أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۸۵۹۳
زمان انتشار: ۱۱:۰۹     ۱۸ بهمن ۱۳۹۰
سرویس نقد رسانه ۵۹۸/ نقد فیلم های جشنواره سی ام(۷):

سرویس فرهنگی نقد رسانه پایگاه 598 - "اختاپوس" (با نام قبلی پیشونی سفید) را می توان گامی بلند به جلو در سینمای کودک دانست. طراحی قوی و غیر مصنوعی صحنه، داستان گیرا و جذاب، گریم سنگین و کامل، جلوه های ویژه به روز، استفاده از بازیگران سرشناسی نظیر امین حیایی، امین زندگانی و گوهر خیراندیش و نیز جاسازی خنده آور ابزار مدرن در زندگی قدیمی، مانند اجاق گاز در کلبه جنگلی، بیسیم برای ارتباط، موتور دونفره برای جابجایی در جنگل و... فیلم را به آثار کودکی که بزرگان نیز از تماشای آن لذت می برند، مبدل کرده.

داستان فیلم، نسخه تغییر یافته از همان داستان مادر بزرگها، یعنی دختری است که به بخاطر ظلم نامادری، فریب جادوگر را می خورد و به امید "شهر آرزوها" برای کار سنگین به قلعه او می رود. منتها با این تغییر که این بار، دختربچه از ظلم "پدرش" فرار می کند که گویا تلاش نویسنده برای به روزتر کردن داستان بوده، در شرایطی که نامادری دیگر وجود ندارد. اینکه "در سینمای کودک، آیا می بایست اقدامی جهت تربیت والدین هم انجام دهیم یا نه؟" بحثی کارشناسی است که مثل همیشه، بدلیل نداشتن هیچ متولی در سینما و صدا و سیما، باید بین فیلم ساز و ناقد صورت بگیرد.

در مباحث روانشناسی کودک ژان پیاژه، بر نکته ای تأکید می شود و آن اینکه پدر برای بچه اوج قدرت، شکست ناپذیر و قادر مطلق است و طبق ادبیات دینی، تا حدود 7 سالگی مظهر این صفات الهی برای اوست. لذا هرگاه کودک به مشکلی برمی خورد یا با کسی دعوایش می شود، می گوید "میرم بابامو میارما" زیرا پدر برای او مظهر توانایی مطلق است و تصوری از کاری که او نتواند بکند ندارد و درست به همین دلیل است که بچه باور "خدا هرکاری می تواند بکند" را به راحتی می پذیرد. لذا بدترین صحنه برای کودک، صحنه "عجز پدر" و وجود قدرتهایی قوی تر از او می باشد. چنین صحنه هایی با ایجاد تردید نسبت به مطلق بودن پدر، نه تنها احساس ترس از بی پناهی و در امنیت نبودن را برای بچه به بار می آورد، بلکه باور اطلاق قدرت الهی را نیز برای کودک دشوار می کند.

اما نویسنده به دلیل فقدان تخصص در روانشناسی رشد، این اشتباه را مجدداً تکرار کرده است. در چند سکانس، وقتی شخصیت ناجی دخترک به او می گوید: «از خدا کمک بخواه»، دخترک جواب می دهد: «من دیگه دوسش ندارم؛ اون به من کمک نمی کنه». اگرچه نویسنده با به موفقیت رساندن نهایی دخترک قصد دارد اشتباه بودن حرف او را اثبات کند، اما توجه ندارد که این روش القای پیام، ویژه بزرگسالان است نه کودکان. توضیح آنکه برای القای پیام به بزرگسالان، می بایست از غیرمستقیم ترین راه ها استفاده کرد؛ اگر کسی بتواند با موسیقی فیلم، نحوه چینش دکور یا تعلیق های فرعی پیامش را به مخاطب منتقل کند، موفق، و اگر پیام فیلم را بر روی دیالوگ ها یا نریشن ها[1] سوار کند، ناموفق بوده.

اما در سینمای کودک، قضیه دقیقاً بالعکس است؛ در این سینما پیام هرچه مستقیم تر باشد، درکش برای کودک راحت تر است واز درک پیام های غیر مستقیم، تقریباً عاجز است. لذا پیامی که در دیالوگ به او منتقل شده، هیچگاه نمی تواند در داستان فیلم برایش نفی شود و نهایتاً شبهه «چرا خدا کمک نمیکنه؟» در ذهن او باقی خواهد ماند.

نیز اشتباه دوم نویسنده در مقوله تربیت، این است که کودک را با افکار متضاد مواجه می کند که روش تربیت لیبرال فلسفی غرب است. در عالم پلورال[2] غربی، چون هیچ فکر حق غالبی وجود ندارد، در تربیت فکری کودک به جای القای باورهای صحیح، او را آماده ی سنجش و مقایسه بین افکار متضادی که در آینده با آنها آشنا می شود می کنند. لذا در کتابهای "فلسفه برای کودکان" شاهد مواجهه کودک با افکار متضاد و رها کردن او برای تصمیم گیری خودش هستیم. اما در تربیت دینی، در سنین کودکی پایه های اصلی اعتقادی کودک به او القاء شده و از سنین نوجوانی بر روی قدرت تحلیل او کار می شود. اشتباه نویسنده این است که شبهه ای که برای جوان و گاهی نوجوان پیش می آید، یعنی «چرا خدا کمکم نکرد؟» را برای کودک طرح می کند و تنها موجب آشفتگی و شبهه ناکی ذهنی او می شود. کودک تا سنین 7 سالگی، می بایست تا جای ممکن در محیط استریل رشد یابد؛ زیرا هر اتفاق و حرفی، آنچنان اثر پایداری در او می گذارد که تا آخر عمر هم به هیچ وجه قابل حذف نیست.

مسأله دیگری که از مقوله تربیت اخلاقی و اعتقادی خارج بوده و داخل در مقوله تربیت شرعی است، همان مسأله قدیمی، تکراری و حل نشده "موسیقی و رقص" است. بحث از این مطلب که رقص غیر از زن و شوهر، مقوله ای حرام بوده و موسیقی نیز مسأله ایست که می بایست تا حد ممکن با او مأنوس نشد، از حوصله این یادداشت خارج است. چنانچه پذیرفته باشیم رقاصی و مطربی چیز خوبی برای بزرگسالان نیست، این سوال طرح می شود که اگر کودک را با این آیتم ها بزرگ کردیم، آیا می توان انتظار دوری از آنها را در سنین جوانی از او داشت؟ اگر کودک را که قدرت تمییز بین موسیقی حرام و حلال و رقص و حرکات موزون را ندارد، با موسیقی ولو حلال و رقص های سنتی رشد دادیم، آیا در جوانی می توان از او انتظار داشت رقص و موسیقی را چیز بدی بداند؟

و نهایتاً مسأله شرعی "خوانندگی زن در قامت بچه" که هنوز موفق به حل آن نشدیم. از برنامه رنگین کمان تا فیلم های موزیکالی که برای کودکان می سازیم، زنی جوان به به جای کودک داستان به خوانندگی می پردازد و با این حرف که "این در قامت کودک است" یا "برای کودک می خواند و کودک که تکلیف نشده" آن را توجیه می کنند. اولاً نمی دانیم از کجای شرع استنباط شده که اگر چهره زن را نبینیم، می توانیم خوانندگی اش را گوش دهیم؟! اگر اینگونه بود که نوارهای هایده و گوگوش و... نیز باید حلال اعلام می شد! ثانیاً نمی دانیم آیا آقایان و خانم های فیلمساز، به تکنولوژی خاصی دست یافته اند که بتوانند صدای خواننده زن را فقط به گوش کودک برسانند و والدینش که با او به تماشا می پردازند، آن صدا را نشنوند؟! والله اعلم

اما سیاسی ترین و متأسفانه، بی ادبانه ترین قسمت فیلم، لُغُزی است که سید جواد هاشمی به رییس جمهور می اندازد. از ابتدای فیلم، نظیر پینوکیو، دو شخصیت گرگ و روباه حضور دارند که سعی در دزدیدن دخترک دارند. ریشو بودن صورت گرگ تا روی گونه هایش، ابتدا بعنوان گریم و به دلیل شبیه شدنش به این حیوان به نظر می رسد. اما این ریش های ضایع و مدل خاص آنها در کنار بی ریش بودن تمام حیوانات دیگر (که خیلی از آنها در واقعیت ریشوتر از گرگ اند!) انسان را مشکوک می کند. نیز خنگی گرگ و اظهارنظرهای های احمقانه و مردمک بالا رفته چشم چپش و لبخند احمقانه روی لبانش، کم کم آشنا می نماید. اما تصویری که از نویسنده در ذهن انسان است، یعنی بازیگر مذهبی سریال های جنگ و احمدی نژادِ اخراجی های3، منظور او از این کاراکتر و گریم را بکلی از ذهن دور می کند تا مکالمه ای که بین روباه و گرگ صورت می گیرد:

گرگ: مجبور بودیم این همه راه رو پیاده بیایم؟

روباه: خرها رو سهمیه بندی کردند فقط دربست می برن!

گرگ: ولی درِ خونه ما ارزونه!

این تناقض درونی نویسنده به قدری سنگین است، که انسان دوست دارد باز خودش را به نفهمی بزند و باور نکند که سید جواد هاشمی، برای تمسخر رئیس جمهور، کاراکتر یک «گرگ احمق» را برای او طراحی کند. اما دقت در علائم رفتاری دیگر و نهایتاً شنیدن مکرر تکه کلام «حالْتون چطوره؟!» احمدی نژاد از زبان گرگ، سابقه های اصلاح طلبی سید جواد را یادآور می کند. البته طبیعی است وقتی قورباغه در شهر هفت تیرکش شود، بی ادبی که شعور نگه داشتن حرمت رییس جمهور انقلابی را ندارد هم مربی تربیتی کودکان می شود.



[1] صحبت های راوی روی فیلم.

[2] پلورالیسم یعنی "تکثر حق"؛ توضیح آنکه در جامعه غربی، چون هیچ فکری توان غلبه نظری و عملی بر سایر افکار را ندارد، ناگزیر اعلام می شود که "هر فکری برای صاحبش درست و حق است و حق مطلق برای همه وجود ندارد".

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۸۰
در انتظار بررسی: ۱۴
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۰۰ - ۱۸ بهمن ۱۳۹۰
۲۷
۳۹
پاچه خوار خاتمی شما رو از تیکه انداختن به خدام انقلاب اسلامی خوشحال کرده ؟!
برایتان متإسفیم .
پاسخ
علی م
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۵۴ - ۱۸ بهمن ۱۳۹۰
اونوقت که ایشون با دور کاریه 11 روزه!!!خونه نشستن!!!و به ولایت پشت کردن چرا صداتون در نیومد!!!وقتی که مشایی رو میزارن رو سرشون چی؟!!!مردم خوب رو از بد تشخیص میدن و پشت سر ولایت گوش به فرمان هستن!!!
دولت حق
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۰۰ - ۱۸ بهمن ۱۳۹۰
نکته ی اول: اقا علی اگر هم دکتر جلوی اقا ایستاه باشه نباید بهش توهین کرد حداقل من تا حالا ندیدم رهبری به مخالفینشون توهین کنند لذا ممنون میشم برای تخریب دکتر و اقا از نام "ولایت فقیه" هزینه نکنید. اما نکته ی دوم: خانه نشینی رییس جمهور 7 روز بود و اینکه چرا از جانب برخی ها 11 روز اعلام میشه (برای ایجاد ارتباط بین دکتر و اسرائیل!) به این معناست که گیری در کار اقایان است ضمن اینکه دکتر دلایل قابل قبولی داره که همه ی شما سبقت بگیران رو شرمنده خواهد کرد اما بهتره به این سخن مقام معظم رهبری هم توجه کنید.: « در همین پنج شش روز گذشته سر یک قضیه ای که آنچنان هم از اهمیت بالائی برخوردار نبود - سر مسئله اطلاعات و امثال اینها - چه جنجالی در دنیا راه انداختند. تحلیلها را بردند به این سمت که بله، در داخل نظام جمهوری اسلامی شکاف ایجاد شده است، حاکمیت دوگانه شده است، رئیس جمهور حرف رهبری را گوش نکرده است! دستگاه های تبلیغاتی خودشان را از این حرفهای سست و بی پایه پر کردند ».
عبدالله
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۵۷ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۰
احمدی نژاد خاتمی و هرکس دیگر که بخواد جلو رهبرمان بایسته تو دهنی میخوره . روحی فداک یا قائدنا خامنه ایی
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۵۷ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۰
اما خامنه ای زمان هاشمی را جنگ احد انقلاب دانستند و زمان خاتمی را تحمیل صلح امام حسن عاشورایی دانستند ولی زمان احمدی نژاد را بدر وخیبر دانستند .
بچه ها شما یادتان نیست دین سوزی و مارموزی قبلیها رو قالیباف ولاریجانی نیز ادامه هاشمی بودند.
قدر دکتر احمدی نژاد را داریم و منافقان سینما مگس هستند که عرصه سیمرغ جایشان نیست .
دولت حق
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۱۸ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۰
اقا عبدالله اون زمانی که خاتمی تماما بر خلاف میل اقا عمل می کرد حضرتعالی کجا تشریف داشتید؟؟؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۲۷ - ۲۱ بهمن ۱۳۹۰
دوستانی که باز مشایی فلان است و بهمان است و.... می کنند نماز جمعه تشریف نداشتن . آقا نفرمود دساندرکاران از خط مستقیم انقلاب منحرف نشدن؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۱۵ - ۲۱ بهمن ۱۳۹۰
سلام : ایشون روزی ارزو میکرد نقشی از دکتر بر دوشش نهند !!! تا بهتر مردم به او محبت داشته باشند بپاس خدماتش !! عجب باد ناجوری وزیدن گرفته تا زود است ما هم باید باد دهیم مثل اینکه !!!
عباس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۲۲ - ۲۲ بهمن ۱۳۹۰
اگر خدام انقلاب است چرا از رهبر نافرمانی می کند؟
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۲۴ - ۱۸ بهمن ۱۳۹۰
۲۸
۲۰
این برداشت شما از فیلم هست که می خواهید به دیگران انتقال بدین وکارتون خیلی زشته ، خیلی متاسفم براتون
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۴۳ - ۱۸ بهمن ۱۳۹۰
۳۳
۳۶
اگرم گفته خوب گفته
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۱۹ - ۱۸ بهمن ۱۳۹۰
ادب مرد به ز دولت اوست
نصیر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۵۲ - ۱۸ بهمن ۱۳۹۰
نیاز به مقاله نیست محمد آقا!این ریش آدمیزاده نه موی گرگ!کامل هم توی ذوق میزنه.جواد هاشمی دچار تناقض شده.کم کم داره پا تو همون راهی میگذاره که نوری زاد گذاشت.بالفرض که به رئیس جمهور انتقاد داره: اولا آیا جاش در فیلم مربوط به کودکانه خوب رک برو یه فیلم سیاسی بساز.ثانیا فقط رئیس جمهور نیست که ریش داره خود ایشون هم از همین طایفه بودن.ثالثا شان یک مربی تربیتی این کار نیست.توهین به رئییس جمهور با انتقاد فرق داره این شکل اقدامات جایگاه رئیس جمهوری رو بیشتر از شخص صاحب کرسی تحت تاثیر قرار میده و باید از این به بعد شاهد بدعت توهین به روسای جمهور باشیم.ا
عارف
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۴۳ - ۱۸ بهمن ۱۳۹۰
۲۷
۱۷
از حمايت منصفانه تان از رئيس جمهور ممنون هستم.
پاسخ
حقیقت
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۳۹ - ۱۸ بهمن ۱۳۹۰
۲۰
۲۰
طبیعی است وقتی قورباغه در شهر هفت تیرکش شود، بی ادبی که شعور نگه داشتن حرمت رییس جمهور انقلابی را ندارد هم مربی تربیتی کودکان می شود.
این جمله شما خود نشان دهنده ضعف رئیس جمهور است زیرا کلید این شهر که در ان قورباغه هفت تیر می شود در دست رئیس جمهور محبوب شماست
پاسخ
دولت حق
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۰۵ - ۱۸ بهمن ۱۳۹۰
تا اونجایی که حقیر اطلاع دارم دکتر بار ها اعلام کرده قوه ی قضاییه مستقل است بنابراین وظیفه ی اون نهاد پیگیری چنین افرادیه.

مجازات توهین به رییس جمهور: سه تا شش ماه حبس و یا تا ۷۴ ضربه شلاق و یا پنجاه هزار تا یک میلیون ریال جزای نقدی.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۱۰ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۰
حقیقت ناحق سخن گفتی نکنه فکر کردی که در کشور مصر زمان مبارک هستی که همه چیز زیر نظر رئیس جمهوره برو مملکتی که توشی را بهتر بشناس
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۰۵ - ۱۸ بهمن ۱۳۹۰
۱۹
۳۰
آدم حال میکنه از این فیلم دست مریزاد هاشمی!!
پاسخ
دولت حق
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۰۷ - ۱۸ بهمن ۱۳۹۰
افرادی از این کار حمایت می کنند که تا دیروز طلایه دار شعار "ادب مرد به از دولت اوست" بودند و این یعنی: سبز شده رنگ ریا مهدی بیا مهدی بیا.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۵۷ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۰
چطور در دوران مناظره های 88 ادب مرد به ز دولت او نبود .زن و بچه طرف رو کشید جلو هر تهمتی که خواست زد.حالا ادب مرد به ز دولت او ست شده سر مشق کارتون
دولت حق
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۴۳ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۰
چند صد سالی هست که ادب مرد به از دولت اوست و ما هم هیچوفت خلاف این جمله رو نگفتیم اما دوست عزیز خانم رهنورد فردیست سیاسی نمیشه که نامی از ایشون نبرد اگر در سیاست نبودند کار دکتر اشتباه بود ضمنا مدرک خانم رهنورد هم مشکل داره و نمیشه کتمان کرد.
یکی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۴۶ - ۰۱ تير ۱۳۹۳
اره راست میگی
حزب الله
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۲۸ - ۱۸ بهمن ۱۳۹۰
۱۵
۲۲
کاش ریشه شو می تراشید وچفیه رو بر می داشت وپشت ان قایم نمی شد هر کاری می خواست میکرد یکی از بازیگران سینما میگفت ایشان علی رغم متاهل بودن دارای زید مونث نیز می باشد هرچه بگندد نمکش می زنند وای به روزی که بگندد نمک
پاسخ
دولت حق
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۰۸ - ۱۸ بهمن ۱۳۹۰
بیشترین ضربه را چنین افرادی به اسلام زدند.
فرید
MALAYSIA
۰۴:۵۱ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۰
حزب الله و تهمت زود زبونتو گاز بگیرو توبه کن
علی
NETHERLANDS
۰۱:۱۴ - ۲۳ بهمن ۱۳۹۰
آخه حزب الله ؟؟
برادر؟؟ اصلا این بابا همه چی .. همه کاره...
آخه این چه رویه ایه که پیش گرفتیم تا یکی همفکرمون نیست پرونده هاشو رو میکنیم؟؟؟
آقای دولت حق؟؟ داداش یه چیزی بگو دیگه !!
شما هم بگم ؟؟؟ بگم؟؟؟
یاسمین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۵۲ - ۱۸ بهمن ۱۳۹۰
۱۶
۱۲
برا خودم متاسفم که تو این کشور به دنیا اومدم و دارم زندگی می کنم.که حتی احترام یه رئیس جمهور که حداقلش اینه که مردم انتخابش کردند رو ندارن.به نظر من اینا بی فرهنگیه چرا که الان اعراب به شاهشون و حتی افغانها هم به رئیس جمهورشون احترام میزارند
پاسخ
نصیر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۵۵ - ۱۸ بهمن ۱۳۹۰
۱۴
۱۵
جواد هاشمی مربی بی تربیتی نه مربی تربیتی!از سیادت و جبهه اش قایقی ساخته و داره موج سواری میکنه!اگر ذره ای پابندی به دوران جنگ و ولایتمداری در وجودش بود اینطور خودباخته از خاتمی و موسوی ملعون حمایت نمیکرد.اقلا با گذشت این مدت به مکر کثیف این جماعت پی میبرد و مواضع ایام فتنه رو تکرار نمی کرد.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۰۱ - ۱۸ بهمن ۱۳۹۰
۱۳
۱۷
دستش دردنکنه بالاخره مثل مرد عمل کرده .مثل بعضی ها پرونده سازی نکرده واقعیت رو گفته .وقتی محمود میگه کوچه ما ارزونهچراکسی جوابشو ندادکه به شعور مردم توحین کرد مردید درج کنید تایکی جواب بده البته میدونم جرات نداریدولی بدونید مردم شعور دارند!!
پاسخ
دولت حق
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۵۲ - ۱۸ بهمن ۱۳۹۰
خدا را هزاران مرتبه شکر که شما متوجه شدید مردم شعور دارند اگر شعور نداشتند که به راحتی برخی ها با حمایت برخی های دیگر در سال 88 رای شون رو با اتش زدن چهار تا سطل اشغال به تاراج می بردند. اما دوست عزیز اون سخن رییس جمهور توهین به مردم نبود کاش امثال شما مبنای بیاناتتون رو مسموعات قرار نمی دادید.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۲۳ - ۲۲ بهمن ۱۳۹۰
توحین نیست و توهین است باسوات !!!
افتخاری
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۳۶ - ۱۸ بهمن ۱۳۹۰
۱۲
۱۰
اشتباه نکنید محمود احمدینژاد از همه نمایندگان وبزرگان به رهبری نزدیک تر است .طرح سوال از رئیس جمهور دل رهبری را ازرده است آقایان راست سنتی ؟! مردم احمدی را دوست دارند لطفا سیاسی کاری نکنید .خدمات دولت نهم ودهم به ملت ایران برابر است با 33سال خدمات بقیه دولتها.شما که میگویید نفت گران شده ودولت کار کرده شما حتی آن موقع ( دوره خاتمی)که بهای نفت 50دلار بود .اگر دلسوز مردم بودید حداقل به اندازه همان یک سوم بهای نفت برای این مردم کار نکردید ؟! ای حسودان
پاسخ
ایرج
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۱۶ - ۲۰ بهمن ۱۳۹۰
کجای طرح سؤال دل رهبرت را آزرده است. حتماً از نزدیکان احمدی نژادی، آخه یه نگاهی به وضعیت مردم بکن، ببین چقدر فقر، چقدر گرانی، چقدر بیکاری، مردم باید حقوق یک سال بدن یه سکه بخرن، تورم داره بیداد می کنه، دلت خوش کردی به یارانه ها، دولتی که از همان اول روش پراخت یارانه اش اشتباه بوده و مدام تغییراتی رو در آن میده و مدام نرخ انرژی ها رو بالا می بره تا یارانه ها رو تأمین کنه. چطور جرأت می کنی به بقیه دولت ها تهمت بزنی و این دولت را ارجح قلمداد کنی.برو حیا کن برو توبه کن.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۰۲ - ۱۸ بهمن ۱۳۹۰
۱۳
۱۳
واقعا براتون متاسفم که چنین برداشتی از این فیلمها دارین.
من که کلا با این سایت و مطالب مزخرفش مخالفم.
جمع کنین این بساط مزخرفی رو که پهن کردین!!!
پاسخ
بصیر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۳۷ - ۱۸ بهمن ۱۳۹۰
۸
۷
آفرین 598 آفرین. احسنت به شماب عجب تحلیل قوی و کم نقصی. اجرکم عندالله.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۴۶ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۰
۱۳
۱
به هرحال رییس جمهور شانی دارد .ماحتی در زمان خاتمی دردانشگاه تهران مانع توهین به ریس جمهورقانونی آن روز توسط هوادارانش شدیم.همین نمازجمعه آقاگفت که قانون به هر حال باید اجراشود.احمدی هم به هرحال رییس جمهور قانونی با رای ملت است.وقرارهم نیست مامثل اوبرخوردکنیم.
البته نسبت جوادهاشمی باخاتمی حتی سال89روشن است وسوابق اجرای برنامه های ستادموسوی در88ولی ازاطیابی (تتهیه کننده)انتظارنداشم.
پاسخ
اشنا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۱۵ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۰
۶
۱
سلام
شما براي نشان دادن بي ادبي كس ديگري خود دچار ان بي ادبي شده ايد!(مخصوصا پاراگراف اخر)
پس نماز هر چهار تا شد تباه
عيبجويان بيشتر گم كرده راه
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۲۵ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۰
۴
۱۳
خوشم مياد كه خودتون هم قبوا داريد كه آنچه در اين فيلم در غالب يك گرگ آورده شده ، همه مشخصات چه كسيست
پاسخ
تهرانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۰۱ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۰
۱۶
۴
دور دوم انتخابات خاتمی توی ورزشگاه شهید شیرودی همایشی به نام رأی اولی ها برگزار شد و جواد هاشمی مجریش بود و کسانی را که برای اولین بار رای می دادند را با اتوبوس به آنجا آورده بودند و جواد هاشمی می گفت : در روز رای گیری هر کس ده نفر را به سر صندوق بیاورد و به دکتر خاتمی رای دهد. »
شما از این دوچهره بیش از این توقع داشتی که به خادم ملت حمله نکند؟
شما تازه کاران عرصه ی رسانه بهتره آن روزگاران تاسفبار را مرور کنید تا شکر نعمت دولت احمدی نژاد را داشته باشید.
پاسخ
ایرج
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۲۰ - ۲۰ بهمن ۱۳۹۰
اگه راست می گویید یه انتخابات با نظارت یه دولت بی طرف برگزار کنید تا مشخص شود چند نفر طرفدار احمدی نژاد و چنقدر طرفدار خاتمی
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۳۹ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۰
۷
۲
حالا یکی پیدا شده یک کلمه طنز گفته چه اشکالی داره در همه جای دنیا مردم دوست دارن از افراد مشهور انتقاد کنن حالا این انتقاد خنده دار تره یا اون حرف اقای دکتر قضاوتش با شما تورا به خدا از افراد بت نسازید من به عنوان برادر کوچکتر شما عرض می کنم به جای حساسیتهای زیاد به شخصیتهای مورد علاقه تان به فکر ارمانهای انقلاب اسلامی باشیم مثلاشعار استقلال ازادی جمهوری اسلامی و معیار ما عمل کرد افراد باشد قدر اقای احمدی نژاد را باید دانست واین به معنای هتک یک هنرمند نباشد که ما فکر کرده ایم شایداو سو نظری دارد در همه حال خدا را در نظر داشته باشیم
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۰۰ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۰
۶
۱۳
خدا نگهداره امثال نوریزاد -خزعلی و سید جواد باشه که از گذشته خودشون استغفار کردن
پاسخ
علی م
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۳۱ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۰
۴
۷
اقای دولت حق!! ما منکر خدمات اقای رییس جمهور نیستیم ولی اقای دکتر بیان خطشون رو از خط اقای مشایی جدا کنن حمایت چشم بستشونو از مشایی بردارن تا مردم از حمایت ایشون دست برندارن وگرنه سرنوشت بنی صدر که از منافقین حمایت میکردن در انتظار ایشون هم هست!!!نظر ولایت در مورد مشایی رو که ایشالا تایید میکنید؟یا برای این مسئله هم یک بهانه ی دیگر می اورید!!!
پاسخ
دولت حق
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۰۷ - ۲۰ بهمن ۱۳۹۰
اقا علی من بهانه نیوردم بنده فقط قسمتی از بیانات مفام معظم رهبری رو در اینجا نوشتم. هیچ فرقی بین دکتر و مشایی وجود نداره تا حالا هم نشده اقا بر ضد مهندس مشایی حرفی بزنند اگر بوده بفرمایید در کجا؟ فعلا هم که می بینیم علی رغم فعالیت گسترده ی مخالفین برای تخریب رییس جمهور استقبال در سفر های استانی پرشور تر شده است.
دولت حق
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۰۶ - ۲۰ بهمن ۱۳۹۰
اینطور که پیداست پاسخ حقیر به شما سانسور شده حالا چرا خدا داند. اما علی اقا سبقت گرفتن یعنی همین دوست من رهبری تا الان کوچکترین حرفی در رابطه با مشایی نزدند اگر غیر از اینه بفرمایید در کجا؟؟؟
محسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۲۳ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۰
۷
۴
عاقبت توهین به شعور مردم همینه. روزی هم نوبت خود هاشمیه.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۵۴ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۰
۴
۱۲
بی ظرفیتا ، یکمی ظرفیت داشته باشید و تحمل !!!! اقا سید جواد دمت گرم که واقعیتارو واسه کسایی که چشم و گوش ندارن ببیننو بشنون روشن کردی
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۲۴ - ۰۵ آبان ۱۳۹۱
شما که ظرفیت بالایی دارید چرا در انتخابات 88با وجود اینکه پیروزی نصیبتان نشد این همه رسوایی برای خودتان به بار آوردید افراد مثلاسیاسی که هنوز قدرت تشخیص بچه مدرسه ای ها را ندارد که نهایتا یک نفر انخاب می شود
منا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۱۱ - ۲۰ بهمن ۱۳۹۰
۷
۳
خیلی مسخره هست این برداشت کودکانه ولی حالا که خودتون دوست دارین خوب باشه این گرگه احمدی نژاده.به جای این حرفای مفت صدتا یه غاز بهتره به فکر بدبختیا و قرض وقوله هاتون باشین وسعیک کنین خودتونو از فرو رفتن هر چه بیشتر در باتلاق بی هدف به نام هدفمندی نجات بدین.مملکت همه کارش ردیفه مونده نشون دادن احمدی از صورت یه گرگ خیلی نادانید که به این مسائل سخیف و دور از عقل میپردازید و به سید اولاد پیغمبر دروغ میبندین.خجالترو واسه همین روزا گذاشتن
پاسخ
مجتبی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۴۶ - ۲۰ بهمن ۱۳۹۰
۹
۲
من همیشه مونده بودم که سیدجواد هاشمی حزب اللهیه یا نه!!!؟ اینقدر که تناقض تو رفتاراش میدیدم!
اصلا نمیدونستم اصلاحاتیه!!!
حالا به این مقاله شما همه چیز واسم روشن شد...
چی می شد ما به جای هرکدوم امثال هاشمی، چند تا دشمن سکولار و بی دین می داشتیم؟!! وضعیت فوق العاده بهتر می شد!!!
پاسخ
مهدی
NETHERLANDS
۰۱:۳۶ - ۲۳ بهمن ۱۳۹۰
آقا مجتبی دنبال سکولارو بی دین میگردی؟؟
بعد باهاشون احیانا چیکار کنین؟؟
بچه مسلمونا و دیندارها و سیدها و جبهه رفته هاش که فقط بخاطر یه کوچولو اعتراض همه جور بلا سرشون میارین ، با چوب و چماق جواب هر نوع اعتراضی رو میدین خدا برسه به داد سکولار بی دین...
امیر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۵۳ - ۲۰ بهمن ۱۳۹۰
۴
۳
برای نگارنده متاسفم که چنین قضاوتی درباره یکی از شخصیتهای فرهنگی و موجه هنری می کند و با واژه هایی نامناسب که در شأن یک شخصیت فرهنگی نیست آقای هاشمی را نقد که نه تحقیر می کند.
پاسخ
سیدمصطفی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۵۶ - ۲۰ بهمن ۱۳۹۰
۲
۳
وقتی که آب سر بالایی بره قورباغه هم ابو عطا میخواند !!!!
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۰۲ - ۲۰ بهمن ۱۳۹۰
۴
۵
چرا یه فیلم کودکانه رو سیاسیش میکنین حالا چون احمدی نژاد اون تکیه کلام رو داره دیگه کسی حق نداره ازش استفاده کنه فکر خود را معطوف مسایل مهمتر کنید
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۳۰ - ۲۰ بهمن ۱۳۹۰
۱
۴
دولت ناحق یه سری به دکتر بزن دوائی که برای مملکت ندشت شاید برای تو داشته یاشه که اینقدر هزیون میگی
پاسخ
دولت حق
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۲۰ - ۲۱ بهمن ۱۳۹۰
کاش بیشتر توضیح می دادید (درباره ی هزیان گویی من)
فرید
MALAYSIA
۱۵:۴۰ - ۲۰ بهمن ۱۳۹۰
۶
۱
ما که این فیلم رو ندیدیم شماهم هر چی دوست دارید برای خودتون ببافید. خوشم میاد از آدمهایی که اهل فکرند.
پاسخ
توحید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۰۲ - ۲۰ بهمن ۱۳۹۰
۸
۳
افسوس از مردمانی که فکر نمیکنند و به زور معده سخن میگویند...این رئیس جمهور نماد ملی ماست در سیاست بین الملل...توهین به وی یعنی قبل از همه توهین به ایران عزیز...
انتقاد از عملکرد هرگز برابر با توهین نیست 
پاسخ
یاسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۱۸ - ۲۱ بهمن ۱۳۹۰
۷
۶
اقای هاشمی واقعا برات متاسفیم! به فرض هم که از اقای احمدی نژاد خوشت نیاد و باهاش مخالف باشی، حق نداری از موقعیتی که داری سوء استفاده کنی و درباره رئیس جمهوری که بیشترین رای رو از ملتش اورده این طور توهین امیز نظربدی! و با این رفتارت ابروی خودت رو ببری!
تو به هیچ وجه حق نداری نظرات و سلیقه های شخصی سیاسی خودت رو، انهم بدون دونستن و احترام گذاشتن به نظر بقیه مردم، از رسانه های عمومی بیان کنی!
در دولت های قبل، ما با رئیس جمهور ان دولت بسیار بسیار مخالف بودیم و به قدری از ان ها بدمان می امد که حتی یک لحظه هم نمی توانستیم قیافه شان را از تلویزیون تحمل کنیم، اما انقدر شعور داشتیم که حرمتشون رو نگه داریم. با اینکه ازشون متنفر بودیم ولی می گفتیم عیبی نداره بالاخره هرچی باشه رئیس جمهور کشور عزیزمونه.
هروقت رئیس جمهورهای قبلی به سفرهای خارجی میرفتند و بی عرضگی خودشون رو نشون میدادند ما حسابی از خجالت اب میشدیم ولی تحمل میکردیم.
یکی نیست بگه اخه جواد هاشمی، خودت که ریش هات تا زیر چشمات میاد!!!!!!، از کی تا حالا ملاک شناخت و صلاحیت افراد ریش و قیافه بوده؟!!!یکی بگه رئیس جمهورهای قبلی که مثلا به قول شماها قیافه شون خوب بوده چه گلی به سر مملکتمون زدند؟
امثال جواد هاشمی اون دسته از افرادی هستند که توی منطق کم میارند و اونوقت دست به دامن توهین و تمسخر و نیش و کنایه و فحش و ناسزا می شن.
اهای! اوناییکه مثلا طرفدار ولی فقیه هستید و هی اقا اقا اقا میکنید پس چرا با نظر اقا درباره احمدی نژاد مخالفید؟ مگه میشه که ادم طرفدار ولایت فقیه باشه و باهاش هم نظر نباشه؟!!!!
کسی که به فکر تحقیر خادم محبوب ملت هست، خدا بدجوری تحقیرش میکنه. فقط خدا به فریادت برسه جواد هاشمی!!!
پاسخ
صبا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۵۱ - ۲۱ بهمن ۱۳۹۰
۲
۳
اولا که این برداشت شماست!پس حتما یه شباهتی بوده که شما این برداشت را کردید (: ببین خوتون با این مقاله تایید کردید این رفتارای احمدی را!!!خودتون گفتید
پاسخ
مهدی
NETHERLANDS
۲۰:۱۴ - ۲۱ بهمن ۱۳۹۰
۳
۴
عزیزان و بزرگوارانی که مدام توصیه به ادب میکنند کمی هم از این توصیه هاشونو ببرن خدمت جناب رئیس دولت با اون ادبیات ...شون
پاسخ
توحید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۱۱ - ۲۲ بهمن ۱۳۹۰
۳
۶
چشاتون رو باز کنید محمود همون محمود نیست من اول طرفدارش بودم ولی حالا ابدا . ایول به هاشمی خوب گفته شما هم کمی بد برداشت کردین. جمله حالت خوبه یه جمله معروفیه که معملا هممون استفاده می کنیم وسهمیه بندی جک همه جا شده و همه به شوخی میگن ریش محمود کجاش اون همه بلنده به صدام وقتی قایم شده بود شبیه تره
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۳۹ - ۲۲ بهمن ۱۳۹۰
۹
۲
تیکه سنگین نه، بگو گستاخی و بی ادبی !
پاسخ
ارژنگ
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۱۷ - ۲۲ بهمن ۱۳۹۰
۳
۸
وقتی رئیس جمهور ملت را خار وخاشاک بداند معلوم است که . . .
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۲۲ - ۲۲ بهمن ۱۳۹۰
دانشمند رئیس جمهور گفت کسانی که مساجد را آتش زدند و اغتشاش کردند وبه اموال عمومی ومردم خسارت می زنند خس و خاشاک هستند وجزو ملت نیستند حالا تو جزو کدامی خس وخاشاک یا ملت .
احمق آن کسی بود که گفت رای ما چون شمال تهرانی ها و اشراف جزوشان بودند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۲۸ - ۲۲ بهمن ۱۳۹۰
دانشمند ! رئیس جمهور گفت کسانی که مساجد را آتش زدند و اغتشاش کردند وبه اموال عمومی ومردم خسارت می زنند خس و خاشاک هستند وجزو ملت نیستند حالا تو جزو کدامی خس وخاشاک یا ملت .
احمق آن کسی بود که گفت رای ما چون شمال تهرانی ها و اشراف جزوشان بودند از نظر کیفی برتر از قشر مستضعف بوده .
او به شعور ملت اهانت کرده حالا حالا ها 3 تیر و22 خرداد عتکرار می شود.
احمدی نژاد : طوفان در راه است .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۲۶ - ۲۳ بهمن ۱۳۹۰
۳
۵
متاسفانه باب بی ادبی رو خود رییس جمهور باز کرد و گسترش داد.
پاسخ
ناشناس
-
۱۲:۱۳ - ۱۰ خرداد ۱۳۹۱
۳
۲
اینا همش دروغ وشایعه است هاشمی عاقل تراز ین حرفاست
پاسخ
فاطمه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۱۹ - ۳۱ خرداد ۱۳۹۱
۳
۱
اینا همش شایعه است دروغه محضه آقاسید خیلی عاقله چرا اینقدر دوست دارید جو بدید
پاسخ
jhyf
POLAND
۱۲:۲۶ - ۱۴ تير ۱۳۹۱
۱
۰
سلام، یه .
پاسخ
اولا
POLAND
۱۲:۵۳ - ۱۴ تير ۱۳۹۱
۴
۰
اولاً اینکه تا فیلم رو نبینم نمیتونم نظر قطعی بدم.ای اونایی که نظر دادین، چرا انقدر سطحی نگر هستید؟ببینم آقای نویسنده یا آقای گزارشگر،کی حرمت نگه نمیداره؟ مگه آقای رئیس جمهور حرمت خودش رو نگه میداره؟ طرز حرف زدن یک رئیس جمهور پیش مردم اینطور باید باشه؟اینجا دیگر پای آیروی یک ملت درمیان است.چرا چشم و گوش خودتون رو بستید؟ شما از کشور اسلامی و رئیس جمهور انقلابی و مذهبی حرف می زنید؟ پس چرا از همان اشخاصش دروغ می شنوید؟ پس چرا باید مسئولین دل سیر بخوابند و توی یک کشور به ظاهر اسلامی، مردم گرسنه وجود داشته باشد؟ ولایت خودتون رو با ولایت حضرت علی یکی می دانید و خودتان را از منتظران مهدی(ع) جا می زنید؟ پس کو هدف والای امام خمینی؟ چشم هاتون رو باز کنید. ببینید،فکر کنید،بفهمید که با مردم چه کرده اید.
خیلی حرف ها هست که می توان زد،امّا... امّا...
فقط منتظر حضرت مهدی(عج) هستم،فقط. ببینم!!؟ آن روز هم می توانید قد علم کنید و دم از کشور اسلامی بزنید؟
پاسخ
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۴۳ - ۰۲ مهر ۱۳۹۱
۲
۰
خیلی باحال گفته
پاسخ
ناشناس
UNITED STATES
۱۲:۴۴ - ۰۶ آبان ۱۳۹۱
۲
۰
بابت همه غیبت ها،توهین ها،تهمت ها و تمسخر های دوستان متاسفم.دوستان عزیز مسلمانیمان کجاست؟ما فقط اسم مسلمان را یدک میکشیم.هیهات از اعمالمان که با یک نقد یا نظر شخصی فردی به زیر سوال میرود و بدترین اعمال را انجام میدهیم.اگر قائل به این شویم که سید جواد در فیلمش قائل به انتقادی اینگونه شده،مطمئن باشید که سرنوشت فیلمهایی چون گشت ارشاد،زندگی خصوصی و.... شامل حال این فیلم نیز میشد.پس همه دوستانی که خود را مسلمان میدانند،چه ضد ولایت،چه با ولایت چه سبز،چه راست،چه چپ،چه اصولگرا،چه اصلاح طلب بیایید حداقل به خاطر اینکه سید علی مقام رهبریست جدا از شرع و اعتقادات تحت تاثیر افراد،رسانه ها و تبلیغات غلط عده ای چه مسئول چه غیر مسئول دچار تفرقه نشویم و اعمال و مسلمانیمون زیر سوال نرود
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۵۲ - ۰۹ آبان ۱۳۹۱
۰
۳
یعنی انقدر هرکی هرکی شده که به همین راحتی میشه به رئیس جمهور یه مملکت توهین کرد؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ
ناراحت
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۰۴ - ۲۵ آبان ۱۳۹۱
۴
۱
رئیس جمهور گفت : گرونه ، بیایید از دم در خونه ی ما بخرین. این توهین به شعور مردم نیست ؟ طوری گفتی سابقه ی اصلاح طلبی سید جواد هاشمی یادآور می شود که انگار ایشون ضد انقلابن ؟ اگر اصلاح طلبی انقدر بد است پس چرا بعضی از نمایندگان مجلس اصلاح طلب تایید صلاحیت می شوند .در مورد سابقه و گذشته ی ایشون : مگر امام علی به مالک اشتر نفرمودن (قریب به مضمون) شب دیدی طرف گناه کرده ، صبح رفتارت مثل شتر دیدی ندیدی باشه.درباره ی بی ادبی ... : تو ظاهر جمله ی شما کینه هست قربان.متاسفم برای رسانه ای که داعیه ی اخلاق و اسلام دارد ولی با برداشت شخصی و احتمال ، طرف مقابل رو محکوم میکنه و بهش ناسزا میگه ، در صورتی که ممکنه شخص منظور بدی نداشته باشه. باشه شعور نداره ، ولی شما هم دست کمی از ایشون نداری. حیوونه ریش داره ، بعد می خوای ازش نتیجه گیری کنی که چی ؟این تهمت نیست ؟خوب معلومه بیشتر شما سیاسی هستید تا فرهنگی. البته فرق رفتار و نگاه تسامحانه رو با رفتار افراطی می دونم . به نظر من شما افراطی هستید. با درشت خویی به دنبال حاکمیت ارزش ها هستی ؟
پاسخ
مجنون
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۲۷ - ۲۹ دی ۱۳۹۱
۲
۰
اولا حواستون باشه که با این کاراتون به دیگران تهمت نزنید و غیبت دیگران رو نکنید با این حرفها شما که بدتر از اونها شدید اینجاست که می گن باید بصیرت داشته باشید فقط گوشتون به دهان حضرت آقا باشه به حرفهای بقیه هم کار نداشته باشید کاری نکنیم که امام زمانمون بیشتر از اینها بر احوال ما غصه بخورند فقط یادتون نره بصیرت بصیرت بصیرت چراغ مه شکنی است که راه را از بیراهه مشخص می کند
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۳۳ - ۱۵ بهمن ۱۳۹۱
۲
۱
چرا انقدر شعار بصیرت میدهید!؟ عقل خودتون رو بکار بندازید و هرچیزی رو باور نکنید....از هر لحاظ!
پاسخ
حسین کعبی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۳۰ - ۰۶ مرداد ۱۳۹۲
۱
۳
کار شما بازیگری ومجری گری هست .به نظرمن درست نیست.
پاسخ
بسيجي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۳۲ - ۱۵ اسفند ۱۳۹۲
۳
۱
زياد حساسش نكنيد . چه قدر براي يك فيلم كودك قراره حشيه ي سياسي بسازيد. آقا جواد از خودمونه.
پاسخ
قاسم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۴۷ - ۰۱ تير ۱۳۹۳
۰
۳
اقا جواد هر کاری بکنه خوب میکنه
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها