أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۳۸۵۱۱۸
زمان انتشار: ۱۸:۱۰     ۲۷ تير ۱۳۹۵
مدیرکل دفتر امور آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی گفت: براساس آمارهای موجود در حال حاضر شاهد روند کاهشی ازدواج و افزایشی طلاق هستیم به طوری که میزان ازدواج در کشور ۵.۶ درصد کاهش یافته است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنیم، ولی‌الله نصر ظهر امروز در آئین بهره‌برداری از پروژه‌های بهزیستی اردبیل اظهار داشت: براساس آمارهای موجود در حال حاضر شاهد روند کاهشی ازدواج و افزایشی طلاق هستیم به طوری که میزان ازدواج در کشور 5.6 درصد کاهش یافته است.

وی افزود:‌ به ازای هر 4.3 مورد ازدواج در کشور یک طلاق به ثبت رسیده است که بر این اساس در هر ساعت 19 طلاق در ایران انجام می‌شود که برای جلوگیری از این امر باید اقدامات اساس انجام شده و دادگاه‌ها زوج‌ها را به مراکز و پایگاه‌های مداخله و مشاوره هدایت کنند چرا که 34 درصد مراجعات به این پایگاه‌ها منجر به صلح و سازش می‌شود.

نصر با اشاره به راه‌اندازی مراکز مشاوره در تمامی استان‌های براساس قانون حمایت خانواده بیان کرد:‌ با توجه به اینکه شبکه‌های ماهواره‌ای و اجتماعی نقش و تاثیر بسزایی در افزایش آمار طلاق دارد با راه‌اندازی این مراکز تلاش می‌کنیم تا در این زمینه نیز آگاهی خانواده‌ها را بالا ببریم.

مدیرکل دفتر امور آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی با اشاره به آسیب‌های اجتماعی اولویت‌دار در کشور تصریح کرد:‌ طلاق، مهاجرت و اعتیاد از مهمترین معضلات در کشور بوده چرا که مهاجرت از روستاها به شهرها زمینه‌ساز رشد حاشیه‌نشینی و افزایش کودکان کار و خیابانی و نیز اعتیاد شده است.

وی در مورد ساماندهی کودکان خیابانی گفت:‌ آئین‌نامه این امر در سال 84 مصوب شده و 11 دستگاه در این زمینه متولی هستند که کودکان کار نیز بخش عظیمی از این کودکان را تشکیل می‌دهند که در کارگاه‌ها و کارخانه‌ها کار می‌کنند و براساس پژوهش‌ها آسیب‌های واردشده به این کودکان بیش از کودکان خیابانی است.

نصر اعتیاد را یک امز مزمن و از مهمترین آسیب‌های اجتماعی در کشور دانست و اظهار کرد:‌ در زمینه ریشه‌کنی و کاهش معضل اعتیاد باید تمامی دستگاه‌های وارد کار شوند چرا که مقابله با این بلا و معضل عظیم با مشارکت چند دستگاه امکان‌پذیر نیست.

مدیرکل دفتر امور آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی افزود: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده خانه‌ سلامت در تمامی استان‌های برای دختران راه‌اندازی می‌شود تا دختران به هر دلایلی که از خانه فرار می‌کنند به این مراکز امن پناه آورده و از خدمات مختلف مددکاری، روانشناسی و مشاوره بهره‌مند شوند.

وی بیان کرد:‌ در مورد زنان بی‌سرپرست و بدسرپرست نیز بهزیستی حمایت‌های لازم را انجام داده و به این افراد مستمری ارائه می‌دهد و در همین راستا خانه‌های اسکان موقت امن برای زنان که مورد خشونت‌های خانوادگی قرار گرفته‌اند راه‌اندازی شده تا بتوانیم با ایجاد بستر مناسب و مطلوب این زنان را به خانه‌های خود باز گردانیم.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها