کد خبر: ۳۸۵۹۸۲
زمان انتشار: ۰۹:۵۸     ۰۳ مرداد ۱۳۹۵
استاندار آذربایجان غربی گفت: قاچاق‌چیان از طریق آب یا مرزهای رسمی کالاهای قاچاق را وارد کشور می‌کنند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، قربانعلی سعادت استاندار آذربایجان غربی درباره راهکارهای لازم به منظور جلوگیری از ورود کالاهای قاچاق به کشور اظهار داشت: وارد کنندگان این نوع کالاها کسانی هستند که از ابزارها و امکانات مختلف استفاده می‌کنند.

وی با بیان اینکه ابزارهای زیادی برای قاچاق در کشور وجود دارد اضافه کرد: برخی قاچاق‌چیان از طریق آب یا مرزهای رسمی کالاهای قاچاق را وارد کشور می‌کنند به هر حال این افراد باندهای قاچاق سازمان یافته‌ای هستند که باید نظام اطلاعاتی و اجرایی آنها را شناسایی و با آنها برخورد کنند.

استاندار آذربایجان غربی در ادامه با تأکید بر اینکه اصل قاچاق توسط باندهای سازمان یافته شکل می‌گیرد تصریح کرد: بخش دیگری از قاچاق کالا توسط برخی از مرزنشینان صورت می‌گیرد که قاچاق در این زمینه بسیار جزئی است و ارزش ریالی و دلاری هم ندارد.

سعادت در ادامه افزود: کالاهای وارد شده توسط مرزنشینان از مرزهای آذربایجان غربی و تبریز به صورت کوله‌بار برای معیشت وارد می‌شود که قبل از انقلاب هم این روند میان مرزنشینان رواج داشته است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: باندهای قاچاق از منافذ و حتی مرز رسمی می‌توانند عبور کنند. اخیرا هم یک کامیون حاوی کالای جاسازی شده قاچاق را از مرزهای رسمی کشف کردیم اما از مسئولان انتظار می‌رود به طور جدی با این مسأله برخورد کنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها