أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۸۵۸۲۸
زمان انتشار: ۱۱:۵۷     ۰۲ مرداد ۱۳۹۵
پشت پرده باج برجامی غرب به دولت حسن روحانی:
روزنامه نیویورک تایمز اخیرا در مطلبی نوشته است که"توافق بوئینگ و ایران ایر زمینه را برای تقویت سیاسی روحانی که به شدت به آن نیاز دارد فراهم خواهد کرد. زمانی که ایران هواپیماها را دریافت کرد، روحانی و دیگر عناصر میانه رو تر برای دفاع از توافق(برجام) و عقب راندن تندروها در تهران در موقعیت قدرتمندتری قرار خواهند گرفت".
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، روزنامه نیویورک تایمز اخیرا در مطلبی نوشته است که"توافق بوئینگ و ایران ایر زمینه را برای تقویت سیاسی روحانی که به شدت به آن نیاز دارد فراهم خواهد کرد. زمانی که ایران هواپیماها را دریافت کرد، روحانی و دیگر عناصر میانه رو تر برای دفاع از توافق(برجام) و عقب راندن تندروها در تهران در موقعیت قدرتمندتری قرار خواهند گرفت".



از این مطلب به چند نکته میتوان رسید:

1- باید پرسید که چرا آمریکایی ها از برجام اینقدر راضی اند که همان تحریمی را که با بی رحمی برای ایرانیان وضع کرده بودند و جان بسیاری از مردم را در سفرهای هوایی به خطر انداخته بودند اکنون حاضرند با کمال میل بردارند تا به گفته خودشان میانه رو ها در تهران موفق باشند؟

2- مگر قرار است در 4سال آینده(در صورت رای آوری)چه خدماتی از سوی این میانه روها به آنها برسد؟

3- با این وضعیت باید دانست که فروش هواپیما به ایران و یا اعطای سایر امتیازات مالی_بخوانید حق خودمان_ به روحانی و به بهانه برجام، از باب دلسوزی و وفای به عهد آمریکا نیست بلکه برای ادامه فعالیت دولت کنونی در ایران می باشد و در این راه باید انتظار داشت که در آینده و در آستانه انتخابات باز هم شاهد اینگونه بازیهای نمایشی از سوی آمریکایی ها باشیم.

دور از انتظار نیست که کمی از اموال بلوکه شده و توقیف شده را نیز برگردانند تا در داخل ایران برای اعتدالیون و میانه روها سوژه تبلیغاتی بسازند. پس این امتیازات مالی مربوط به موفقیت برجام نیست و صرفا وسیله ایست برای ادامه کار غربگرایان در ایران به مدت 4سال دیگر.

4- اصلا دور از ذهن نیست که در صورت رای آوری مجدد این طیف در ایران، امریکایی ها بلافاصله تغییر موضع داده و فشار و تحریمهای خود را بیش از پیش شدت دهند زیرا به آنها ثابت شده که با کوچکترین اخمی از سوی آنها، این گروه در ایران خیلی سریع عقب نشینی میکند. بسیار ساده لوحانه ست اگر تصور کنیم با حضور به اصطلاح میانه روها در تهران، آمریکا دست دوستی به سوی ما دراز میکند.

* دکتر حسین صفدری
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها