أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۳۸۳۹۸۷
زمان انتشار: ۰۰:۵۸     ۲۰ تير ۱۳۹۵
مسؤول واحد خواهران بسیج دانشجویی دانشگاه اصفهان گفت: معتقدیم در تبیین فلسفه حجاب موفق عمل نکرده‌ایم؛ به همین دلیل اولویت فعالیت تشکل‌های دانشجویی را تبیین سبک زندگی ایرانی اسلامی و تهیه محتوا در این بخش می‌دانیم.

به گزارش پایگاه 598، هاجر اسماعیلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به آغاز هفته عفاف و حجاب و اهمیت این موضوع در جامعه ایران، اظهار کرد: یکی از مواردی که موجب شده حساسیت روی جمهوری اسلامی زیاد باشد و دنیای استکبار هیچ فرصتی را برای از بین بردن آن از دست ندهد، فرهنگ غنی اسلامی ماست.

وی افزود: فرهنگی اسلامی، در بستر خانواده که به‌حق به‌ عنوان مهم‌ترین کانون برای انتقال ارزش‌ها به‌حساب می‌آید، نسل به نسل به ما رسیده و پر واضح است که خانواده در این بین، هدف هجمه‌های دشمن قرار می‌گیرد.

مسؤول واحد خواهران بسیج دانشجویی دانشگاه اصفهان ادامه داد: در بین هزاران مسئله فرهنگی که در جامعه وجود دارد، مسئله زن و خانواده از اهمیت بیشتری برخوردار است اما شاهدیم که در نگاه منفعت‌طلبانِ و مادی دنیای استکبار با توجه به نقش مؤثر و بدون جایگزین زن در خانواده، با تبلیغات وسیع، درصدد سوق دادن زنان به سمت طبیعت خلاف انسانیت‌شان هستند.

وی عنوان کرد: از آنجایی که جایگاه شهدا در دل‌وجان مردم و مخصوصاً دختران سرزمین‌مان به وضوح رشد داشته است و شاهد این مدعا حماسه تاریخی استقبال از شهدای غواص در سرتاسر کشور به ویژه شهر اصفهان و همچنین حضور جوانان در گلستان‌های شهداست، این حربه دشمن برای توطئه بی‌عفت کردن زنان ایرانی ناکام خواهد ماند.

اسماعیلی با اشاره به اینکه نگاه اسلام به مسئله حجاب یک نگاه کاملاً حکیمانه است و این یعنی منطق حجاب برای آحاد بشر و زنان بسیار قابل‌فهم و قابل‌دسترسی است، اضافه کرد: این مسئله را کثرت روی آورندگان به حجاب در سرتاسر دنیا اثبات می‌کند.

وی با بیان اینکه امنیت و کرامت زن جز با حجاب محقق نخواهد شد، پرداخت و تأکید کرد: تجربه تلخ غرب در مبارزه با حجاب و میوه تلخ آن‌که خشونت و تحقیر علیه زنان است که مؤید دستاوردهای عظیم حجاب برای زنان بوده و مطمئناً هیچ بانویی راضی به از دست دادن نعمت امنیت و کرامت نیست؛ بنابراین باید ریشه‌های بی‌حجابی در اندک زنان جامعه زنان اصیل اصفهانی مورد کند و کاو علمی قرار گیرد.

مسؤول واحد خواهران بسیج دانشجویی دانشگاه اصفهان با اشاره به اهمیت تبیین موضوع حجاب برای مردم و زنان جامعه اسلامی، گفت: ما رسالت تبیین اهداف، حدود و ثمرات حجاب را در ابعاد «بایدها» و «هست‌ها» در دانشگاه پیگیری خواهیم کرد تا در یک فضای منطقی، ذهن و فکر مخاطب را به اهمیت این موضوع روشن کنیم.

وی ادامه داد: معتقدیم که بهترین راه تأمین حجاب در جامعه بیان همراه با منطق و استدلال است؛ مگر در حالتی که فرد و یا گروهی هنجارشکن و معاندانه سعی در اشاعه بی‌حجابی کنند که در این حالت دستگاه‌های ذیربط موظف به برخورد قانونی با آن‌ها هستند.

اسماعیلی تصریح کرد: با توجه به قرار گرفتن در هفته عفاف و حجاب و برنامه‌هایی که در کشور در حال برگزاری است، ضمن اینکه دغدغه‌ها و نگرانی‌های مردم را در خصوص مسئله مهم خانواده درک می‌کنیم و مثل همیشه خداوند متعال را به خاطر این دغدغه‌های دینی و روحیه انقلابی مردم شاکر هستیم، معتقدیم هر قشری از جامعه باید نقش خود را در قالب‌های قانونی در تحقق این دغدغه‌مندی‌ها ایفا کند.

وی تبیین کرد: ما وظیفه خود را به عنوان تشکل‌های دانشجویی، با برگزاری کرسی آزاداندیشی و تبیین این مهم و همچنین مطالبه و دعوت از 26 نهادی که طبق قانون موظف به انجام فعالیت در این باره هستند دنبال خواهیم کرد.

مسؤول واحد خواهران بسیج دانشجویی دانشگاه اصفهان در پایان تشریح  کرد: از آنجایی که معتقدیم در تبیین مسائل و به‌طور خاص تبیین فلسفه حجاب موفق عمل نکرده‌ایم و باید از کودکی در محیط خانواده و محیط آموزش مدارس چنین ارزش‌گذاری‌ها تبیین شود، اولویت فعالیت تشکل‌های دانشجویی را تبیین سبک زندگی ایرانی اسلامی و تهیه محتوا در این بخش می‌دانیم.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها