کد خبر: ۳۸۵۴۷۱
زمان انتشار: ۱۸:۰۲     ۲۹ تير ۱۳۹۵
زاکانی در نشست خبری "وصله ناجور":
نماینده سابق مجلس با بیان اینکه برخی کتمان‌کاری‌ها و پنهانکاری‌ها در دولت اتفاق افتاده است، خاطرنشان کرد: این کتمان‌کاری بسیار آسیب‌زننده است، حتی در برخی قراردادها هیئت‌مدیره و مدیران یک شرکت یا دستگاه از مفاد قراردادها بی‌اطلاع هستند که در قرارداد پژو، چنین اتفاقی رخ داده است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنیم، نشست خبری «وصله ناجور» با موضوع مطالبه مردمی پیرامون شفافیت در اقتصاد صبح امروز (سه شنبه 29 تیر) با حضور علیرضا زاکانی، محمدسلیمانی، حجت‌الله عبدالملکی، احمد امیرآبادی فراهانی برگزار شد.

علیرضا زاکانی نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در این نشست خبری، اظهار کرد: انقلاب اسلامی قیامی بود که علیه فساد و ظلم در قالب تبعیض و نمونه‌هایی به مانند فقر انجام شد.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی شکل گرفت تا مدینه فاضله‌ای که در آن رشد و کمال معنوی نصیب انسان شود، افزود: قرار است در کنار رشد و کمال معنوی جامعه‌ای پیشرفته پیش روی یک جامعه قرار گیرد.

نماینده سابق تهران در مجلس با تاکید بر اینکه در 38 سال گذشته برکات زیادی از انقلاب اسلامی به مردم، منطقه و جهان رسیده است، گفت: به فراخور توانمندیها و اقتضائات ایران برخی توانمندیها فعلیت نیافته است و بخشی نیز به عناصری به عنوان مانع نقش‌آفرینی کردند.

زاکانی تصریح کرد: برخیها شرایط را به سمتی بردند که امروز شاهد یک فساد سیستمی در کشور هستیم که از پایه و اساس با انقلاب اسلامی در تعارض است و با منافع ملی ضدیت و با مصالح مردم و جامعه نیز مخالفت دارد.

وی با تاکید بر اینکه امروز باید با این فساد مبارزه کرد، گفت: برخورد با فساد یا باید از طریق مسئولان انجام شود و یا اینکه از طریق جنبش عمومی و یا از طریق افکار عمومی صورت گیرد تا موانع پیشرفت از جلوی پای مردم برداشته شود.

زاکانی با بیان اینکه شفافیت در اقتصاد نوعی پیشگیری قبل از درمان است، افزود: این پیشگیری می‌تواند آفتهایی که امروز ایجاد شده را کمتر کند.

وی با اشاره به اینکه امروز شفافیت در اقتصاد یک اولویت و ضرورت است، ادامه داد: مسؤلان باید با شفاف‌سازی اعتماد عمومی را افزایش دهند و التیام‌بخش جراحاتی که در حقوقهای سرسام‌آور به پیکره جامعه وارد شد، باشند.

دبیر کل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با بیان اینکه باید قانون از کجا آورده‌اید را در کشور بکار بگیریم، تصریح کرد: مسؤلان باید شفاف کنند که چه داراییهایی دارند و آن را از کجا آورده‌اند؟.

زاکانی با اشاره به دریافتیهای نامتعارف برخی مدیران دولتی، ادامه داد: ما دلنگران بودیم که با این فیشهای حقوقی برخورد سطحی انجام شود، البته امیدواریم با شفافیت در اقتصاد، خائن از خادم بازشناخته شود و عناصر خائنی که اندک هستند و به آبروی نظام خدشه وارد کرده‌اند را بتوانیم کنار بگذاریم.

وی در پاسخ به سؤالی درباره اینکه نمایندگان مجلس چگونه می‌توانند در مقابل برخی اقدامات که مانع از شفاف‌سازی می‌شود، ایستادگی کنند، گفت: قانون این اجازه را به دولت و نمایندگان مجلس داده است با اقدامات هنجارشکنانه برخورد کنند، حال اگر نمایند‌ه‌ای نخواهد از این مجوز خود استفاده کند، خودش می‌داند.

دبیر کل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با بیان اینکه باید این فرهنگ نیز در دولت ایجاد شود که قوای سه‌گانه مکمل یکدیگرند، تصریح کرد: در 12 سالی که بنده در مجلس بودم، این احساس را داشتم که حدفاصلی بین دولت و مجلس ایجاد شده که آزاردهنده است.

زاکانی با بیان اینکه برخی کتمان‌کاریها و پنهانکاریها در دولت نیز اتفاق افتاده است، خاطرنشان کرد: این کتمان‌کاری بسیار آسیب‌زننده است، حتی در برخی قراردادها هیئت‌مدیره و مدیران یک شرکت یا دستگاه از مفاد قراردادها بی‌اطلاع هستند که در قرارداد پژو، چنین اتفاقی رخ داده است.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها