امـام صـادق (عليه السلام) فرمـودند: مانند ارباب به عيوب ديگران نگاه نکنید ، بـلكه چـون بنـده اى متـواضع، عيب هاى خود را وارسى كنيد. تحف العقول/ 295

      
کد خبر: ۳۸۳۹۷۲
زمان انتشار: ۱۳:۲۲     ۱۹ تير ۱۳۹۵
در گفت‌و‌گوی پایگاه ۵۹۸ با مجید مظفری مطرح شد:
بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون کشورمان گفت: خانواده‌ای که فضای علمی و باسواد و ثباتی نداشته باشد، نه‌تنها آن جوان بلکه تمام افراد آن خانواده به سمت فساد می‌روند ولی اگر آن خانواده فضای مناسب رشد صحیح را داشته باشد و فضای جامعه هم مناسب باشد دیگر جوان ما هم به دنبال فساد نمی‌رود.
به گزارش سرویس فرهنگی پایگاه 598، مجید مظفری بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون کشورمان در گفتگو با خبرنگار پایگاه 598 با تأکید بر داشتن نقش خانواده خوب و سالم برای پرورش فرزندان خوب و سالم اظهار کرد: اینکه فرزندان خانواده چه راهی را برای استفاده از فضای مجازی انتخاب کنند تا حدود بسیار زیادی به خانواده‌های آنان بستگی دارد.

وی افزود: خانواده‌ای که فضای علمی و باسواد و ثباتی نداشته باشد، نه‌تنها آن جوان بلکه تمام افراد آن خانواده به سمت فساد می‌روند ولی اگر آن خانواده فضای مناسب رشد صحیح را داشته باشد و فضای جامعه هم مناسب باشد دیگر جوان ما هم به دنبال فساد نمی‌رود.

مظفری بیان کرد: اگر در جامعه‌ای اعتیاد غوغا می‌کند افراد آن جامعه از معتاد بودن خودشان هیچ حیایی نداشتند و ترس یا نگرانی از بی‌آبرویی یا برخورد قانونی وجود نداشت آن‌وقت جوانی که شرایط را برای رفتن به سمت اعتیاد مهیا می‌بیند به‌احتمال‌زیاد به سمت اعتیاد خواهد رفت آن‌هم بدون اینکه نگران ایجاد مشکلی برای خودش باشد.

وی با تأکید بر نقش خانواده‌ها در سالم ماندن افراد آن خانواده گفت: سابق بر این و در سال‌های نه‌چندان دورتر وقتی به نحوه برخورد جوانان یا هرکدام از افراد خانواده با یکدیگر نگاه می‌کنیم و احترامی را که آن‌ها برای خانواده‌شان قائل بودند را به یاد می‌آوریم متوجه خواهیم شد که حتی عضو متخلف خانواده تلاشش بر این بود تا رفتار هنجارشکنانه اش را در محیطی خارج از خانه و خانواده خودش انجام دهد.

برنده سیمرغ بلورین دهمین جشنواره فیلم فجر افزود: وقتی در خانواده‌ای عضو ارشد یا یکی از والدین درست در مقابل چشمان فرزندانش یا دیگر اعضای خانواده اقدام به کاری غیرمعقول یا فساد آمیز می‌کند نتیجه‌اش این می‌شود که آن بچه هم به دنبال همان مسائل و شبکه‌های اجتماعی و فساد موجود در آن برود.

وی بابیان اینکه نحوه استفاده از شبکه‌های مجازی به خود کاربران دارد اظهار کرد: این بستگی به خود کاربران دارد که چگونه از آن استفاده کنند آن‌هایی که به دنبال اطلاعات، علم و کسب دانش و دانایی هستند از این شبکه‌ها همان را برداشت خواهند کرد و افرادی که در فضای مجازی به دنبال فساد و مطالب فساد انگیز هستند آن‌ها نیز همان چیزی که دنبالش هستند نصیبشان خواهد شد و این مسئله همانند پولی است که در دست یا جیب افراد قرار دارد و می‌توان با این پول هم کار خیر انجام داد و هم استفاده خیلی نامناسبی از آن داشت.

مظفری در ادامه بابیان اینکه نمی‌توان بدون داشتن آمار معتبر و صحیح گفت که شبکه‌های اجتماعی فساد را گسترش داده‌اند یا فساد در این شبکه‌ها افزایش‌یافته است عنوان کرد: فن‌آوری‌های جدید همیشه باعث گسترش فساد نمی‌شوند و همان‌گونه که گفتم نحوه بهره‌وری از این فن‌آوری‌ها بستگی به نحوه اشخاص مختلف از آن‌ها دارد.

وی افزود: خیلی از جوانان ما هستند که از همین شبکه‌های مجازی در مسابقات علمی شرکت کرده برنده هم می‌شوند وبینش شان هم درست است و خیلی‌ها هم هستند مثل دانشجوها، اساتید، دانش آموزان، هنرمندان، سیاستمداران، اقتصاددانان که از این فضا و امکان جدید استفاده بهینه می‌کنند.

این بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون ایران بر نقش دولت در فرهنگ‌سازی مناسب نیز تأکید و اظهار کرد: دولت باید نحوه استفاده صحیح از فن‌آوری‌های نوین ازجمله همین شبکه‌های مجازی را فرهنگ‌سازی کند و در این زمینه نمی‌توان منتظر ماند تا خودبه‌خود یک فرهنگ صحیح شکل بگیرد بلکه باید گام‌های مؤثر را برداشت و به ایجاد فرهنگ صحیح کمک کرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها