کد خبر: ۳۸۶۲۷۹
زمان انتشار: ۱۵:۰۰     ۰۴ مرداد ۱۳۹۵
«امسال قطع برق نداريم»! اين اميدي بود كه با اعلام و تدبير وزارت نيرو نزد مردم ايجاد شده بود اما با گذشت يك ماه از اين اظهارنظر، تهران و برخي شهرها درگير قطع برق شدند!

به گزارش پایگاه 598 به نقل از وطن امروز، افزايش مصرف برق در ساعات پيك و نيز ثبت ركوردهاي جديد مصرف برق موجب شد دور جديد خاموشي‌ها بين ۴۵ دقيقه تا يك ساعت و ۳۰ دقيقه در نقاط مختلف تهران همچون هفت‌تير، سهروردي، پاسداران، ميدان هروي، فرجام، رسالت، مهرآباد و بخش‌هايي از خيابان آزادي آغاز شود. براساس آمارهاي رسمي، يك هفته قبل از آغاز مردادماه 8 بار بالاترين ركورد مصرف برق به ثبت رسيد و اين رقم را به بيش از ۵۰ هزار مگاوات رساند. همچنين مطابق اعلام هواشناسي در فاصله زماني ۲۶ تير تا اول مرداد، گرم‌ترين هفته سال جاري رقم خورد و در همين هفته مصرف برق به ۵۲ هزار و ۶۹۲ مگاوات رسيد كه بيشترين ميزان مصرف در تاريخ صنعت برق محسوب مي‌شود؛ موضوعي كه آرش كردي مديرعامل توانير از آن با عنوان «ورود به منطقه قرمز» ياد كرد و گفت: اين به معناي افزايش ريسك شبكه برق است. خاموشي‌هاي ناگهاني در حالي است كه مقامات وزارت نيرو در روزهاي اخير هشدار قطعي و مشخصي درباره آن نداده بودند و در اخبار رسانه‌ها فقط صحبت از «شايد و اما و اگر» بود و انتظار مي‌رفت اطلاع‌رساني دقيق درباره زمان‌بندي و برنامه خاموشي‌ها انجام شود. از سوي ديگر مطابق هشدار استاندار تهران در 26 تيرماه امسال، قرار بود قطع آب و برق مشتركان پرمصرف در دستور كار قرار گيرد: با توجه به فصل گرما و افزايش مصرف انرژي برق و آب در استان تهران، مشتركان پرمصرف آب و برق اخطار گرفته‌اند و در صورت استمرار افزايش مصرف با اتخاذ سياست‌هاي سختگيرانه آب و برق آنها قطع مي‌شود.

موضوع مهم‌تر در اظهارات سيدحسين هاشمي اين بود كه بر قطع نشدن عمومي آب و برق تاكيد شده بود: تلاش مي‌كنيم همچون مديريت سال‌هاي 93 و 94 ميزان مصرف آب و برق استان را مديريت كنيم و با همكاري مردم، صنايع، دستگاه‌هاي اجرايي ملي و استاني بدون مشكل و قطعي انرژي، تابستان را با آرامش بگذرانيم. مشابه همين اظهارات در مصاحبه‌هاي مقامات وزارت نيرو نيز ديده مي‌شد؛ جايي كه حميد چيت‌چيان، وزير نيرو با قاطعيت اعلام كرده بود: «امسال قطع برق نداريم!» براساس اعلام وي در 21 خردادماه امسال «مردم نبايد نگران باشند... با وجود افزايش ميزان استفاده از وسايل سرمايشي در اين فصل و استفاده بيشتر از برق، خاموشي در فصل تابستان نخواهيم داشت»! يك روز بعد از سخنان آقاي وزير، نايب رئيس كميسيون انرژي اتاق بازرگاني هم اعلام كرده بود: با مديريت و برنامه‌ريزي كه انجام مي‌شود مشكل خاموشي نخواهيم داشت. حتي مي‌توان گفت تابستان سال آينده، ديگر هيچ نگراني از بابت خاموشي‌ها نخواهد بود!



نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها