أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۸۴۳۹۲
زمان انتشار: ۰۹:۴۶     ۲۲ تير ۱۳۹۵
معاون درمان سازمان تامین اجتماعی در مراسم افتتاح دستگاه آنژیوگرافی بیمارستان لواسانی:
معاون درمان سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه طی دو سال اخیر معادل ١٠ سال گذشته در سازمان تامین اجتماعی تجهیزات پزشکی خریداری و نصب شده است از مذاکره با شرکت های خارجی مطرح بیمارستان ساز برای انعقاد قرارداد با این سازمان خبر داد و گفت: تمامی بیمارستان های تامین اجتماعی تا پایان سال جاری سه ستاره می شوند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، همزمان با سومین روز از هفته تامین اجتماعی دستگاه آنژیوگرافی بیمارستان شهید دکتر لواسانی در کنار چند پروژه درمانی دیگر با حضور دکتر محمد علی همتی معاون درمان سازمان تامین اجتماعی، دکتر محمد تقی خسروانی مقدم مدیر کل درمان استان تهران و جمعی  از مدیران و روسای مراکز درمانی تابعه به بهره برداری رسید.

در ابتدای این مراسم دکتر همتی ضمن تبریک فرا رسیدن هفته تامین اجتماعی اظهار داشت: در هفته تامین اجتماعی، سازمان تامین اجتماعی  افتتاح بیش از٤٠ پروژه بزرگ را در کشور در دستور کار قرار داده است.

معاون درمان سازمان تامین اجتماعی در ادامه افزود: سازمان تامین اجتماعی در دوره جدید به جهت فراهم سازی زیرساخت هایی که باید در این سازمان ایجاد می شد، اما طی سالیان گذشته مغفول مانده بود ، تلاش های مضاعفی را انجام داد.

وی گفت: نهضت IT به عنوان یکی از مهمترین اولویت های درمان و زیرساخت های اصلی این حوزه طی سال های اخیر مورد توجه قرار گرفت و در این زمینه اقدامات بسیار زیادی انجام شد تا نهایتاً امروز به جایگاهی رسیدیم که بحث نسخه الکترونیک را داریم.

معاون درمان سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: دیجیتال شدن تمامی سیستم های رادیولوژی هم اکنون در حال پیگیری است که امید است تا پایان سال جاری این مهم محقق و نهایی شود.

دکتر همتی با اعلام اینکه استفاده از سیستم ذخیره سازی رادیوگرافی بیماران هم اکنون مورد بررسی بوده و تا پایان سال جاری انجام می شود، افزود: در حال حاضر بیش از دوسوم دستگاه ها دیجیتال شده اند که مابقی تا پایان سال جاری انجام می شود و با چنین تفاسیری می توانیم ادعا کنیم که می توانیم نسخه الکترونیک و کارت هوشمند داشته باشیم و دفترچه های درمانی را کنار بگذاریم .

وی یادآور شد: در بحث تجهیزات پزشکی ادعا این است که طی دو سال اخیر معادل ١٠ سال گذشته در سازمان تامین اجتماعی تجهیزات پزشکی خریداری و نصب شده است بعنوان مثال بحث آمبولانس در سال های گذشته به عنوان یکی از بحران های سازمان مطرح می شد اما به دنبال توجه به این مسئله هم اکنون این مشکل به کلی مرتفع شده است .

به گفته معاون درمان سازمان تامین اجتماعی؛ سازمان حدود ٢٠٠ آمبولانس را خریداری و تحویل مراکز داده است و هم اکنون تقریبا هیچ یک از مراکز درمانی درخواست آمبولانس ندارند.

دکتر همتی با بیان اینکه در سال گذشته به ١٢٥ میلیون مراجعه سرپایی و بستری در کل کشور در مراکز ملکی ارائه خدمت شد، افزود: همچنین حدود٢٧٥میلیون مراجعه به مراکز غیر ملکی سازمان صورت گرفت و در این باره خرید خدمت شد.

به گفته معاون درمان سازمان تامین اجتماعی؛ سازمان تامین اجتماعی به عنوان بزرگترین خریدار خدمت در کشور توانست خرید راهبردی داشته باشد و ٤ میلیون بستری و ٢٧٠ میلیون مراجعات سرپایی را ساماندهی کند.

دکتر همتی با تاکید بر ضرورت استفاده بهینه از ظرفیت های این مرکز درمانی، ابراز داشت: به خصوص در بخش جراحی قلب باید از فرصت های فراهم شده حداکثر استفاده را داشته باشیم .

معاون درمان سازمان تامین اجتماعی در ادامه به بحث ارتقای هتلینگ در کشور به عنوان یکی از برنامه های حوزه معاونت درمان اشاره کرد و افزود: این مهم از سال گذشته آغاز شده است.
وی با اعلام اینکه مقرر شده بود که پایان سال ٩٤ سیستم HIS در بیمارستان ها استقرار یابد، ادامه داد: این امر تا پایان سال گذشته محقق شد.

وی با تاکید بر اینکه برنامه زمانبندی دیجیتال کردن دستگاه های رادیولوژی پایان سال جاری درنظر گرفته شده است، بیان داشت: بحث ارتقای هتلینگ نیز باید در پایان سال جاری در تمامی بیمارستان های سازمان انجام شود و به درجه سه ستاره برسند.

معاون درمان سازمان تامین اجتماعی یادآور شد: در این دوره با توجه به شرایط پسا برجام که در کشور ایجاد شده مذاکرات متعددی با شرکت های مختلف بیمارستان ساز در جهان انجام گرفته است و در این خلال تفاهم نامه های متعددی نیز فی مابین سازمان و این شرکت ها ایجاد شده که برخی به مرحله انعقاد قرارداد رسیده است. پیش بینی می شود ظرف دو ماه آینده شاهد انعقاد قرارداد با تعدادی از این شرکت ها باشیم .

وی گفت: به دنبال پیشبرد این امر چند بیمارستان ساخته خواهد شد که از جمله می توان به بیمارستان شهید دکتر لواسانی ، بیمارستان شیراز، بیمارستان سرطان یزد و مشهد اشاره کرد و عملا بیمارستان های نسل پنجم با تکنولوژی های جدید و روز دنیا ساخته خواهد شد.

مدیر کل درمان استان تهران در مراسم افتتاح دستگاه آنژیوگرافی بیمارستان لواسانی خبر داد:
ارتقای رادیولوژی مراکز درمانی تامین اجتماعی استان تهران با بودجه ١١ میلیارد تومانی


مدیر کل درمان استان تهران در مراسم افتتاح دستگاه آنژیوگرافی بیمارستان لواسانی از ارتقای رادیولوژی مراکز درمانی تامین اجتماعی استان تهران با بودجه ١١ میلیارد تومانی خبر داد.

دکتر محمد تقی خسروانی مقدم مدیر کل درمان استان تهران نیز دراین مراسم ضمن تبریک هفته تامین اجتماعی اظهار داشت: سال گذشته سال پر فراز و نشیبی برای سازمان تامین اجتماعی  به خصوص اداره کل درمان استان تهران بود اما اقدامات بسیار بزرگی انجام و به ثمر رسید و بسیاری از امور در این باره کشوری بود که می توان به اجرای طرح هتلینگ در مراکز درمانی اشاره کرد.


مدیر کل درمان استان تهران با اشاره به اجرای طرح پایلوت هتلینگ در چهار بیمارستان تامین اجتماعی استان تهران ، اضافه کرد: امید است که در هفته دولت شاهد بهره برداری از این چهار مرکز درمانی باشیم.

به گفته این مقام مسئول؛ به منظور پیشبرد این مهم مبلغی بالغ بر ١١ میلیارد تومان هزینه شد. دکتر خسروانی مقدم در ادامه سخنان خود با اعلام اینکه در سال گذشته ١٦ میلیون ویزیت در درمان مستقیم و غیر مستقیم انجام گرفت ، گفت: در این میان در کنار ١٣٠ هزار بستری شاهد انجام ٩٠هزار جراحی در مراکز درمانی استان تهران بودیم.

وی با اشاره به ارتقای رادیولوژی در مراکز درمانی تامین اجتماعی استان تهران، اضافه کرد: در این زمینه بودجه ای بالغ بر ١١ میلیارد تومان صرف شده است.

دکتر خسروانی مقدم با اشاره به گسترش تعاملات مثبت و همه جانبه با جوامع کارگری، گفت: این مهم طی دو سال اخیر رشد و نمود بیشتری یافته است و نگرش خانواده تامین اجتماعی در مرحله نخست خدمت رسانی به طبقه محروم جامعه است.
 


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها