أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۸۶۱۴۶
زمان انتشار: ۰۱:۱۶     ۰۴ مرداد ۱۳۹۵
در حالی طبق وعده وزیر راه و شهرسازی قرار بود ترمینال سلام دیروز به بهره‌برداری برسد که این پروژه به‌طور کامل متوقف شده، تابلو روزشمار اتمام این طرح عدد منفی یک را نشان می‌دهد و پیمانکاران به دلیل عدم پرداخت مطالبات آنرا رها کرده‌اند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنیم،‌ بر اساس اعلام سال گذشته وزیر راه و شهرسازی،‌ ساخت ترمینال سلام فرودگاه امام خمینی (ره) باید دیروز به اتمام می‌رسید. آخوندی خرداد پارسال در بازدید از این پروژه گفته بود: «خردادماه سال گذشته  پس از بازدید از پروژه‌های توسعه‌ای فرودگاه امام خمینی (ره) از جمله ترمنیال زیارتی سلام گفته بود: کار اجرایی ترمینال زیارتی سلام از 67 روز پیش آغاز شده و حدود 7 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.»

وی زمان بهره‌برداری از این پروژه را 14 ماه آینده اعلام کرده بود.

این در حالی بود که تقریبا از زمستان پارسال این پروژه با به مشکل خوردن قرارداد شرکت ملی ساختمان به‌عنوان پیمانکار و شرکت شهر فرودگاهی امام به‌عنوان کارفرما روند ساخت این پروژه آرام آرام سیر نزولی به خود گرفت. مسئله‌ای که چندی پیش واکنش نایب رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران را به‌دنبال داشت.

فتح‌الهی را با تاکید بر این‌که در پروژه ترمینال سلام تا بهمن پارسال (94) حدود 500 نفر فعالیت می‌کردند اما اکنون کارگران تعدیل شده اند به تسنیم گفته بود: مقرر بود از سال گذشته بخش خصوصی وارد عمل شده و کارها رونق بگیرد، اما هنوز خبری نیست و بدهی سنگین کارفرمایان به پیمانکاران همچنان باقی است. نبود بودجه برای پرداخت طلب پیمانکار از طرف مجری طرح و نیاز مالی برای خرید مصالح و اقلام مورد نیاز دلیل تعطیلی این پروژه ها هستند.

در ماه‌های سپری شده از سال 95، مشکل تمدید قرارداد شرکت ملی ساختمان با شرکت شهر فرودگاهی امام برطرف نشده تا به این ترتیب پرداخت مطالبات به پیمانکار اصلی و در ادامه به چند پیمانکار طرف قرارداد شرکت ملی ساختمان دچار وقفه شود. بر اساس پیگیری‌های خبرنگار تسنیم حدود 5 ماه است که کارفرما پرداختی به پیمانکاران نداشته است و به همین دلیل نیز پروژه ساخت ترمینال سلام به طور کامل متوقف شده است.

در حال حاضر هیچ کارگری در محوطه پروژه مذکور نیست و تابلو روزشمار ساخت ترمینال سلام عدد منفی یک را نشان می‌دهد.

مشخص نیست چرا با توجه به اهمیت ساخت این طرح، شرکت شهر فرودگاه امام خمینی (ره) و در رده بالاتر شرکت فرودگاه‌های کشور به عنوان متولی اقدامی در این زمینه انجام نداده و تعلل می‌کنند. البته شایعاتی در خصوص تغییر پیمانکار این پروژه به گوش می‌رسد اما به هر حال با توجه به تاکیدات پیاپی وزیر راه و شهرسازی لازم است متولیان امر هر چه سریعتر در این باره تصمیم‌گیری نهایی را اتخاذ کنند.

لازم به ذکر است پیگیری‌های خبرنگار تسنیم از شرکت ملی ساختمان در رابطه با اتفاقات مذکور تاکنون بی نتیجه مانده است.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها