوشایند برخی افراد و جریانات یا همسو شدن با جو تبلیغاتی و جلب مخاطب از شیوه غیر اخلاقی و غیرمنطقی استفاده کرد.

در جامعه ما مراجع ذیصلاح و دستگاه قضایی ذیربط برای بررسی هرگونه تخلف یا سوءاستفاده وجود دارد و منطقی آن است که بدون قرارگرفتن در فضای روانی و هیجانی، نسبت به هرکس قضاوت کرد.

نقد و بررسی و اظهارنظر پیرامون درستی و نادرستی رفتار یک مسئول امری پسندیده است و موجب رشد و آگاهی بیشتر و عاملی بازدارنده برای ممانعت از تخلفات یا اشتباهات یا سوء تدبیرها خواهد بود؛ اما تخریب و اتهام زنی در هر سطحی و برای هر فردی عملی ناپسند است.

در برخورد با افراد، باید با معدل‌گیری از مجموعه خدمات و محسنات وی به مخالفت با اشتباه یا سوء تدبیر فرد اشاره کرد. نمی‌خواهم ازموضوع حقوق‌های آنچنانی، آنهم درباره یکی از خدمت‌گذاران کشور، یعنی سید صفدر حسینی،به سادگی عبور کنم. بدون تردید این خطا و با سوء تدبیری بود که به صراحت خودشان هم به نادرستی آن اذعان داشته‌اند. بحث من، له نکردن و نابود نکردن افراد و چشم بستن بر دیگر خدمات افراد است.

بحث تعدی از عدالت در برخورد‌‌هاست. سید صفدر حسینی، دزد و مفسد اقتصادی نیست، او نیز مثل هر فردی امکان خطا و اشتباه داشته است و متناسب با آن مستحق خرده‌گیری است. باید با هر انسانی، طبق قانون و در چارچوب مقررات تعیین شده برخورد کرد، و اگر ذره‌ای اضافه بر حق و حقیقت برخورد شود در واقع مرتکب عملی غیرقانونی و غیر اخلاقی شده‌ایم.

در سفارشات دینی مکررا تاکید شده است که حتی اگر مخالفان و دشمنان شما ستمی را بر شما روا داشتند، نباید دربرخورد با آنها، از چارچوب عدالت خارج شوید. برای محکوم کردن یک بی‌عدالتی، نباید به بی‌عدالتی گسترده‌تر روی نمود.«اعْدِلُوا هُوَ أَقْرَبُ لِلتَّقْوى».

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱۶
در انتظار بررسی: ۲
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۳۷ - ۱۴ تير ۱۳۹۵
۷
۰
گیرم حقوق های نجومی دارای مجوز باشد اما در دیزی باز است حیای گربه کجاست؟
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۰۸ - ۱۴ تير ۱۳۹۵
۶
۰
ایشان حقوق 57 ملیونی میگفتند بعد وام 300 ملیونی با کارمزد 4 درصد ........با ایشان توقع دارید چگونه برخورد شود .........یک جوان توی این مملکت چقدر درآمد دارد ........چند وام ازدواج میدن .......آیا تصوروام 60 ملیونی و باز پرداخت آن رامیتواند بکند ...........من شخصا هیچ اعتمادی به هیچ کدام از نمایندگان مجلس دولت و.....ندارم
پاسخ
فرخ
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۵۲ - ۱۴ تير ۱۳۹۵
۵
۰
دزد ملت هستندنه شما ببخشید
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۲۹ - ۱۴ تير ۱۳۹۵
۸
۰
دزد یعنی چه . از دیوار مردم بالا رفتن؟
حیف و میل اموال بیت المال دزدی است .
پر کردن جیب خود از پول مردم دزد است
ببخشید یادم نبود در فرهنگ لغات شما این کار عبادت است و ایشان شایسته گرفتن لوح شجاعت
مدیران دست پاک مد نظر جناب عالی کدام یک حاضرند که یکماه زیر نظر سردار شجاع از جان گذشته ( سلیمانی ) در خط مقدم در صف مدافعین حرم قرار بگیرند و بجنگند
فقط ماست مالی فقط ریا فقط دروغ فقط تزویر فقط چپاول فقط ..................................
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۴۳ - ۱۴ تير ۱۳۹۵
۶
۰
دزد ،دزد است حالا چه اسمش تخلف باشه یا اقازاده
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۳۵ - ۱۵ تير ۱۳۹۵
۶
۰
پس چرا وقتی پول از بیت المال میدزدن یاد آیات قرآن نمی افتید حالا چون هم گروهتونه با این حرفا سر مردمو شیر بمالید تا یه دزدی دیگه چپ و راست هم نداره
پاسخ
حسین
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۴۳ - ۱۵ تير ۱۳۹۵
۵
۰
بعد از دختر صفدر نوبت اقای راداست.اقای محترم وقتیکه یکمشت کارگر وبازنشسته کارخانه ها هروز برای حقوق پانصد هزارتومانی جلوی مجلس تجمع میکردند .خدمتگذاری است گرفتن حقوق 75میلیونی؟
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۲۱ - ۱۵ تير ۱۳۹۵
۵
۰
خدمتگزاری که 1تومان به1000تومان به مردم رنجور وبیکار در ماه رمضان می فروشد

عاقبت این گونه افراد روزی بی ابرو می شوند چون ابروی مدیران لایق وطنی را می برند
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۵۶ - ۱۵ تير ۱۳۹۵
۶
۰
دزد دزد است
ببخشید اشتباه کردم ایشان شاه دزد هستند
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۲۰ - ۲۳ تير ۱۳۹۵
۵
۰
دزدی که شاخ و دم ندارد ...............
پاسخ
ناش
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۵۹ - ۲۶ تير ۱۳۹۵
۳
۰
انقلاب وسفره انقلاب متعلق به محرومان ومستضعفین است باید ووجوبا مطالبات اجتماعی واقتصادی توده مردم را افراد شایسته انقلابی با دولت انقلابی پاسخ میدهد والا محکوم به شکست میشود
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۲۲ - ۲۶ تير ۱۳۹۵
۴
۰
من یکی از جانبازان شیمیایی جنگ تحمیلی هستم درجریان انقلاب وجنگ خودم وخانوادم رنج بسیار کشیدیم پدرم هم جانباز شیمیایی بود که براثر عوارض آن جانش را از دست داد من به نوبه خودم به درگاه خداوند از هیچ یک از خطاهای مسولین نخواهم گذشت حواله آنها به دست قلم شده ابو الفضل العباس (ع)
پاسخ
بچه رزمنده 35 ساله ازقم
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۱ - ۰۱ مرداد ۱۳۹۵
بنام خداسلام علیکم ؛ حقیر هم مثل شما پدرم رزمنده زمان جنگ وجانباز شیمیایی -خانواده ما ساکن اهواز بود بنده ان زمان زیر بمبارانهای زمان جنگ اندکی مجروح شدم مادرم هم مدام زیر استرس وفشار حال بنده هرجارفتم درشهر قم به جرم بچه رزمنده بودن تحقیر شدم حتی در حوزه علمیه ( می دانم به خاطر این کلمه پیامم چاپ نمی شود ولی درددل خود را می کنم )؛ حال فقط الحمدا..وکرامت حضرت معصومه س وبدعای خیر روح مادرم که (آرزوی دامادشدنم رابگوربرد)دارم افتخاری یکجا کار می کنم - بقول معروف آنقدر مرا زدند تابه مرگ راضی شدم و یا کاچی بعض هیچی ؛- خلاصه من نیز از بعضی مسئولین بالاخص عالیجناب سرخ پوش اگر سر سوزنی هم حق روی گردنش داشته باشم نمی گذرم ؛التماس دعا
masdy
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۴ - ۲۷ تير ۱۳۹۵
۳
۱
در دوران روحانی جای خادم وخاین عوض شده است.
پاسخ
سروناز
-
۱۰:۱۴ - ۲۹ تير ۱۳۹۵
۲
۰
قابل ذکر است به اقای راد
حضرت اجل مولای متقیان حضرت علی فرمودند
هر وقت یه پول زیاد انباشته شده دیدید بدونید از راه حلال بدست نیامده !!
از کدوم شرع حرف میزنی ؟
مگر اینکه اینا رو توی توضیح المسائل خودت نوشته باشن چاپ چاپخانه ی چاخان کنان اصلاح طلبان دروغین
پاسخ
عدالت
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۱۰ - ۰۲ مرداد ۱۳۹۵
۰
۰
دزد است
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها