أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۳۸۵۵۸۲
زمان انتشار: ۱۴:۲۴     ۳۰ تير ۱۳۹۵
کتاب «آخرین نقش» به روایت زندگی بازیگر شهید از زبان همسر و پدر وی می‌پردازد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنیم، شهید فرید‌فر در دوران کودکی (پیش از وقوع انقلاب اسلامی) همراه با پدر خود به آکروبات‌بازی مشغول بود. به همین دلیل، سفرهای زیادی به خارج از کشور داشت و این امر، باعث شد در میان سینماگران ایرانی نیز کودکی معروف شود و از 9 سالگی در فیلم‌های بسیاری از همان دوران به ایفای نقش بپردازد. «مراد و لاله» نخستین فیلمی بود که وی در آن بازی کرد.

او موسیقی را به صورت خودآموخته فراگرفت و در بیشتر ساز‌ها تبحر داشت. شهید فرید‌فر از ویولن‌نوازان توانمند بود. به دلیل علاقه‌اش به موسیقی، بازیگری را رها کرد و در رشته موسیقی در هنرستان به تحصیل پرداخت.

زندگی بازیگر شهید کتاب شد +عکس

سارا طالبی، نویسنده کتاب در بخشی از مقدمه کتاب می‌نویسد: «مجید از خاک صحنه بلند شد و در خاک وطنش تپید و این دیگر یک نمایش نبود، بلکه زیباترین ترسیم تصویر زندگی اش از جانب خدا بود تا یاد و نامش تا ابد، در صحنه روزگار نقش ببندد و طنین لحظات ناب زندگی‌اش، زیباترین نواها و موسیقی‌های جهان را به تسلیم وادار کند. خاطرات پدر و دل نوشته‌های همسر، شاید بتواند پرده‌‌ای کوتاه از روح بزرگ مجید را نمایش بدهد».

شهید فرید‌فر خرداد 1360، در روز‌های اولیه جنگ تحمیلی و در جریان حصر آبادان، هنگامی که ریاست کمیته تجریش را بر عهده داشت، به شهادت رسید. روایت فتح کتاب "آخرین نقش" روایت زندگی هنرمند شهید مجید فرید فر را در 96 صفحه با تیراژ 1100 نسخه به قیمت 5500 تومان به بازار کتاب عرضه کرد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها