يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۸۶۲۵۷
زمان انتشار: ۱۴:۲۳     ۰۴ مرداد ۱۳۹۵
دومين روز از هفته اول ليگ شانزدهم فردا (سه‌شنبه) و در شهرهاي مختلف برگزار مي‌شود كه در مهم‌ترين بازي، سايپا بايد از پرسپوليس ميزباني كند.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنيم، زنگ شروع ليگ برتر از امروز به صدا درمي‌آيد و حالا نوبت به روز دوم بازي‌هاي هفته اول رسيده كه بدون ترديد جذابيت‌هاي اين هفته را افزايش مي‌دهد. همه در انتظار آن هستند تا پرسپوليس و سپاهان شانزدهم را در ليگ ببينند و البته نتيجه ديگر ديدارهاي ديگر اين هفته نيز اهميت بالايي دارد.

گسترش فولاد تبريز ــ پيكان
فراز كمالوند با وجود از دست دادن محمد ابراهيمي، در نقل و انتقالات گزينه‌هايي را جذب كرد كه به‌گواه كارشناسان وزن تيمي گسترش فولاد را بيشتر كرد. جذب دخسوس برترين دروازه‌بان فصل گذشته ليگ برتر از استقلال خوزستان خيال كمالوند را درون دروازه راحت كرد. با فعاليتي كه گسترش فولاد در نقل و انتقالات داشت، مشخص است كه هدف‌ اصلي اين تيم كسب سهميه آسياست، تيمي كه فصل گذشته در مقعطي سير نزولي گرفت و اگر اين اتفاق نمي‌افتاد، شايد يكي از پنج تيم برتر ليگ بود. كمالوند دوست دارد امتيازات ابتداي فصل را جمع كند تا در ادامه راه در صورت لغزش حسرت ابتداي فصل را نخورد.

مقابل آبي‌پوشان تبريزي، پيكان قرار مي‌گيرد. پيكاني‌ها به‌تازگي از ليگ يك به ليگ برتر آمده‌اند و مي‌خواهند در آغاز راه،‌ شايستگي‌هاي خود را به نمايش بگذارند. پيكان در فصل نقل و انتقالات، خريدهاي سرشناس اما به‌گفته كارشناسان امر، پا به سن گذاشته داشت. آرش برهاني، اميرحسين صادقي، علي حمودي، بهادر عبدي، رحمان احمدي و... بازيكناني بودند كه وارد سبد خريد پيكان شدند و حالا بايد در گام اول، انگيزه‌هاي‌شان را مقابل گسترش فولاد نشان دهند. اين ديدار براي پيكان سخت‌تر خواهد بود.

سپاهان ــ پديده خراسان
سپاهاني‌ها با عبدالله ويسي به‌عنوان مربي قهرمان فصل قبل قرارداد بستند و از سوي ديگر هزينه‌هاي‌شان را كاهش دادند اما ويسي با وجود همه اين مسائل،‌ تيم خوبي بست، آن‌قدر خوب كه مي‌گويد سپاهان مي‌تواند يكي از گزينه‌هاي قهرماني در فصل پيش‌ِرو باشد. بازگشت شجاع خليل‌زاده در كنار جذب موسي كوليبالي، فريد كريمي‌بهزادي و مهرداد محمدي طلايي‌پوشان را به يك تيم مدعي بدل كرده و آنها با اميدواري زيادي، به ليگ مي‌آيند به‌خصوص كه بايد در خانه ميزبان پديده باشند.

پديده اما درست مثل زمان شروع ليگ برتر دوره قبلي، بدون سروصدا تمرينات خود را دنبال كرد و در فصل نقل و انتقالات نيز با چالش‌هاي زيادي همراه نبود. آنها با جذب ميلاد كمنداني و مهرداد كفشگري از پرسپوليس، محمدرضا خرسندنيا از استقلال و شهاب گردان از سپاهان، نقاط ضعف‌شان را برطرف كردند و مي‌خواهند در شروع بازي‌ها با رضا مهاجري كه مربي بي‌حاشيه‌اي به نظر مي‌رسد، كار را دنبال كنند. در اين بازي نيز به نظر مي‌رسد شانس سپاهان براي كسب امتياز كامل بيشتر باشد.

فولاد خوزستان ــ ماشين‌سازي تبريز
بالاخره هدايت فولاد خوزستان به نعيم سعداوي سپرده شد و او با شعار «معرفي جوان‌هاي بومي خوزستان و استفاده از آكادمي» كارش را كليد زد. سعداوي در سال‌هاي گذشته همواره نفر دوم بود و حالا بايد منتظر اولين دستپخت او به‌عنوان سرمربي فولاد باشيم. فولادي‌ها تحرك زيادي در بازار نقل و انتقالات نداشتند و همان‌طور كه سعداوي قول داده بود، به‌دنبال معرفي و پرورش جوان‌هاست تا استفاده از بازيكنان سرشناس ليگ برتر در ليست تيمش. او در اولين بازي، ميزبان يك تيم تازه به ليگ برتر آمده است.

ماشين‌سازي را از سال‌هاي قبل با انبوه تماشاگرانش به ياد مي‌آوريم. اين تيم دوباره به ليگ برتر برگشته و با رسول خطيبي به‌دنبال كسب موفقيت و بازگرداندن تماشاگرانشان هستند. خطيبي رفتار جالبي در نقل و انتقالات داشت و اكثر بازيكنان فصل قبل تيمش را كنار گذاشت تا تيم تازه‌اي را بسازد. حضور آندرانيك تيموريان، پيام صادقيان، حبيب گرداني، سامان نريمان جهان، سعيد دقيقي، سيدجلال رافخايي و... نشان از بالا رفتن قدرت تيم ماشين‌سازي دارد و اين تيم با بازيكنان باتجربه‌اش، اميدوار به كسب موفقيت است. جدال سعداوي و خطيبي كه نمايندگاني از نسل جديد مربيان هستند،‌ مي‌تواند تماشايي باشد.

سايپا ــ پرسپوليس
مهم‌ترين بازي روز دوم جايي است كه سايپا با حسين فركي بايد مقابل پرسپوليسِ برانكو قرار بگيرد. جدا از اينكه ديدار اين هفته سرخپوشان، در واقع جدال برانكو و دستيار پيشين خود در تيم ملي يعني فركي است، دو تيم قديمي تهران را رودرروي يكديگر قرار مي‌دهد. سايپا در فصل قبل و در ليگي كه در آن سرخپوشان داعيه قهرماني داشتند، 4 امتياز از سرخپوشان گرفتند و هرگز به تيم برانكو نباختند. حالا هم با بازيكنان قديمي خود به‌همراه سيامك كوروشي و مسعود حسن‌زاده به نبرد با پرسپوليس مي‌رود.

از سوي ديگر پرسپوليس كه تيمي تغيير يافته شده، با رؤياي قهرماني وارد ميدان مي‌شود. بازي در ورزشگاه تختي، جايي كه در سال‌هاي اخير،‌ پرسپوليس در كسب پيروزي در آن دچار مشكل بوده، انجام مي‌شود. سرخپوشان چند خريد خوب داشتند از جمله سيدجلال حسيني، وحيد اميري و عليرضا بيرانوند و همچنين در تمديد قرارداد با بازيكناني مثل اميد عاليشاه، علي عليپور، مهدي طارمي، فرشاد احمدزاده،‌ محسن مسلمان و... موفق عمل كردند اما خريدهاي متوسطي نيز از اين باشگاه شاهد بوديم به‌خصوص جذب سه بازيكن خارجي كه كيفيت‌شان را بايد در هنگام بازي‌ها ديد. نايب‌قهرمان ليگ فصل قبل با هدايت برانكو ايوانكوويچ براي سه تورنمنت آماده مي‌شود؛ جام حذفي، ليگ برتر و ليگ قهرمانان آسيا اما آن چيزي كه اهميت دارد، اينكه برانكو هيچ قولي براي كسب قهرماني نداده و فقط به گفتن اين جمله: «پرسپوليس هميشه بايد براي قهرماني تلاش كند اما من نمي‌گويم قطعاً قهرمان خواهيم شد»، فصل شانزدهم را شروع مي‌كند.

به گزارش تسنيم برنامه كامل ديدارهاي هفته اول ليگ برتر شانزدهم به‌شرح زير است:

دوشنبه ــ 4 مردادماه 95
تراكتورسازي تبريز ــ استقلال خوزستان، ورزشگاه اختصاصي تراكتورسازي، ساعت 18
سياه‌جامگان مشهد ــ ذوب‌آهن اصفهان، ورزشگاه ثامن مشهد، ساعت 18:15
صباي قم ــ صنعت نفت آبادان، ورزشگاه يادگار امام(ره) قم، ساعت 20:45
استقلال ــ نفت تهران، ورزشگاه آزادي تهران، ساعت 20:45

سه‌شنبه ــ 5 مردادماه 95
سايپا ــ پرسپوليس، ورزشگاه تختي تهران، ساعت 20:45
گسترش فولاد تبريز ــ پيكان، ورزشگاه بنيان ديزل تبريز، ساعت 18:15
فولاد خوزستان ــ ماشين‌سازي تبريز، ورزشگاه غدير اهواز، ساعت 20:45
سپاهان اصفهان ــ پديده خراسان، ورزشگاه فولادشهر اصفهان، ساعت 20:30.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها