يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۸۶۰۳۳
زمان انتشار: ۱۱:۴۱     ۰۳ مرداد ۱۳۹۵
سیل اخیر در شمال و مرکز چین علاوه بر تلفات جانی، موجب آوارگی هزاران نفر و تخریب بخش زیادی از زمین های زیر کشت شده است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از مهر، بارندگی شدید و جاری شدن سیل در شمال و مرکز چین دستکم جان یکصد و پنجاه نفر را گرفت حال آنکه از سرنوشت صدها نفر دیگر نیز اطلاعی در دست نیست.

به گفته مقامات، دو استان «هبی» و «هنان» بیش از همه از سیلاب و رانش زمین متاثر شده اند تا جایی که تعداد خانه های تخریب شده در استان هبی به ۵۳ هزار واحد مسکونی می رسد.

در برخی از شهرهای سیل زده مانند «شینگتای» نیز که در آن جاری شدن سیل ۲۵ کشته بر جا گذاشته است، مردم با تشکیل تجمعاتی نارضایتی خود را از بابت اهمال دولت در اعلان هشدار وقوع سیلاب نشان داده اند.

استان هنان نیز به دلیل تبعات سیلاب، شاهد نقل مکان اجباری ۷۲ هزار نفر از ساکنین خود بوده است.

مقامات چینی با توجه به وسعت بحران طبیعی، از اختصاص کمک هزینه برای جبران خسارت وارد شده به مناطق سیل زده خبر می دهند.

در این میان، قطع برق و مشکلات متعدد در سیستم حمل و نقل و راه های ارتباطی، کمک رسانی به مردم بحران زده را مشکل تر کرده است.

امسال بارش باران های تابستانه در چین خسارت های زیادی را به کشاورزان وارد کرده است تا جایی که ضرر ناشی از آسیب بیش از ۱.۵ میلیون هکتار از زمین های زیر کشت بیش از ۳ میلیارد دلار برآورد می شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها