يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۸۵۰۵۳
زمان انتشار: ۱۱:۰۸     ۲۷ تير ۱۳۹۵
امروز با حضور جمعی از مدیران شهری، مردم و آتش‌نشانان با پیکر شهید آتش‌نشان "علی قانع" با اشک و اندوه وداع کردند.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، مراسم تشییع پیکر شهید آتش‌نشان علی قانع صبح امروز با حضور جمعی از مسؤولان شهری، آتش‌نشانان و شهروندان تهرانی از مقابل ساختمان شهرداری تهران برگزار شد. شهید علی قانع در اطفای حریق یک ساختمان مسکونی در روز جمعه 25 تیر ماه جان خود را از دست داد.

جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی فارس، اظهار داشت: از زمان تأسیس سازمان آتش‌نشانی 96 سال می‌گذرد و در این مدت 41 نفر شهید آتش‌نشان داشته‌ایم.

وی افزود: در سال 1356 در ایام مهر ماه در یک حادثه آتش‌سوزی چند نفر از آتش‌نشانان جان خود را از دست می‌دهند که از آن روز 7 مهر به عنوان روز آتش‌نشان معرفی شد.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهر تهران بیان داشت: از 41 نفر شهید آتش‌نشان 24 نفر از آنها شهدای عملیات اطفای حریق و 17 نفر نیز در ایام دفاع مقدس شهید شدند.

ملکی گفت: علی قانع چهل و یکمین شهید آتش‌نشان و بیست و چهارمین شهید عملیات اطفای حریق است.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۲ - ۲۷ تير ۱۳۹۵
۱
۰
روحش شاد
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها