أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۸۶۲۷۷
زمان انتشار: ۱۵:۰۰     ۰۴ مرداد ۱۳۹۵

به گزارش پایگاه 598، روزنامه اصلاح‌طلب جهان صنعت از كم‌كاري دولت در مقابله با قاچاق كالا انتقاد كرده است: همين چند وقت پيش بود كه محمدرضا نعمت‌زاده، وزير صنعت، معدن و تجارت از واردات كالاهاي قاچاق به صورت كوله‌بري و البته بسيار گسترده در مرزهاي كشور خبر داد و حتي اعلام كرد كه از اين كوله‌بران فيلم گرفته و در هيات دولت هم ارائه داده است اما از آن روز به بعد، حداقل هيچ اتفاقي در حوزه مبارزه با واردات كالاهاي قاچاق كوله‌بري صورت نگرفته و او هم همچنان از واردات كالاها به صورت قاچاق، گلايه‌مند است.

حتي دو، سه هفته پيش هم، مناطق آزاد را متهم به واردات كالاهاي قاچاق به سرزمين اصلي كرد و گفت: اين مناطق كاركرد خود را از دست داده و كانتينر- كانتينر كالاها به صورت همراه مسافر يا قاچاق سازمان يافته وارد كشور مي‌شود.روز گذشته هم كه مسعود كرباسيان، رييس كل گمرك ايران خبر از كشف بزرگ‌ترين محموله واردات كالاهاي قاچاق به كشور داد.

اين همه كه از زبان دولتمردان در وجود كالاهاي قاچاق بيرون مي‌آيد اما‌ با عكس‌العملي شديد مواجه نمي‌شود و حتي خود نعمت‌زاده هم، هيچگاه جزييات شيوه رسيدگي يا عكس‌العمل رييس‌جمهور و اعضاي كابينه را نسبت به واردات كالاهاي قاچاق به صورت كوله‌بري در جلسه هيات دولت را بازگو نكرده است.اما به هرحال، واقعيت همه چيز را نشان مي‌دهد و هيچ ماهي هم پشت ابر نمي‌ماند. اكنون شيوه مبارزه دولت با كالاهاي قاچاق، هر چه كه باشد، تاكنون دستاورد مثبتي نداشته و آمارهاي قاچاق همچنان اعداد و ارقام بزرگي را در خود جاي داده است.

اما اكنون همين كالاهاي قاچاقي كه همه از دست آنها مي‌نالند، توليد را به زانو درآورده و با ورود بدون ضابطه و ارزان قيمت خود، نه تنها مشتريان را در خريد اغوا مي‌كنند، بلكه توليدكنندگان را نيز با مشكلاتي بي‌شمار از جمله ورشكستگي و تعطيلي مواجه كرده‌اند. اما اين تمام داستان كالاهاي قاچاق و واردات بي‌رويه آنها به كشور نيست.اكنون سايت‌هاي اينترنتي به راحتي آب خوردن، نسبت به فروش كالاهاي قاچاق اقدام مي‌كنند و هر آنچه را كه مشتري بخواهد‌ به راحتي در اختيارش قرار مي‌دهند.

حتي به دليل اينكه دولت يازدهم، واردات كالاهاي لوكس به كشور را با ارز متقاضي و پرداخت دو برابر سود و عوارض گمركي محدوده كرده است، اما هستند كالاهايي كه نه تنها سود و عوارض گمركي را نمي‌پردازند، بلكه اگر واردات‌شان به كشور هم با هزينه‌هاي بسيار مواجه باشد، كوتاه‌ترين راه را انتخاب مي‌كنند و آن هم، واردات به صورت قاچاق است.

كافي است سري به فروشگاه‌هاي اينترنتي فروش كالاهاي خارجي از مواد غذايي و خوراكي و آشاميدني گرفته تا برندهاي معروف پوشاك و آدامس و كيف و كفش بزنيد و مشاهده كنيد كه آنها حاضرند در كوتاه‌ترين زمان ممكن، كالاي خارجي را كه وارداتش به صورت رسمي با مشكلات زيادي مواجه است‌ به دست متقاضي برسانند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها