يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۸۵۸۹۰
زمان انتشار: ۱۴:۳۶     ۰۲ مرداد ۱۳۹۵
رئیس جمهور ترکیه در ادامه اقدامات خود بعد از کودتای نافرجام این کشور دستور تعطیلی بیش از ۲۰۰۰ مدرسه و نهاد خصوصی را صادر کرد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از مهر، «رجب طیب اردوغان» در اولین دستورش پس از اعلام وضعیت اضطراری سه ماهه، دستور افزایش زمان بازداشت مظنونان کودتای نافرجام اخیر را صادر کرد.

اردوغان همچنین دستور تعطیلی یک هزار و ۴۳ مدرسه خصوصی، یک هزار و ۲۲۹ موسسه و نهاد خیریه، ۱۹ اتحادیه بازرگانی، ۱۵ دانشگاه و ۳۵ نهاد پزشکی را صادر کرده است.

این گزارش می‌افزاید، همه این مراکز، مدارس و نهادها مظنون به داشتن ارتباط با «فتح الله گولن» شخصیت برجسته مخالف اردوغان هستند که هم اکنون در در امریکا به سر می‌برد.

دولت ترکیه مدعی است که گولن عامل اصلی کودتای نافرجام اخیر در ترکیه بوده است.

پس از کودتای نافرجام در ترکیه که دستکم ۲۹۰ کشته و هزار زخمی برجای گذاشت، دولت آنکارا موج گسترده‌ای از بازداشتها را آغاز کرد.

به دنبال شکست کودتا دولت اردوغان در راستای برخورد با عوامل مرتبط با کودتا، تاکنون حدود ۶۰ هزار نفر از نیروهای نظامی، پلیس، قضات، استاد دانشگاه و معلم و کارمندان دولت را بازداشت، تعلیق و یا تحت پیگرد قرار داده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها