أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۸۶۰۹۵
زمان انتشار: ۱۴:۳۸     ۰۳ مرداد ۱۳۹۵
آدم‌هاي افسرده نشانه‌هاي روشني دارند،غمگين و افسرده و بي‌توجه به اطرافند.
به گزارش پایگاه 598، آدم‌هاي افسرده نشانه‌هاي روشني دارند : غمگين و افسرده و بي‌توجه به اطرافند. اما آنهايي كه افسردگي پنهان دارند چطور؟ آنها ممكن است كه خيلي بيرون‌گرا و معاشرتي باشند. اين افراد مي‌توانند واقعيت را حتي از متخصصان هم پنهان كنند. چطور مي‌شود آنها را شناسايي كرد و چطور مي‌شود به آنها كمك كرد؟

بين 10 تا 15 درصد مردمي كه افسردگي حاد دارند، دست به خودكشي مي‌زنند. با وجود اين برخي از مردم ممكن است آن را ناديده بگيرند و هرگز افسردگي خود را فاش نكنند. خيلي از آنها شخصيت اجتماعي متفاوتي دارند كه با آنچه در درون‌شان مي گذرد فرق دارد.

ممكن است شما هم آدم‌هايي را بشناسيد كه افسردگي خود را پنهان مي‌كنند. با خواندن اين متن مي‌توانيد علامت‌هايي را پيدا كنيد كه نشان مي‌دهند مشكلي وجود دارد. يادتان باشد كه وجود اين علامت ها نشانه قطعي افسردگي نيست. اطرافيان هم درمانگر افراد افسرده نمي‌توانند باشند.


نقش آدم‌هاي اطراف آنجا مهم است كه با پيدا كردن نشانه‌ها، فرد را تشويق به مراجعه به متخصص كنند و به او دلگرمي بدهند كه كنارش خواهند بود.

ممكن است برونگرا و خوشحال به نظر برسند
محققان مركز پزشكي دانشگاه روچستر دربافته‌اند كه تشخيص افسردگي زماني كه افراد دچار «افسردگي شاد» هستند، دشوار است؛ به خصوص وقتي فرد افسرده مسن باشد. اين گروه تحقيقاتي بر اين باور است كه براي برونگراها دشوار است كه افسردگي خود را نشان بدهند. اما نبايد تصور كرد كه يك فرد برونگرا و اجتماعي نسبت به افسردگي ايمن است. بايد حواس‌مان به نشانه‌هاي هشداردهنده باشد و بيش از همه، شنونده خوبي برايشان باشيم.

ممكن است افسردگي خود را پنهان كنند
مسايل فرهنگي در ميزان نشان دادن افسردگي موثر است. تحقيقات جالبي درباره رفتار اروپايي‌ها و استراليايي‌ها در مقابل افسردگي انجام شده است. مثلا در استراليا، باورهاي غلطي درباره افسردگي وجود دارد كه باعث مي‌شود بسياري از افراد مبتلا آن را آشكار نكنند. آنها ممكن است از مطرح كردن افسردگي خود دچار شرمندگي باشند يا بترسند كه كارشان را از دست بدهند يا نتوانند از مرخصي بيماري خود به دليل مشكلات مربوط به روان استفاده كنند. دليلش اين است كه استراليايي‌ها 14 روز مرخصي به دليل افسردگي مي‌گيرند در حالي كه اروپايي‌ها مي‌توانند 36 روز مرخصي باشند.

ممكن است نياز به درمان ترس‌ها و بيماري‌هاي گذشته داشته باشند
يك آدم موفق را تصور كنيد كه بچه‌هاي خوبي دارد، كار عالي و ازدواجي موفق. با اين حال همچنان ممكن است كه بخش دردناكي در زندگي گذشته اين شخص وجود داشته باشد كه هرگز به طور كامل درمان نشده است.

 

روانشناسان نام مخففي براي اين گروه اشخاص برگزيده‌اند: «فردي كه افسردگي‌اش را به نحو عالي پنهان كرده». اعتماد به نفس و شادي بيروني اين افراد در تضاد آشكار با آن چيزي است كه در درون‌شان مي‌گذرد. در چنين شرايطي، مشكل آنها اغلب ناديده گرفته مي‌شود؛ به خصوص از سوي خودشان.


با اين حال اين افراد حتي ممكن است دست به خودكشي بزنند. تراژدي اين است كه هيچ كس نمي‌تواند به سادگي نشانه‌اي از افسردگي در اين اشخاص بيابد و فرد مبتلا هم هرگز جرات نمي‌كند كه با كسي در اين باره حرف بزند. به همين دليل ما همواره بايد دوست يا فرد عزيزي را كه درباره خستگي و اضطرابش حرف مي‌زند جدي بگيريم و به حرف‌هايش با دقت گوش دهيم.

علائم فرد افسرده

برخي از مردم ممكن است افسردگي خود را ناديده بگيرند و هرگز آن را فاش نكنند

 

ممكن است عادت‌هاي غذايي غيرعادي داشته باشند
بسياري از كارشناسان معتقدند كه ارتباط محكمي ميان اختلالات تغذيه‌اي و افسردگي وجود دارد. اين‌ها دو بيماري مختلف هستند كه يكي از آنها ممكن است منجر به ديگري شود يا همزمان با هم رخ بدهد.


اين روزها تعداد افرادي كه از اختلالات تغذيه رنج مي‌برند به مراتب بيشتر شده است. اين موضوع مي‌تواند دلايل مختلفي داشته باشد مثل فشارهاي رسانه‌ها، تصورات افراد از شكل بدن و افسردگي.

 

اگر متوجه اين نكته شديد كه يكي از عزيزانتان دچار تغييرات عمده‌اي در غذا خوردنش شده، با او حرف بزنيد و تشويقش كنيد كه دنبال درمان باشد. افسردگي پنهان ممكن است يكي از دلايلش باشد.

ممكن است شادي‌شان الكي باشد
اغلب، افرادي كه دچار افسردگي پنهان هستند، نسبت به چيزهايي كه قبلا به آنها علاقه داشتند و هيجان نشان مي‌دادند بي‌علاقه مي‌شوند. اگر كسي ادعا كرد كه قطعا افسرده نيست اما ديگر به چيزي اهميت نمي‌دهد، اين موضوع مي‌تواند نشانه مشكل مهم‌تري باشد. از آنها بخواهيد كه درباره مشكل‌شان حرف بزنند. اين نخستين قدم درمان است.

ممكن است خشمگين و عصبي به نظر برسند
ما معمولا افسردگي را با نشانه‌هايي مثل غمگيني، نااميدي، سودازدگي و گريه مي‌شناسيم. اما نشانه‌هاي ديگري هم وجود دارد كه اغلب ناشناخته مي‌مانند چون آنها را به عنوان يك طغيان موقتي در نظر مي‌گيريم. مثلا ما فكر مي كنيم اگر كسي خشمگين شده، صرفا در لحظه عصباني است اما در واقع خشم هم شيوه‌اي براي بروز افسردگي است. بسياري از افراد از اين شيوه براي بيان افسردگي‌شان استفاده مي‌كنند.

ممكن است دچار كم‌خوابي باشند
اگر فرد عزيز شما از كم‌خوابي شكايت مي‌كند يا حتي از خواب زياد، اين موضوع مي‌تواند يك نشانه هشدار باشد. اختلالات خواب نشانه‌اي از يك مشكل عميق‌تر هستند: مشكلاتي مثل اضطراب، بي‌خالي و افسردگي.


مشكلات خواب و افسردگي ارتباط نزديكي به هم دارند. بنابراين اختلالت خواب را نايده نگيريد. در بسياري از موارد، افسردگي آنقدر ناديده و دست كم گرفته مي‌شود كه نتيجه بدي به بار مي‌آيد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها