امـام صـادق (عليه السلام) فرمـودند: مانند ارباب به عيوب ديگران نگاه نکنید ، بـلكه چـون بنـده اى متـواضع، عيب هاى خود را وارسى كنيد. تحف العقول/ 295

      
کد خبر: ۳۸۴۹۶۲
زمان انتشار: ۱۵:۲۴     ۲۶ تير ۱۳۹۵
یک فوق تخصص گوارش و کبد گفت: استفاده از چربی های حیوانی ارتباط مستقیم با بروز سرطان روده بزرگ دارد.
به گزارش پایگاه 598، ناصر ابراهیمی دریانی فوق تخصص گوارش و کبد گفت: از عوامل مهم ابتلا به سرطان ، ر‍‍‍‍‍ژیم غذایی است ،استفاده از غذاهایی با چربی بالا به خصوص چربی حیوانی ارتباط مستقیم با بروز سرطان روده ی بزرگ دارد و همچنین قرار دادن سبزیجات ، میوه ها و خوراکی هایی با فیبر بالا در وعده های غذایی عامل مهمی در پیشگیری این نوع بیماری است.
 
دریانی ابراز داشت: افرادی که سن بالای پنجاه سال دارند بیشتر در معرض ابتلا به سرطان به سرطان روده ی بزرگ هستند و سالی یکبار باید تست غربالگری انجام شود تا در مراحل اولیه تشخیص و درمان شود.
 
این فوق تخصص گوارش اظهار داشت: وراثت نقش مهمی در ابتلا به انواع بیماری دارد ، اگر در خانواده تان علاوه بر این نوع بیماری، سابقه سرطان سینه و رحم هم وجود دارد ،باید تست های غربالگری بیشتر از سایر افراد انجام شود زیرا سرطان سینه و رحم ارتباط مستقیم با سرطان روده ی بزرگ دارند ،همچنین افراد چاق نسبت به کسان دیگر بیشتر در معرض ابتلا به سرطان روده ی بزرگ هستند.
 
دریانی در خصوص علائم سرطان روده ی بزرگ ابراز داشت: از علائم سرطان می توان به درد شکمی ، مدفوع خونی ، اسهال و یبوست اشاره کرد که 25 درصد پلیپ ها با آزمایش خون مشخص می شود و در اکثر موارد باید آزمایش کامل غربالگری انجام شود.
 
وی در پایان عنوان کرد: کم خونی و کمبود آهن در افرد به خصوص در آقایان بالای 45 سال باید جدی گرفته شود و با مراجعه به پزشک علت کمبود آهن تشخیص داده شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها