يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۸۴۸۵۷
زمان انتشار: ۱۱:۰۵     ۲۶ تير ۱۳۹۵
یادداشت ۵۹۸؛
دکتر حسن نیلی
مراسم روز ملی فرانسه در یک حادثه تروریستی به خون آغشته شد. این در حالی است که کمتر از یک هفته از برگزاری تجمع منافقین در فرانسه می گذرد. اگرچه سفیر فرانسه خواسته است تا از دولت فرانسه در خصوص تجمع منافقین رفع مسئولیت نماید، ولی واضح است که تامین امنیت اینگونه مراسم، حداقل کاری است که دولت فرانسه برای تروریستهای منافقین انجام داده است.
 ا
ینکه مردم سوریه، عراق، لبنان و یمن سالها خونشان حلال باشد، و فرانسوی ها بتوانند در آرامش زندگی نمایند، معلوم نیست با کدام استاندارد انسانی و حقوق بشری مطابقت دارد. به هر حال امروزه دنیا یک دهکده واحد است، و مرزهای جغرافیایی کارکرد گذشته خود را از دست داده اند.

اگر می خواهیم کشورمان امن باشد، باید امنیت را برای سایر مردم جهان نیز بخواهیم. به قول سعدی شیرازی، بنی آدم اعضاء یک پیکرند که در آفرینش ز یک گوهرند. چو عضوی بدرد آورد روزگار، دگر عضوها را نماند قرار.

حال باید پرسید که چگونه دولت های متمدن غربی هر شب حاضرند از رسانه ها جاری شدن خون بی گناهان را در یمن، بحرین، عراق و سوریه ببینند و دم بر نیاورند، ولی وقتی اتفاقی در فرانسه می افتد، همه باید واکنش نشان دهند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها