يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۸۵۹۸۷
زمان انتشار: ۱۰:۰۵     ۰۳ مرداد ۱۳۹۵
کشور مالزی، چین و استرالیا اعلام کردند به عملیات جست‌و‌جو برای یافتن هواپیمای بوئینگ پرواز ام.اچ 370 خطوط هوایی مالزی که 28 ماه پیش با239 مسافروخدمه در مسیر کوالالامپور به پکن ناپدید شد پایان دادند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از رکنا، وزیر حمل و نقل مالزی به همراه دو همتای استرالیایی و چینی‌اش روزجمعه دریک نشست خبری اعلام کرد: به خاطر نبود شواهد جدید، مالزی، استرالیا و چین تصمیم گرفتند به این عملیات پس از اتمام جست‌و‌جوی 120 هزار کیلومتر مربع ازمنطقه، پایان دهند.

وی که بیانیه این نشست را قرائت می‌کرد، گفت: باید اطلاعات جدید و معتبری به دست آید تا بتوان محل سقوط هواپیما را شناسایی کرد و سپس گام‌های بعدی برداشته شود.
 
ازسوی دیگر گروه مهندسی «فوگرو» هلند احتمال داده این هواپیما در لحظات آخر به جای فرو رفتن سریع در آب‌های عمیق جنوب اقیانوس هند و در نزدیکی استرالیا، به صورت آرام به زیر آب رفته و این بدان معناست که آنها برای دو سال مسیر نادرستی را جست‌و‌جو کرده‌اند.
 
از سوی دیگراطلاعات به دست آمده نشان می‌دهد که خلبان هواپیمای ‌ام اچ 370 قبل از حادثه، سرگرم تمرین خودکشی با هواپیما بوده است.
این اطلاعات در مدل‌های شبیه‌سازی شده از اسناد محرمانه رایانه خلبان هواپیما به دست آمده است.
 
گزارش‌ها نشان می‌دهد خلبان با همسرش مشکل داشته و قبل از پرواز در جلسات مشاوره شرکت کرده و احتمال جدایی وی از همسرش دو چندان بوده است.پس این موضوع می‌تواند انگیزه خوبی برای خودکشی بوده باشد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها