يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۸۶۰۶۸
زمان انتشار: ۱۴:۰۹     ۰۳ مرداد ۱۳۹۵
برخي از اعضاي دو حزب در انگليس در واكنش به اهتزاز پرچمهاي حزب الله لبنان در راهپيمايي روز قدس امسال لندن، خواستار گنجاندن شاخه سياسي حزب‌الله در ليست سياه شدند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، بار ديگر موضع گنجاندن كامل حزب الله (شاخه سياسي و نظامي) لبنان در ليست تروريستي در انگليس مطرح شده است.

روزنامه «الانباء» كويت در اين باره گزارش داد كه پس از اينكه پرچمهاي زرد حزب الله در روز جهاني قدس در خيابانهاي لندن به اهتزاز در آمد، برخي در انگلستان خواستار اين مسئله شدند.

حزب «استقلال پادشاهي متحده» از «ترزا مي» نخست وزير اين كشور خواست كه حزب الله را كاملا در ليست تروريسم قرار دهد و پرچمهاي آن در اين كشور را ممنوع كند.

«پيتر ويتل» و «ديويد كورتن» از اعضاي حزب استقلال از «صادق خان» شهردار لندن خواستند كه بخش سياسي حزب الله را به مانند شاخه نظامي آن در ليست تروريسم قرار دهد ولي خان اين مسئله را نپذيرفته است و اهتزاز پرچمهاي اين حزب در خيابانهاي لندن را مربوط به شاخه سياسي حزب الله دانست.

«كيم بادينوخ» از اعضاي حزب «محافظه‌كار» انگليس از صادق خان پرسيد كه پليس لندن «در قبال پرچمهاي سازمانهاي تروريستي كه در راهپيمايي روز قدس در سه جولاي جاري به اهتزار درآمد، چه اقدامي انجام داد؟» صادق خان نيز در پاسخ گفت: «تحقيقات همچنان ادامه دارد... من نگراني اقليت يهودي از اين پرچم‌ها را خوب درك مي‌كنم».

كورتن نيز از صادق خان پرسيد كه آيا وي به طور قطع حزب الله را به صورت كامل در ليست تروريسم قرار خواهد داد، خان در پاسخ گفت: «خودم را به چنين مسئله‌اي متعهد نمي‌كنم».

كورتن همچنين ادعا كرد: «ما تفاوتي ميان شاخه نظامي و سياسي حزب الله نميبينيم؛ زيرا اين دو (شاخه) هر دو يك رئيس دارند و آن سيد حسن نصرالله دبير كل اين حزب است... شايد بدين خاطر كه شاخه نظامي حزب الله تا كنون در [ليست] سازمان تروريستي نبوده، نيروهاي پليس نيز نتوانسته اند اقدامي انجام دهند».

پس از پايان اين جلسه كورتن گفت: نخستين وظيفه شهردار لندن تضمين امنيت مردم لندن است... ما بر اين باوريم كه در سايه هراس كشورهاي غربي از تهدايدات تروريستي و امنيتي، شهردار [لندن] از موضوع گنجاندن كامل حزب الله در ليست تروريسم حمايت نمي‌كند و به اين خلأ كه به چنين پرچمهايي اجازه ظهور ميدهد توجهي نداشته باشد؛ پرچمهايي كه مردم لندن را تحريك مي‌كند».

وي در پايان نيز اظهار داشت: «اميدوارم زماني كه شهردار به اين مسئله دوباره مي انديشد، نظرش تغيير كند و از درخواست گنجاندن حزب الله در ليست تروريسم حمايت كند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها