أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۳۸۵۵۰۲
زمان انتشار: ۰۹:۱۲     ۳۰ تير ۱۳۹۵
در جلسه روز سه‌شنبه فراکسیون امید مجلس دهم که تنها ۷۰ نماینده مجلس شرکت داشتند، در اقدامی قابل تامل بسیاری از "امیدی‌"ها حاضر به کاندیداتوری برای هیات رئیسه دائم این فراکسیون نشدند.
به گزارش پایگاه 598، فارس نوشت: نشست مجمع عمومی فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی عصر دیروز(سه‌شنبه 29 تیرماه95) با حضور تنها 70 نفر اعضای این فراکسیون برگزار شد. این در حالی‌است که قرار بوده بیش از 105 نفر از اعضای لیست امید در این جلسه حضور پیدا کنند.

نخستین دستور کار این جلسه برگزاری انتخابات هیأت رئیسه دائم فراکسیون بود که بر همین اساس در ابتدا انتخابات مربوطه با حضور اعضا برگزار شد.

با آراء ماخوذه نمایندگان لیست امید، محمدرضا عارف نماینده مردم تهران در مجلس (که تنها نامزد برای ریاست دائم این فراکسیون بود) به عنوان رئیس فراکسیون انتخاب شد.

در ادامه و در اقدامی تامل برانگیز ترکیب هیات رئیسه دائم دستخوش تغییر و تحولات جدی شد به نحوی که افرادی چون حجت‌الاسلام احمد مازنی، غلامرضا تاجگردون، الیاس حضرتی، محمدعلی وکیلی و علی نوبخت که در ابتدای تشکیل این مجمع به عنوان اعضای هیأت رئیسه موقت فراکسیون انتخاب شده بودند از ادامه در مسیر هیات رئیسه دائم این فراکسیون بازماندند.

نکته جالب در این میان تکیه چند نماینده شهرستان،‌ یک خانم و یک نماینده اهل تسنن بر این مسند بود که جایگزین افرادی شدند که بیشتر از نمایندگان حوزه انتخابیه تهران بودند؛ به گفته چند نفر از اعضای فراکسیون امید،‌ افرادی چون فاطمه سعیدی تنها کاندیدای خانم برای این بود.

گفتنی است محمد علی وکیلی که طراح استیضاح علی ربیعی وزیر کار،‌ تعاون و رفاه اجتماعی بود (که به گفته او بر سر این طرح با هیات رئیسه موقت اختلاف نظر داشته و به توافق نرسیده است) کاندیدای هیات رئیسه دائم فراکسیون امید نشد.

به گفته برخی اعضای این فراکسیون -که خواستند نامشان منتشر نشود- در اثنای این جلسه بحث‌های متعددی درباره استیضاح ربیعی در میان اعضا صورت گرفته که تعدادی از اعضا جلسه را به علت اعتراض به این موضوع ترک کردند.

شنیده‌ها حاکی است اوج گرفتن اختلافات سیاسی درون فراکسیون و عدم توافق برسر موضوع استیضاح ربیعی از دلایل اصلی ترک جلسه توسط اعضا و نامزد نشدن نمایندگان برای عضویت در هیات رئیسه دائم فراکسیون بود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها