أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۸۴۵۲۱
زمان انتشار: ۲۱:۰۷     ۲۲ تير ۱۳۹۵
عبدالسلام تقی کارشناس سیاسی سوریه در گفتگو با ۵۹۸:
این مجاهد سوری افزود: هوای گرم تشنگی و گرسنگی بیداد می کند به خصوص کودکان تحمل ندارند و بیماران به دلیل نبود دارو و امکانات پزشکی با ساده ترین بیماری تلف می شوند. این را بگویم که ما در این دو شهرک شیعه نشین با یک فاجعه بشری مواجه هستیم.
به گزارش سرویس بین الملل پایگاه 598، مدتی است که با وجود انتشار  اخباری مبتنی بر مذاکرات سوریه و آتش بس، خبرهای تلخ و ناراحت کننده ای از مناطق تحت محاصره در سوریه می شنویم و آن مربوط است به دو شهرک محروم و شیعه نشین کفریا و الفوعه که در شرایط بسیار بدی قرار دارند گفته می شود ساکنین  تحت محاصره به دلیل  کمبود غذا و آب و دارو  توان مقابله آنها در مقابل با تروریست ها بسیار محدود شده و تا چند روز دیگر شاهد یک هولوکاستی از شیعیان خواهیم بود.

در همین خصوص خبرنگار پایگاه 598 در مصاحبه ای با عبدالسلام تقی مجاهد سوری و کارشناس مسایل سیاسی سوریه که خانواده اش درگیر جنگ با تروریست ها هستند و شناخت و اشراف خوبی از مناطق دارد به گفتگو پرداخته است.

اخیراً از بعضی منابع خبری شنیده ایم که وضعیت دو شهرک کفریا و الفوعه به مرز بحران رسیده است با توجه به اینکه شما و خانواده تان از مبارزان و انقلابیون سوری هستید نظرتان درخصوص این اخبار چیست؟

بله متاسفانه همین گونه است که در خبرها آمده، در این مناطق شرایط  بسیار نامطلوب و بحرانی است. این را بگویم که دو شهرک کفریا و الفوعه  نزدیک استان ادلب هستند 10 کیلومتر با مرکز شهر فاصله دارند ساکنین این دو شهرک شیعه 12 امامی و از علاقه مندان اهل بیت(علیهم السلام) هستند و بالغ بر 30 هزار تن جمعیت ساکن در این دو شهرک است. آنها در طول این یکسال و نیم محاصره توسط جبهه النصره و احرار الشام به خصوص شش ماهه اخیر در شرایط بسیار بدی قرار گرفته اند هر روز خمپاره برسرشان می ریزند که تعدادی شهید و مجروح می شوند یا تک تیراندازان به آنها حمله می کنند و چون محاصره سختی است هیچ راه ارتباطی زمینی و دریایی برای کمک وجود ندارد از نظر غذا و دارو در مضیقه شدید هستند حتی  یک ماه پیش یکی از منابع آب آنها را  زدند و با این روزها کمبود آب مواجه شده اند.

من با دوستانم در کفریا مدام در ارتباط هستم می گویند شرایط خیلی وخیم است. هوای گرم تشنگی و گرسنگی بیداد می کند به خصوص کودکان تحمل ندارند و بیماران و ده ها کودک به دلیل نبود دارو و امکانات پزشکی با ساده ترین بیماری تلف می شوند. این را بگویم که ما در این دو شهرک شیعه نشین با یک فاجعه بشری مواجه هستیم که دنیا و رسانه ها سکوت کرده اند و چشم ها را بسته و گوش هایشان نمی شنود. به جز موارد  ناچیز که گاهی هلیکوپترهای ارتش به ساکنین شهرک کمک هایی می رسانند هیچ مواد غذایی دیگری نیست تازه همین مواد غذایی گران شده که مردم عادی توان تهیه ندارند. اوضاع  بسیار بدی است آنجا برق هم نیست خیلی از دوستان و آشنایان از بین رفته اند.

به خاطر کمبود آب از آب و فاضلاب برای پرورش سبزی و میوه جات استفاده می کنند که خودش بسیار خطرناک است و اگر با وجود هزینه بالا تهیه هم کنند مسمومیت و بیماری می آورد  آن هم در این گرما و آلودگی هوا که وجود دارد. برای استخراج آب از روغن زیتون  استفاده می شود که یک مواد غذایی است ولی از سر ناچار به کار می برند  وهمین باعث گرانی آن شده است. این روزها یک حلب روغن  قیمتش یک میلیون و نیم است چیزی که اصلا نمی توان باور کرد تازه باز هم این شیوه برای استخراج آب و تامین سوخت کافی نیست. ما با یک کشتار وسیع تدریجی مردمی مواجه هستیم که باید هرچه زودتر تدبیری و راهکاری برای مقابله با آن اندیشیده شود.



گفته می شود بیش از یک هفته تا ده روز توان مقاومت ندارند این گفته صحیح است؟

بله مواد غذایی و دارویی و آب خیلی کم است اسلحه و ادوات نظامی هم ندارند روبه پایان است؛ درحالی که تروریست ها از اسلحه های مجهز و به روز نظامی و جنگی استفاده می کنند. ما  خیلی نگران مردم تحت محاصره کفریا و الفوعه هستیم. یک بحران جدی است که اگر کمکی نشود 30 هزار شیعه در مظلوم ترین حالت از بین می روند.

الان یکسال و نیم است این دو شهرک محاصره شده اند  چرا در این چند ماهه اوضاع وخیم تر شده است؟

قبل از این می توانستند از راههایی آب و غذا تهیه کنند، ولی الان حلقه محاصره تنگ تر و شدیدتر شده است حتی دو شهرک نبل و الزهرا هم هرچند در محاصره بودند شرایط بهتری داشتند زیرا اولا از نظر وسعت و امکانات مالی بهتر هستند و ثانیا به خاطر نزدیک بودند به ترکیه  از طریق این کشور و کردها کمک هایی به آنها می شد و می توانستند مواد غذایی و دارویی تهیه کنند ولی این دو شهرک کاملا بسته و محصور هستند چون کوچک اند کنترل و محاصره شدیدتر است مگر اینکه محاصره شکسته شود و هلیکوپتری مواد غذایی برساند این دو شهرک نشین خیلی ضعیف و نیازمند هستند البته منصفانه بگویم کمک هایی شده اما با توجه به شرایط  اصلا کافی نیست.

با این وجود  که داعش خیلی زودتر و راحت می تواند این دو شهرک را اشغال کند!

چندین بارهم حمله کرده و به دنبال فتح این دو شهرک است، ولی مردم غیور و عزتمند کفریا و الفوعه شیعیانی هستند که با پیروی از امام حسین در کربلای خونین منطقه مبارزه می کنند. آنها با حداقل امکانات و توانایی که دارند حاضرند کشته شوند اما اجازه ندهند داعش تجاوز کند مادر و خواهر و دخترشان در معرض هجوم آنها قرار بگیرد. چون می دانند مصالحه با آنها عاقبتش عراق می شود. همین مقاومت و رشادت آنهاست که در چنین شرایط سخت و وخیم داعش جرات اشغال نداشته  است البته این را بگویم اهالی این دو شهرک مردم عادی هستند نه نظامی ولی سخت مقاومت می کنند به هیچ وجه کسی از اهالی این دو شهرک فرار و عقب نشینی نکرده است. من اطمینان دارم آنجا کربلا است مردمی که هر روز خون می دهند و در شرایط سخت گرسنگی و تشنگی و گرما با حداقل امکانات رزمی مبارزه می کنند .



ارتش سوریه و مبارزان چه کار کرده اند؟

از طریق هوایی ارتش سعی کرده مواد غذایی برساند البته من کارشناس نظامی نیستم  تحلیل گر سیاسی و شاهد عینی منطقه هستم که با پوست و گوشت خودم اوضاع را دیده و لمس کرده ام که چطور مردم در شرایط بدی قرار دارند و یک فاجعه بزرگ در حال وقوع است. به نظر من باید هر کاری می شود انجام داد و این قضیه در اولویت قرار بگیرد. جان 30 هزار مردم شیعه دراین دو شهرک در معرض خطر جدی است.

از سوی سازمانهای حقوق بشری هیچ فعالیتی صورت نگرفته است؟

مدعیان حقوق بشر و سازمانهای انسان دوست غربی هیچ اقدامی دراین باره نکرده اند. وقتی یک منطقه وهابی نشین در عربستان دچار مشکل می شود به تکاپو می افتند و نگران می شوند ولی حالا که شیعیان دراین شرایط سخت قرار گرفته اند سکوت کرده اند تا به حال عکس العملی نشان نداده اند. اوباما  و هم پیمانان غربی اش هم فقط نگران پیشروی ارتش سوریه هستند نه تهاجم تروریست ها و مردم سوریه، آنها کاری به کشتار مردم ندارند. آنها  دروغ می گویند که حامی بشریت هستند. آلمان یک بازی نمایشی و سیاسی درآورد ولی دروغ بود تنها به دنبال منافع سیاسی خودشان هستند .



تعداد جمعیت شیعیان  سوریه چقدر است؟

در سوریه اقوام و ادیان مختلفی ساکن هستند شیعیان در شاخه های مختلف چند امامی در مناطق مختلف سکونت دارند. در این میان  تنها حدود 2درصد از جمعیت  سوریه  شیعیان 12 امامی هستند که داعش بیشتر از همه با آنها مشکل دارد و به دنبال نابودی انهاست. قبل از جنگ، سوریه 23 میلیون نفر جمعیت  داشت در این مدت خیلی ها کشته شدند به شکلی که یک روستای بسیار کوچک حداقل 200 شهید داده است. حالا وقتی می گویم تا یک هفته و درنهایت ده روز دیگر 30 هزار شیعه در منطقه کفریا و الفوعه  تنها به خاطر نبود  آب و غذا  از بین می روند که البته هر روز تعداد زیادی به دلیل حملات خمپاره و تک تیرانداز شهید می شوند بی اغراق نیست. خطر جدی وجود دارد باور کنید مردم این دو منطقه بیش از این توان مقاومت ندارند و در همین چند روز شیعیان  سوریه از بین می روند. اینجاست که  به عمق فاجعه در این دو منطقه پی می بریم  کربلای دیگر در حال وقوع است.

چه انتظاری از ایران دارید؟

جمهوری اسلامی تنها کشور حامی مظلومان به خصوص شیعیان است تا کنون هم کارهای زیادی کرده  ولی شرایط این دو شهرک خیلی بد است. انتظار داریم به داد این مردم مظلوم برسد چند وقت پیش یکی از دوستان از من دعوت کرد با عده ای از اهالی سوریه جلوی سفارت ایران در سوریه جمع شویم تا از طریق ایران صدای مظلومیت این مردم را به گوش جهانیان برسانیم و راهکاری اندیشیده شود. از ایرانی ها خواهش می کنم هر کمکی می توانند به این مردم داشته باشند. اهالی این دو منطقه به همه چیز نیاز دارند از آب و غذا و دارو حتی قلم  شما نویسندگان و  اهالی رسانه تا بنویسید و انعکاس بدهید و صدای مظلومیت و غربت شیعیان این دو شهرک تحت محاصره را  که در حال نابودی هستند را بگوش جهان برسانید شیعیانی که  ندای هل من ناصر ینصرنی شان بلند شده است و یاری می طلبند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۲۳
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
United States
۰۰:۲۵ - ۲۳ تير ۱۳۹۵
۲
۶
چرا باید در این شرایط بازهم خط قرمز ایدان بشار باشد
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۱۱ - ۰۳ مرداد ۱۳۹۵
چون با رفتن بشار قتل عام کلی شیعیان و حتی اهل سنت محب اهل بیت شروع میشود.
بهترین راه برای کنترل این وهابیها و سلفیهای وحشی بقای بشار است فعلا
ناشناس
-
۱۲:۳۳ - ۰۵ مرداد ۱۳۹۵
این چه حرفیه؟ شیعیان بیش از هزار سال است که در سوریه بودند. و بشار اسد اونها را شیعه نکرده است که بودن یا نبودنش باعث زنده ماندن یا کشته شدن آنها بشود.
اتفاقا اینجوری حمایت های مذهبی از شیعه باعث شد که شکاف بین برادران سنی و شیعه پیش بیاد. افراط گری ما باعث افراط گری سنی ها گردید. تا همین چند سال پیش همه جای دنیا برادران شیعه و سنی در کنار هم زندگی میکردند ولی انقدر سیاسی بازی کردید که همه مسلمانها را به جان هم انداخته ایم.
ناشناس
United States
۰۶:۵۸ - ۲۳ تير ۱۳۹۵
۶
۰
خیلی درآوره نباید بزاریم که هلوکاست شیعه در تاریخ ایجاد بشه
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۳ - ۳۱ تير ۱۳۹۵
درسته
القدرت حسام
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۰۶ - ۲۳ تير ۱۳۹۵
۲
۰
باسلام.پس کی وچه وقت باید بداد مردم کفریا وفوعه رسید !!!حالا اگر وهابیها در محاصره بودند بلافاصله ظریف به ژنو ویا.... باچارتر بیت المال میرفت،ومحکوم پشت محکوم وعرب ها یک قشقرقی راه می انداختند وچندتا خمپاره شیمیایی هم میزدند که نگو ونپرس!اصلا چرا دولت تدبیر واکنشی ،اصلا بیخیال اینها بشیم بهتره تا برجامهای 54321 برای سوریه هم با مشورت کدخدا درخواست نکردند!!!
اصلا از موضوع دولتها بگذریم چرا اجازه اعزام نیرو نمیدهند شورای امنیت ملی ما چکار داره میکنه ! ازمنابع غیر موئثق میفرمایند با پول وجان ،ویزای خودت برو حرم سیده زینب یاحرم امام علی ویا......بایکی از مدافعان اگر دیدی صحبت بکن ،التماس بکن تا اگر مشکل امنیتی ،جسمی نداشتی والبته اختیار با مدافعان در ردیا پذیرششما هستند وگرنه زیارت نکردی باید برگردی چون دیگه تحت نظری !اخه اینجوری میخواهیم کفریا و فوعه را از دست حرامی ها واین بی مقدارها نجات بدهیم ،دولت کدا خدا منش چرا اینقدر میترسد !!، ویا پشت پرده خبرهایی است که کرام الکاتبین وخداوند میداند ،در صورتیکه امریکاوهمه کشورهای غربی با این مرتجعین علنا اعزام نیرو که هیچ دزدی نفتیوارسال تجهیزات مدرن وبروز میفرستند بس کنند دیگه بخدا چون میدونم فردای قیامت عدیدی نیستند که در محضر خداوند منتقم جوابگو باشند یعنی اون بخش سکولار بدبخت ایران خودمون هم تد سری خورن اون دنیا وندامت دیگر سودی ندارد
پاسخ
حق گو
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۷ - ۲۳ تير ۱۳۹۵
۵
۱
سلام و درود بر سرداران رشید اسلام
خواهش میکنم اعلام کنید از چه طریقی میشه به این مظلومان کمک کرد ما حاضریم جونمون رو هم بدیم
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۷ - ۲۳ تير ۱۳۹۵
۳
۱
کجاییند مدعیان حقوق بششر داخلی و خارجی ،................
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۱۲ - ۲۳ تير ۱۳۹۵
۱
۹
ایرانیان تشنه تر از سوری هستند . سوریه به ما چه .....
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۴ - ۳۱ تير ۱۳۹۵
تو انسانی!!! اگر مسلمان نیستی
بچه رزمنده 35 ساله ازقم
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۴۰ - ۰۳ مرداد ۱۳۹۵
بنام خداسلام علیکم ؛ توکه از محنت دیگران بی غمی - نشاید نامت نهند آدمی - نکنه در این روزگار ؛ انسانیت هم از مد افتاده که شما چنین بیاناتی می فرمایید؛ بحث تشنگی است ؛ بقول شهید مطهری می گفت ؛ «شمر الانت را بشناس شمر هزارسال پیش مرد ؛ »ببینم جناب ناشناس ؛ نکند تو دوستدار حرمله تشریف دارید که چنین ؛ افاضاتی می فرمایید - خداوند ترا هدایت کند ؛ یاحسین لعنت بر شمرو یزید والسلام
مصعب یحیایی
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۴۵ - ۲۳ تير ۱۳۹۵
۰
۱
سلام
ارسال مطلب: غیرت؛ گمشده ی این روزهای دولتی ها...
http://www.naseron.ir//module/news/68144/-%D8%BA%DB%8C%D8%B1%D8%AA%D8%9B-%DA%AF%D9%85%D8%B4%D8%AF%D9%87-%DB%8C-%D8%A7%DB%8C%D9%86-%D8%B1%D9%88%D8%B2%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AF%D9%88%D9%84%D8%AA%DB%8C-%D9%87%D8%A7...
پاسخ
حزب الله
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۳۳ - ۲۴ تير ۱۳۹۵
۳
۱
درود بر شما که یادی از این مظلومان کردید واقعا کسی نمی خواهد کاری انجام بدهد.آقایان نظامی راه را باز کنید داوطلبان برونداین آتش بس دروغین آمریکایی کی تمام می شود.صدا و سیما هم خبری نمی دهد باز دم شما گرم.دیروز هم در کشمیر تعداد زیادی را کشته اند از آنجا هم اطلاع رسانی کنید .ما اماده رفتنیم.
پاسخ
سروناز
-
۰۹:۵۰ - ۲۶ تير ۱۳۹۵
۴
۱
مولا علی فرمودند اگر خلخال از پای یهودی دربیاورند و شیعه از این غم بمیرد جادارد
لطفا نحوه ی کمک مستقیم به این عزیزان را بگویید تا مردم بهتر اعتماد کنند
دوستان هیاتی دعا کنید
پاسخ
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۰۷ - ۲۷ تير ۱۳۹۵
۳
۱
اگر از غصه بمیریم کم است
پاسخ
رضایی
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۰۹ - ۲۷ تير ۱۳۹۵
۲
۱
این بچه ها آبی برای خوردن ندارن

امروز با یکی از مجاهدین سوری مصاحبه ای داشتیم که او از کمبود شدید آب و مواد غذایی در دو شهرک الفوعه و کفریا که بیش از یک سال است در محاصره تکفیری های جیش الفتح است خبر داد. می گفت از اهالی این در شهرک شیعه نشین شنیده که تا کنون ده ها کودک به علت نبود آب شرب و دارو تلف شدن و صدای هیچ دیده بان حقوق بشری هم بلند نشده.

این تصویر هم مربوط به کودکان این دو شهرک است که در گرمای ۴٠ درجه منتظر قطره ای آب برای نوشیدن هستند.

اوف بر تو ای دنیا …

پ ن: روشنفکرنماهای غرب پرست داخلی کجا هستن برن شمع روشن کنن. سخیف تر از این جماعت ندیدم که برای مرگ یک سگ و قطع یک درخت کمپین اعتراضی راه می اندازند اما برای مرگ کودک شیعه از تشنگی کر و کور هستند.

#کفریا_الفوعه
#کودکان_شیعه
#تشنگی
#علی_اصغر
پاسخ
میرزایی
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۴۵ - ۲۷ تير ۱۳۹۵
۳
۱
من میخوام اعزام بشم سوریه کجا باید مراجعه کنم؟
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۳۴ - ۲۷ تير ۱۳۹۵
۱
۲
بهتره اهالی از طریق هوا بکلی تخلیه شوند تا بدین وسیله نجات پیدا کنند.
پاسخ
ناشناس
Sweden
۰۳:۳۰ - ۳۰ تير ۱۳۹۵
بیست هزار جنعیتند. فرودگاه هم ندارند. چطور تخلیه شوند؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۵۳ - ۲۹ تير ۱۳۹۵
۳
۰
ننگ به آل سعود
پاسخ
هستی
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۱ - ۰۲ مرداد ۱۳۹۵
۲
۱
خدایا خودت کمک کن
از دست ما چه کاری بر می آید بگویید تا انجام بدهیم
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۱ - ۰۶ مرداد ۱۳۹۵
۰
۰
اللهم عجل لولیک الفرج
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۹ - ۱۱ مرداد ۱۳۹۵
۰
۰
کاش کسی صدای مظلومیت شیعه را می شنید
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها