أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۸۶۲۶۳
زمان انتشار: ۱۴:۲۶     ۰۴ مرداد ۱۳۹۵
رسانه هاي تركيه‌اي از صدور قرار بازداشت 42 خبرنگار در اين كشور خبر دادند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، رسانه‌هاي محلي تركيه اعلام كردند، دولت تركيه به دنبال اقدامات اخير خود پس از كودتاي نافرجام، براي 42 خبرنگار در اين كشور قرار بازداشت صادر كرده است.

شبكه «راشاتودي» در گزارش خود در اين رابطه نوشت: دولت تركيه همچنان به اقدامات خود در سركوب تلاش‌هاي پس از كودتاي نافرجام در اين كشور ادامه مي‌دهد. تا كنون حدود 50 هزار نظامي، پليس، قاضي، كارمند دولت و معلم در تركيه از خدمت تعليق و يا بازداشت كرده است.

بر اساس اين گزارش، دولت تركيه در دو سه روز اخير چند گام براي تسهيل برخورد با مخالفانش برداشته است؛ تعليق موافقتنامه حقوق بشر با اروپا، اعلام وضعيت اضطراري در كشور و درخواست رسمي از آمريكا براي استرداد «فتح‌الله گولن» به عنوان رهبر معنوي اپوزيسيون تركيه كه در آمريكا پناهنده شده است.

با گذشت تنها يك هفته از كودتا، هزاران نفر از نظاميان و كارمندان بخش‌هاي عمومي به بهانه ارتباط احتمالي با جريان تحت رهبري «فتح‌الله گولن» بازداشت، اخراج يا از كار تعليق شده‌اند.

گستره برخوردهاي پليسي با جريانات مخالف دولت تركيه در اين روزهاي گذشته آنقدر وسيع بود كه صداي اكثر مقامات اروپايي را در آورده است. 

«يوهانس هان» كميسيونر اتحاديه اروپا در مذاكرات عضويت تركيه در اتحاديه اعلام كرد، شمار بالاي بازداشت‌ها و اخراج‌ها، آن هم در اين بازه زماني كوتاه، نشان مي‌دهد كه دولت از قبل فهرستي آماده داشته است.


اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها