امـام صـادق (عليه السلام) فرمـودند: مانند ارباب به عيوب ديگران نگاه نکنید ، بـلكه چـون بنـده اى متـواضع، عيب هاى خود را وارسى كنيد. تحف العقول/ 295

      
کد خبر: ۳۸۵۹۹۰
زمان انتشار: ۱۰:۱۴     ۰۳ مرداد ۱۳۹۵
دارنده نشان برنز بازی‌های آسیایی بوسان گفت: خیلی از مردم محتاج نان شب هستند و برخی ها به عنوان توریست راهی المپیک می‌شوند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، عباس فلاح در مورد تغییرات مکرر در رأس مدیریت فدراسیون جودو، گفت: هر ارگان،‌ تشکیلات و فدراسیونی برای موفقیت خود یک بودجه‌ای را طی چند سال پیاپی هزینه می‌کند تا به یک موفقیت برسد. حالا اگر این بودجه‌ها بخواهد هرز برود مطمئنا ما در درازمدت آسیب آن را خواهیم دید. ما در این سال‌های اخیر این هرز رفتن بودجه در فدراسیون جودو را برای اولین بار نیست که می‌بینیم و این بودجه‌ها بارها و بارها هرز رفته است.
 
وی در ادامه افزود: کسانی آمدند که اصلا اینکاره نبودند و به هیچ عنوان بعد از رفتن‌شان از فدراسیون دیگر به سراغ این رشته نیامدند. خیلی‌ها بودند وقتی آمدند بلد نبودند جودو را بنویسند و زمانی هم که رفتند تا آخر عمر کلمه جودو دیگر به چشم آنها نخورد. تمام این حرف‌ها ارتباط دارد به همان بودجه‌ای که هرز می‌رود، چون برای افرادی هزینه می‌شود که در آینده هیچ بازخوردی برای جودو نداشته‌اند.
 
دارنده نشان برنز بازی‌های آسیایی بوسان در ادامه صحبت‌های خود، گفت: ما در جودو استعدادهای خوبی داریم. متأسفانه در دورانی که جودو عالی کار می‌کرد و نتایج خوبی می‌گرفت تبلیغات از این رشته زیاد بود، اما ما نیامدیم که علم مربیان را هم بالا ببریم. چون استعداد یک بخش این کار است و پرورش استعداد یک بخش دیگر است. اگر هر کدام از این‌ها را نداشته باشیم نمی‌توانیم یک ورزشکار را برای رویدادهای بزرگ آماده کنیم. متأسفانه در آن مقطع‌ آن خلأ پر نشد.
 
وی در ادامه صحبت‌های خود عنوان کرد: تا زمانی که راهکار این باشد جودوی ایران از این حال و روز در نمی آید. جودوی رشته‌ای است که در المپیک 56 مدال در آن تقسیم می‌شود. باید راهکار عوض شود و یک مدیر خوب برای این رشته انتخاب شود. یکی از معضلات ما در جودو این است که مربی سطح بالا از نظر علمی و تجربی نداریم و برای همین است که در تیم ملی بزرگسالان خلأ داریم.
 
فلاح در ادامه صحبت‌های خود عنوان کرد: دلیل اصلی اینکه در هر وزنی ما چند جودوکار نداریم این است که مربیان نتوانستند شاگرد سازی کنند. اگر ما نیاییم در این بخش سرمایه‌ گذاری نکنیم و مربی علمی و به روز پرورش ندهیم، دوباره همین مشکلات که وجود دارد ادامه خواهد داشت. مشکلات جودو فقط یکی دو تا نیست. درست است که مدیریت آن مدت زیادی است ناپایدار است و این موضوع آسیب بزرگی به جودو زده است، اما در بخش مربیان مشکل اساسی داریم.
 
دارنده نشان برنز بازی‌های آسیایی بوسان در پاسخ به این سوال که آیا موافق اعزام سرپرست جدید فدراسیون جودو و سرمربی جدید ازبکی تیم ملی به المپیک برزیل هستید یا خیر، گفت: این بودجه‌ای که برای این نفرات خرج می‌شود بودجه جودو است. وقتی که این نفرات از جودو بروند ضرر آن برای این رشته خواهد بود. بهتر است نفراتی به همراه ملی پوشان به المپیک اعزام شوند که پس از بازگشت تجربه آنها به تیم‌های ملی منتقل شود. برخی ها به عنوان توریست راهی المپیک می‌شوند و پس از بازگشت دیگر با جودوی ایران کاری نخواهند داشت. این بودجه از مملکت برای این فدراسیون خرج می شود که خیلی از مردمان آن محتاج نان شب‌شان هستند. وقتی این بودجه خرج می‌شود بهتر است که مسئولان نیم نگاهی نیز به خیابان‌های شهر بیندازند و ببینند که بچه یک ساله را برای گدایی می‌آورند و دل‌شان به حال آنها بسوزد که این بودجه‌ها حق آن بچه‌ها هم هست.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها