کد خبر: ۳۸۶۱۰۱
زمان انتشار: ۱۴:۴۵     ۰۳ مرداد ۱۳۹۵
دبيركل جامعه اسلامي مهندسين با بيان اينكه ما در برجام به اهداف اصلي خود نرسيديم، گفت: تورم صفر درصد يا زير ۱۰ درصد غيرواقعي بوده و مردم احساس نمي‌كنند كه از ركود عبور كرده باشيم.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنيم، محمدرضا باهنر دبيركل جامعه اسلامي مهندسين و رئيس جبهه پيروان خط امام و رهبري در نشست ماهانه «جام» كه در دفتر مركزي اين حزب برگزار شد، اظهار كرد: دوازدهمين كنگره جامعه اسلامي مهندسين در 14شهريور برگزار مي‌شود.

وي با اشاره به آغاز به كار مجلس دهم، افزود: مردم و سياستمداران قدم‌هاي خوبي را در انتخابات برداشتند البته مردم در اين دوره بيش از آنكه به كانديداها راي دهند، به امضاها راي دادند.

دبيركل جامعه اسلامي مهندسين با اشاره به اينكه به دليل نبود حزب 80 درصد از قدرتمان براي بحث‌هاي جناحي تلف مي‌‌شود گفت: در دوره انتخابات گذشته دو كار خوب انجام شد يكي جلسات وحدتي بود كه آقاي تقوي شكل دادند و ديگري فعاليتهاي آيت‌الله موحدي كرماني بود.

وي با بيان اينكه تاثير اصلي را در انتخابات شخص رهبري انقلاب داشتند اظهار كرد: ايشان فرمودند آنهايي كه بنده را قبول ندارند نيز به پاي صندوق‌هاي راي بيايند.

باهنر گفت: قصد داريم جلسات 24 نفره گذشته را براي انتخابات آينده احيا كنيم و از آيت‌الله موحدي كرماني درخواست مي‌كنيم كه دعوت ما را پاسخ داده و ما را در رسيدن به وحدت ياري دهند، از طرف ديگر آقاي تقوي جلساتي را آغاز كرده‌اند كه ما در پي آن هستيم كه اين جلسات نيز ادامه پيدا كند تا در دو انتخابات رياست جمهوري و شوراهاي شهر به نظري واحد برسيم.

دبير كل جامعه اسلامي مهندسي با بيان اينكه انتخابات شوراهاي شهر اكثرا تحت تاثير انتخابات رياست جمهوري قرار مي‌گيرد، گفت: در انتخابات رياست جمهوري ابهامات خاصي وجود دارد كه به مرور اين ابهامات رفع مي‌شود.

باهنر افزود: در ارتباط با انتخابات رياست جمهوري، دولت فعلي اهدافي داشته است كه در رسيدن به اين اهداف در برخي موفقيت‌آميز و در تعدادي نيز ناموفق بوده است. در مورد برجام موضع ما ميانه است و ما طرف مقابل كشورمان را بدعهد مي‌دانيم ولي بر اين نظر هستيم كه نبايد زير ميز برجام زد.

دبير كل جامعه اسلامي مهندسين با اشاره به اينكه ميدان مذاكره ميدان جنگ سخت بوده است گفت: رئيس بانك مركزي به سوئيس مي‌رود و در اجلاس جهاني بانكها شركت مي‌كند و در آنجا مي‌گويد شما پس از برجام بدعهدي كرديد ولي آنگاه كه ايشان به ايران مي‌آيد حرفش عوض مي‌شود.

باهنر ادامه داد: ما قرار نبوده است كه هيچ امتيازي ندهيم و از طرف ديگر امتياز بگيريم. ما در برجام به اهداف اصلي خود نرسيديم.

وي با اشاره به اينكه هدفگذاري تورم صفر درصد غيرواقعي است تصريح كرد: تورم صفر درصد يا زير 10 درصد غيرواقعي بوده و مردم احساس نمي‌كنند كه از ركود عبور كرده باشيم.

دبير كل جامعه اسلامي مهندسي ادامه داد: دولت اگر نتواند تا پايان سال چندين كار اساسي انجام دهد در دور دوم براي راي‌آوري به مشكل برخواهد خورد.

باهنر افزود: با توجه به نبود احزاب، چند ماه مانده به رياست جمهوري دوباره كانديداهايي نامعلوم سردرمي‌آورند.

وي با بيان اينكه بحث درباره كانديداتوري دوباره آقاي احمدي‌نژاد يك موضوعي است كه مورد بحث و بررسي جناحهاي مختلف قرار گرفته است افزود: برخي مي‌گويند ايشان رد صلاحيت مي‌شود يا تاييد ولي احتمال تكرار ايشان بسيار اندك است.

باهنر در تحليل انتخابات پيش رو گفت: اگر آقاي روحاني در مرحله راي‌گيري به دور دوم برسد مردم هر فردي را كه در مقابل او باشد به او راي خواهند داد.

دبير كل جامعه اسلامي مهندسين در ادامه با بيان اينكه مردم در انتخابات مجلس تشكيلاتي و حزبي راي دادند كه اين اقدام بسيار مناسب بود گفت: برخي مي‌گويند مردم به ليستي راي دادند كه نمي‌شناختند اين در حالي بوده است كه در دوره‌هاي قبلي در برخي حوزه‌هاي راي‌گيري نتايج بدين  گونه بوده است.

باهنر با بيان اينكه فعالان سياسي به اين نتيجه رسيده‌اند كه هر كس كه مطالبه‌اي دارد بايد در پاي صندوق راي مطالبه خود را پيگيري كند، اظهار كرد: در سال 88 و در مجلس ششم اشتباهاتي صورت گرفت ولي در اين دوره احزاب به اين نتيجه رسيده بودند كه پاي صندوقهاي راي آمده و به عرصه دموكراسي اعتماد كنند كه البته تئوريسين‌هاي اصلاح‌طلب نيز به اين نكته اشاره كردند كه نتايج در پاي صندوق‌هاي راي مشخص مي‌شود.

وي ادامه داد: در كشور اتفاقات مهمي افتاد. در تهران نتايج صفر به 30  به نفع اصلاح‌طلبان شد. در مشهد نتايج برعكس شد و اصولگرايان پيروز انتخابات شدند. بعد از انتخابات مجلس برخي دوستان شوكه شدند.

دبير كل جامعه اسلامي مهندسين با بيان اينكه من پيش از اين پيش‌بيني كرده بودم كه اين بار نتايجي متفاوت از تحليل سياسيون رخ خواهد داد گفت: البته دوستان اصولگرا و اصلاح‌طلب باور نمي‌كردند كه اين نتايج بروز كند.

باهنر با بيان اينكه در دور دوم محمدرضا عارف برخي روزها دو هزار كيلومتر راه مي‌پيمود تا به استانها برود، گفت: اما اين تلاشها در حالي بود كه آقاي عارف در مجلس 103 راي آورد كه برخي اصلاح‌طلبان گفتند كه اين يك برنامه‌ريزي بوده است البته به نظر بنده اين سخن به يك شوخي بيشتر شباهت دارد و اين مجموع راي اصلاح طلبان در مجلس است.

وي ادامه داد: تركيب هيئت رئيسه مجلس نيز از 12 نفر، 4 نفر اصلاح‌طلب، يك نفر ميانه‌رو و 7 نفر اصولگرا هستند. در كميسيونها نيز 11 كميسيون به اصولگرايان و 3 كميسيون نيز به اصلاح‌طلبان رسيد.

دبير كل جامعه اسلامي مهندسين با اشاره به اينكه برخي مي‌گويند برخي از افراد ليست اميد اصولگرا بودند و با نردبان ما آمدند بالا و بالعكس برخي اصولگراها مي‌گويند كه برخي خود را اصولگرا معرفي كرده و پس از آنكه راي آوردند خود را مستقل معرفي كردند، تصريح كرد: اين سخنان عجيب و غريب به دليل نبود نظام حزبي است كه افراد بعد از انتخابات نظرشان عوض مي‌شود و اين در صورتي حل مي‌شود كه احزابي نظام‌مند وجود داشته باشند.

باهنر گفت: در انتخابات آمريكا نيز نظام حزبي وجود دارد. اين نيست كه به غربي‌ها انتقاد كنيم و تمامي تقصيرها را بر گردن روساي جمهوري غربي بيندازيم.

وي با اشاره به اقدامات انجام شده در تركيه گفت: با اينكه كودتا 24 ساعت طول نكشيد ولي تحليل‌هاي اين كودتا همچنان باقي خواهند ماند. در زمان آتاتورك حكومتي ضددين و محارب با اسلام در تركيه شكل گرفته بود و پس از آتاتورك هر قدرتي كه به راس كار مي‌آمد تفكر سياست‌هاي آتاتورك بود و اكثرا  در ارتش بوده و مخالف سياستهاي اسلامي بودند.

باهنر  با بيان اينكه تاكنون در تركيه چندين كودتا رخ داده است  اظهار كرد: زمان آقاي اربكان ايشان اسلام‌زدايي كرد و آموزش و پرورش و پليس اين كشور را به مسلمانان داد. تا قبل از اربكان تركيه در منطقه خاورميانه هيچ قدرتي نداشت.

وي با اشاره به اينكه اردوغان آدمي قدر و انحصارطلب است گفت: اردوغان در پي راه‌اندازي امپراطوري عثماني است و براي رسيدن به اين اقدام با اتحاديه اروپا و سازمانهاي اسلامي و غيراسلامي همكاري مي‌كند.

دبير كل جامعه اسلامي مهندسين با بيان اينكه اردوغان فردي است كه علاقه دارد كه هم با اسلامگراها باشد و هم با پيمان عربي اسرائيلي تصريح كرد: مقامات بلندپايه آمريكا پس از گذشت چندين ساعت بعد از كودتاي تركيه موضع گرفتند و عربستان هم در ابتداي اين واقعه ابراز خوشحالي كرد و پس از آن بود كه موضعي انتقادي نسبت به كودتا گرفت.

باهنر در پايان اظهار كرد: ايران نيز در ساعات ابتدايي كودتا جلسه اضطراري تشكيل داد و مواضعي مقتدرانه در مقابل اين كودتا گرفت.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها