أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۸۳۷۸۶
زمان انتشار: ۱۵:۴۸     ۱۵ تير ۱۳۹۵
رئيس بيمارستان سوختگي شهيد مطهري با اشاره به علت مرگ مصدومان سوختگي حادثه شوريك، گفت: به‌رغم اينكه كمبود «تخت‌هاي سوختگي با استاندارد جهاني» داريم ولي روند درماني با استاندارد كامل رعايت مي‌شود.

به گزارش پایگاه 598، مصطفي ده‌مرده‌اي در گفت‌وگو با فارس، در ارتباط با علت فوت همه مصدومان سوختگي حادثه شوريك در خوي اظهار داشت: مصدومان دچار سوختگي درجه سه عميق بالاي 80 درصد بودند كه باين يماران سوختگي در شرايط عادي در هيچ جاي دنيا زنده نمي‌مانند.

وي افزود: علي‌رغم تمام تلاش‌هايي كه وزارت بهداشت انجام داد ولي متاسفانه همه مصدومان به دليل شدت سوختگي جان خود را از دست دادند؛ ريه‌هاي آنها هنگام انفجار دچار مشكل شده بود و بسياري نيز پس از آن در عملكرد كليه‌ها دچار اختلال شدند.

رئيس بيمارستان سوختگي شهيد مطهري با اشاره به اينكه مصدومان به دليل شدت سوختگي از لحاظ هوشياري نيز دچار مشكل بودند گفت: علي‌رغم همه تلاش‌ها و امكانات درماني نتوانستيم جان آنها را از مرگ نجات دهيم.

ده‌مرده‌اي در پاسخ به اينكه «اگر مصدومان بلافاصله در محل زندگي خود درمان مي‌شدند جان خود را از دست مي‌دادند يا خير؟»، گفت: در ارتباط با سوختگي نمي‌شود به طور دقيق اظهارنظر كرد و اين موضوع بستگي به مقاومت بدن و عمق سوختگي دارد؛ چه بسا كه در تهران نيز بسياري از مصدومان سوختگي بلافاصله به نزديك‌ترين مركز درماني منتقل شده ولي به دليل عمق سوختگي، جان خود را از دست‌ مي‌دهند.

وي با اشاره به اينكه هرچه درجه سوختگي بيشتر شود احتمال مرگ و مير نيز افزايش مي‌يابد، گفت: سوختگي بالاي 80 درصد در همه جاي دنيا احتمال فوت را به 95 درصد مي‌رساند.

رئيس بيمارستان سوختگي شهيد مطهري با بيان اينكه 1200 تخت سوختگي در كل كشور كمبود داريم، گفت: تهران داراي دو بيمارستان سوختگي مطهري و يافت‌آباد بوده و بيمارستان جديدي نيز در بلوار همت در حال ساخت است و در صورتي كه در اين زمينه كمك‌هاي لازم انجام گيرد فعاليت آن سريع‌تر آغاز خواهد شد و كمك به بيماران سوختگي بيشتر مي‌شود. 

ده‌مرده‌اي ادامه داد: شايد بتوان گفت كه در حال حاضر تعداد تخت‌هايي كه داريم، كافي است ولي اين تخت‌ها استاندارد جهاني را ندارند. تخت سوختگي با استاندارد جهاني حدود 2 ميليارد تومان هزينه دارد و 80 متر مربع در هر اتاق براي يك نفر فضا اشتغال مي‌كند.

وي با تاكيد بر اينكه بيمار سوختگي درمان آن در كشور بر زمين نمي‌ماند گفت: علي‌رغم اينكه كمبود تخت‌هاي سوختگي استاندارد اروپا و آمريكا را داريم ولي استاندارد درماني به صورت كامل رعايت مي‌شود.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها