يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۸۵۰۳۷
زمان انتشار: ۱۰:۱۰     ۲۷ تير ۱۳۹۵
يك روزنامه اصلاح‌طلب جابه‌جايي مجيد انصاري را به معناي تنزل درجه وي به خاطر انتقادهاي چند وقت پيش دانست.

به گزارش پایگاه 598، كيهان نوشت:

آفتاب يزد با اشاره به تغييرات اخير در برخي معاونت‌هاي رياست جمهوري نوشت: «در جريان اين «پاستور تكاني» برخي اسباب و اثاثيه‌شان را جمع‌آوري كردند و ناگزير به ترك نهاد رياست جمهوري شدند و در عوض افرادي براي نخستين‌بار به محوطه سبز پاستور گام نهادند و مستقيم در پنت هاوس اين ساختمان منزل گزيدند!

بعضي هم جابه‌جايي‌هايي طولي داشتند و از طبقات بالا به طبقات پايين‌تر و فرودست منتقل شدند. طي اين پاستورتكاني الهام امين‌زاده، معاون حقوقي رئيس‌جمهوري كه يكي از اصولگرايان كابينه بود، به كلي از پاستور رخت بست. تغييرات بعدي اما مطلوب اصلاح‌طلبان به نظر نمي‌رسد چرا كه مجيد انصاري از چهره‌هاي شاخص اين جريان ناچار به وداع با بهارستان شد و اكنون مي‌بايست پشت ميز امين‌زاده بنشيند.
 
در عوض حسينعلي اميري، سخنگوي وزارت كشور و قائم مقام رحماني فضلي از اين به بعد جامه معاونت رئيس‌جمهوري را به تن خواهد كرد و به نمايندگي از حسن روحاني در پارلمان حضور خواهد داشت. چرايي بركناري انصاري از سمت معاونت پارلماني رياست جمهوري و انتصاب وي در جايگاه معاونت حقوقي و همچنين تفويض اختيارات از يك چهره اصلاح‌طلب به اميري اصولگرا در هاله‌اي از ابهام قرار گرفته و به بازار شايعات درباره اين پاستورتكاني حسن روحاني رونق بسياري بخشيده است. 
 
آفتاب يزد ادامه مي‌دهد: بركناري مجيد انصاري از سمت معاونت پارلماني علامت سوال‌هاي فراواني را در اذهان ايجاد كرد و به مذاق بسياري از اصلاح‌طلبان خوش نيامد. به طوري كه روز گذشته تعداد زيادي از تحليلگران فعال در عرصه سياست اين جابه‌جايي حسن روحاني را برنتابيدند و تفويض اختيارات انصاري از پارلمان به معاونت حقوقي را تنزل مقام براي يكي از اصلاح‌طلب‌ترين چهره‌هاي كابينه تدبير و اميد دانستند. 
 
نخستين گمانه‌اي كه در خصوص تنزل مقام انصاري مطرح مي‌شود كه وزنه آن از ديگري سنگين‌تر است و از آن بوي سياسي‌كاري دولت به مشام مي‌رسد، در خصوص انتقاداتي است كه وي چندي پيش به عملكرد تيم اطلاع‌رساني دولت وارد ساخته بود كه اظهار داشت «تيم رسانه‌اي دولت در حد انتظار ظاهر نشده است.» سخنگوي دولت اما به اين سخنان انصاري واكنشي تند نشان داد و آن را بي‌انصافي تلقي كرد. از همين روي ناراضيان انتقال انصاري به معاونت حقوقي بر اين باورند كه دولت، انتقاد انصاري را برنتابيده و از او انتقام گرفته و او را در سمتي پايين‌تر منصوب كرده است كه به گمان اين افراد ناراضي معاونت حقوقي، پستي بي‌اثر و خنثي است.   

حدس بعدي كه رنگ و بوي فني دارد، آن است كه برخي مخالفان حضور انصاري در پارلمان، او را متهم به كم‌كاري كرده و بر اين باور بوده‌اند كه انصاري به دليل نزديكي به خانواده امام(ره) در اين سمت منصوب شده و خود روحاني نيز از عملكرد انصاري ناراضي بوده است و مصداق اين صحبت آنها هم باز مي‌گردد به جريان رد صلاحيت صالحي اميري، گزينه حسن روحاني براي وزارت ورزش و جوانان كه بنابر شنيده‌ها رئيس‌جمهوري، انصاري را به شدت به زير تيغ انتقادات خود برده بوده است. پس از آن نمايندگان مجلس نهم هم باب انتقاد از انصاري را گشودند و انجام 300 شكايت از دولت توسط مجلس نهم را دليلي بر عملكرد ضعيف او دانستند و در نهايت هم انصاري را فردي منفعل و خسته معرفي كردند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها